Toon posts:

Netwerk Niet/wel 100 mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen werkte mijn netwerk wel goed.
Maargoed nu heb ik een router geinstalleert ondersteund ook 100 mbit full duplex linksys befsr41.
Heb zelf straight utp kabel cat 5e gelegt hij geeft wel link aan.
Op 100 mbit wil ie niet met de nieuwe kabel. Wel op 10 mbit full en half.
Maar op me oude straight kabel ook zelf gemaakt werkt het wel maar komt ie max op 30 kb/sec das wel heel traag voorheen zon 3 mb/sec.
Netwerk Kaart 3com 905c-tx-m ondersteund 100/10 full/half.
Heb ook nog even het diagnostics programma van 3com gedraaid die geeft de volgende errors:
CRC Errors zo rond de 130
Frame alignment errors 36
Transmit underun 1
Weet niet of dat goed of slecht is.
Dus heb ik de netwerk kaar nog in een p4 systeem geprobeert maar weer het zelfde probleem de oude kabel pakt ie wel maar dan wel 30 kb/sec en de nieuwe geeft wel een link maar comp krijgt geen ip.
Als het aan de kabel zou liggen zou ie het denk ik ook niet doen op 10 mbit full duplex. Heb helaas geen andere netwerk kaart 100 mbit meer liggen om het ook mee te testen. Heb het op win xp en win98se geprobeert.
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:40 ]

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
lijkt me toch slechte kabel. Controleer even of de paren juist liggen, en controleer op slechte contacten met een netwerktester.

[ Voor 8% gewijzigd door Dikke Foaf op 20-02-2003 00:51 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ok even voor de duidelijkheid:

- Je had een mooi werkend netwerk, toen heb je een router gekocht en nu heb je gekloot.
- Met een nieuwe kabel wil ie niet op 100 mbit.
- Met je oude kabel krijg je een snelheid van 30 kbs.
- De kaart in een ander systeem geeft hetzelfde probleem.

Klopt zo ongeveer :?
Want je mooie verhaal is helaas slecht te lezen voor mij.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Ergens een breuk in de kabel (eens vervangen door een gekochte kabel)?
Kun je niet forceren 100Mbit?
Zijn je drivers nog altijd goed?
Wat geeft ie onder Linux?
Storingsbronnen (zet de 2 eens anders)?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Mijn eerste gevoel bij deze symptomen : je hebt de paren als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 geknepen, i.p.v. 1&2, 3&6, 4&5, 7&8.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Kabel heb ik gecontroleert paren liggen goed. (Zou nog even met een netwerk tester kunnen proberen)

bobo1on1
Ja dat klopt het is een beetje vaag ok.
Heb hem ook geforceert 100 mbit eerst half daarna full duplex.
Drivers zijn goed lijkt mij de laatste gedownload.
Linux staat er helaas niet op :(
Heb ook een nieuwe kabel geprobeert ook die pakt ie niet vind ik zo vreemd.
En heb ook al op de router van poorten gewisselt mocht ook niet baten.
Storingsbronnen (zet de 2 eens anders)? wat bedoel je precies :?

Verwijderd

Topicstarter
mvdejong schreef op 20 februari 2003 @ 00:56:
Mijn eerste gevoel bij deze symptomen : je hebt de paren als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 geknepen, i.p.v. 1&2, 3&6, 4&5, 7&8.
Klopt maar ik heb van de router naar netwerk kaart toch straight nodig ?
paren als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 klopt anders wel volgens de faq ook mijn kabel heb ik gemaakt zoals in de faq beschreven staat

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 01:13 ]

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
't Moet idd straight zijn, maar als je 1&2, 3&6, 4&5, 7&8 aan beide kanten doet, is ie toch straight.

Dat je 't groen/groenwitte paar uit elkaar haalt is per se nodig voor een goede kabel zodat RD- en RD+ in 't zelfde paar komen. pin 1 en 2 moeten in 't zelfde paar en pin 3 en 6, de rest wordt niet gebruikt. In de faq staat 't ook goed, maar je kijkt er vlug overheen.

Offtopic:

Misschien een idee om de FAQ aan te vullen, dit probleem komt nl. regelmatig langs. Een expliciete vermelding in de tekst dat pin 1&2 en pin 3&6 allebei in hun eigen paar terecht moeten komen kan imho geen kwaad.

[ Voor 36% gewijzigd door JAVA-Doctor op 20-02-2003 01:29 ]

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
paren als 1&2, 3&4, 5&6, 7&8 klopt anders wel volgens de faq ook mijn kabel heb ik gemaakt zoals in de faq beschreven staat
Ja maar of je nou een straight of cross kabel hebt, je moet wel opletten dat de kleurtjes in de goeie volgorde in de plug zitten. Anders bestaat 1 paartje misschien uit 2 verschillende signalen (waardoor ze elkaar storen) ipv 1 (waardoor ze juist tegen storing worden beschermd).
Zelf heb ik weinig (geen) verstand van UTP (weet ook niet of bovenstaande wel 100% klopt) maar de kleurtjes in de goeie volgorde in de connector duwen is mij nog wel gelukt.
Weet je zeker dat de draadjes volgens de ISO/RFC/IEEE (weet ik veel) standaard in de plug zitten?

(volgens mij duurde dit berichtje tikken zo lang dat inmiddels al hetzelfde is gezegd door iemand anders maargoed)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 01:00:
[...]

in de faq staat toch echt dit:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif
let op de blauwe en de groene draad.
oftewel 4 & 6 moet worden omgedraaid.
en ja die 2 draadjes kunnen een heel verschil uitmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 20-02-2003 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
JAVA-Doctor schreef op 20 februari 2003 @ 01:22:
't Moet idd straight zijn, maar als je 1&2, 3&6, 4&5, 7&8 aan beide kanten doet, is ie toch straight.

Dat je 't groen/groenwitte paar uit elkaar haalt is per se nodig voor een goede kabel zodat RD- en RD+ in 't zelfde paar komen. pin 1 en 2 moeten in 't zelfde paar en pin 3 en 6, de rest wordt niet gebruikt. In de faq staat 't ook goed, maar je kijkt er vlug overheen.

Offtopic:

Misschien een idee om de FAQ aan te vullen, dit probleem komt nl. regelmatig langs. Een expliciete vermelding in de tekst dat pin 1&2 en pin 3&6 allebei in hun eigen paar terecht moeten komen kan imho geen kwaad.
Je hebt gelijk ik ga het morgen ochtend even proberen en laat dan even weten of het gelukt is.
Het is gelukt had zelf niet goed gekeken |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 02:34 ]

Pagina: 1