Geen SCSI dvd branders?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 12:14
Ik heb een hoop zoekwerk verricht, en mijn keus is gevallen op een dvd+rw. Dit omdat ik begrepen heb dat een dvd+r (met een bitje omgeflipt of zo) fysiek hetzelfde is als een video DVD uit de winkel, en het is wel de bedoeling dat het ook afspeelbaar is op standalone dvd-spelers.

Nu heb ik echter een scsi-kaart in mijn pc, en het is natuurlijk zonde om dan een ide-brander te kopen. Ik kan echter slechts 1 scsi-brander vinden, en dat is de Pioneer DVR-S201, maar a) dat is -rw en b) hij is extern...

Zijn er echt alleen maar IDE fikkers dan neem ik de Philips 228k, omdat ze allemaal vrijwel hetzelfde uit de test komen en Philips levert de fatsoenlijkste software mee, maar het liefste had ik natuurlijk een SCSI-model.

Iemand enig idee of die er überhaupt zijn?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 01:49
Als het goed is zijn er geen scsi dvd+r(w) branders. Boven dien als ze er wel zijn, zijn ze wel een heel stuk duurder dan een ide. En dan waarschijnlijk niet vergelijk baar meer als met een ide vs scsi CD r(w) schrijver.

Maar waarom wilje persee een scsi dvd brander? Want ik heb een ide (de befamde sony die + en - schrijft) en die schrijf zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door AndreStarTrek op 20-02-2003 01:02 ]

Verwijderd

heb goede ervaringen met de sony heb ook een ricoh (+) (zat in mijn nieuwe systeem) maar heb veel meer problemen in mijn stand alone dvd speler met de + en met - nooit
heb zelf een marquant k333 en die leest wat mp3 betreft alles dus cdr cdrw dvd-r dvd-rw dvd+r dvd+rw. wat films betreft valt dvd+r bij mij af.

Verwijderd

misschien dat Plextor er ooit eentje uitbrengt.
Ik zie het al helemaal voor me: DVD-brandtorens met 7 tot 15 DVD-fikkers erin!

• Paul
andre_startrek schreef op 20 February 2003 @ 00:59:
Als het goed is zijn er geen scsi dvd+r(w) branders. Boven dien als ze er wel zijn, zijn ze wel een heel stuk duurder dan een ide. En dan waarschijnlijk niet vergelijk baar meer als met een ide vs scsi CD r(w) schrijver.

Maar waarom wilje persee een scsi dvd brander? Want ik heb een ide (de befamde sony die + en - schrijft) en die schrijf zonder problemen.
De DRU500a bedoel je? Ze kosten allemaal ongeveer even veel, en dan heeft die Sony wel een groot voordeel.

Wat een boer niet kent dat eet hij niet, zoals het gezegde gaat. Daarom gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Philips, vanwege de software.
Is de software die bij de Sony zit een beetje nuttig? Je ziet namelijk vaak (vooral bij scanners en HP printers) dat de meegeleverde software echt ontzettend crappy meuk is waar je helemaal niets aan hebt, en dat zou ik graag voorkomen :)

Kun je tijdens het branden nog veilig iets anders doen? Browsen, muziek luisteren etc? Nou weet ik wel dat er buffer underrun technologie opzit, maar hoe minder vaak die ingrijpt hoe beter het is natuurlijk.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
Paul Nieuwkamp schreef op 20 February 2003 @ 11:11:
[...]

De DRU500a bedoel je? Ze kosten allemaal ongeveer even veel, en dan heeft die Sony wel een groot voordeel.

Wat een boer niet kent dat eet hij niet, zoals het gezegde gaat. Daarom gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Philips, vanwege de software.
Is de software die bij de Sony zit een beetje nuttig? Je ziet namelijk vaak (vooral bij scanners en HP printers) dat de meegeleverde software echt ontzettend crappy meuk is waar je helemaal niets aan hebt, en dat zou ik graag voorkomen :)

Kun je tijdens het branden nog veilig iets anders doen? Browsen, muziek luisteren etc? Nou weet ik wel dat er buffer underrun technologie opzit, maar hoe minder vaak die ingrijpt hoe beter het is natuurlijk.
De software van de Sony is simpel, maar t werkt.
Persoonlijk is software niet zo'n punt, gewoon nero oid en niet de bijgeleverde rommel.

Ik heb zelf ook de Sony 500, en kan echt alles doen. Nu heb ik wel een soepele bak, maar ook op een langzamer kassie kan t best. UDMA aan en een beetje geheugen doen een hoop.

Ik kan zelf op mijn kast 1:1 DVD kopieeren (op 2x). Op mn andere brander (12x) een cdtje fikken vanaf de server (100mbit lan) en ondertussen een divxje kijken fullscreen. Op de achtergrond ook nog 2 downloads actief...

Wel een dual P3, 1.5gig ram, en 15k SCSI. Maar zowel fikker als lezer zijn gewoon IDE.

Maar ook op andere kasten kan je andere dingen tegelijk doen, UDMA :)

• AndreStarTrek
-De DRU500a bedoel je? Ze kosten allemaal ongeveer even veel, en dan heeft die Sony wel een groot voordeel.

Ja die bedoel ik. En die heeft zeker een voordeel, daarom heb ik hem genomen.

-Wat een boer niet kent dat eet hij niet, zoals het gezegde gaat. Daarom gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Philips, vanwege de software.

Ik zelf ben niet echt een philips friek, En in het begin had ik over die sony dvd schrijver me twijfels (altijd voor plextor en lite on) maar die zijn helemaal weg. En dat zeg ik niet omdat ik hem heb maar omdat het zo is. Daar in tegen als plextor of lite on iets in die trend had toen die tijd, had ik die zeker boven deze sony gekocht.

En ja software ik weet niet echt of ze goed zijn omdat ik altijd nero gebruik. Omdat in mij ogen nero de beste brand software maakt.

-Kun je tijdens het branden nog veilig iets anders doen? Browsen, muziek luisteren etc? Nou weet ik wel dat er buffer underrun technologie opzit, maar hoe minder vaak die ingrijpt hoe beter het is natuurlijk.

Ja dat is geen probleem. Ik heb een "vrij" standaard PC AMD 1800+ met 512 mb geheugen.

• Paul
Ik ook niet, zie:
En ja software ik weet niet echt of ze goed zijn omdat ik altijd nero gebruik. Omdat in mij ogen nero de beste brand software maakt.
Dat bedoel ik :) Bij de Philips zit Nero en Pinnalce Studio :) Dat zijn namen die me wat zeggen, en de reden waarom ik die zou nemen. Qua performace komen alle +rws hetzelfde uit de test. Zijn dan ook allemaal hetzelfde loopwerk.

Maaruh, ik heb de sony besteld :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• AndreStarTrek
Goede keuze. Alvast succes met je aan komende DVD schrijver ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
andre_startrek schreef op 20 February 2003 @ 23:07:
Goede keuze. Alvast succes met je aan komende DVD schrijver ;)
Ik wens Paul nog meer succes met de ronduit belachelijke levertijd.
Ik heb 'm net via MSN even uit de droom geholpen de brander binnen 3 maanden te kunnen hebben.

• Paul
Gman schreef op 22 February 2003 @ 00:23:
[...]

Ik wens Paul nog meer succes met de ronduit belachelijke levertijd.
Ik heb 'm net via MSN even uit de droom geholpen de brander binnen 3 maanden te kunnen hebben.
Het kwam op msn een stuk vriendelijker over iig :) Heb maar een mailtje gestuurd naar de webwinkel, kijken wat ze over de levertijd te zeggen hebben :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1