Kunnen D740X en DMP9 samen in RAID?

Pagina: 1
Acties:

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Wie weet welke shop in NL nog de D740X verkoopt van Maxtor? Als ik de top5 shops aangegeven bij dit product in de pricewatch bezoek zijn het stiekem allemaal DiamondMax 9's!

Of kan ik net zo goed de DiamondMax 9 nemen? Ik geloof dat de D740X een lagere random read heeft, een grotere sequential read en/of write rate en minder geluidsproductie....

En zou een DiamondMax 9 geen problemen opleveren als ik 'm met mijn D740X in een RAID o probeer te gooien?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
je kan de D740X en de DiamondMax 9 gewoon zamen in een raid hangen

alleen de D740X heeft in sommige gevallen moeite met die opstelling

en de D740X is opsoluut niet stil te noemen

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De DiamondMax Plus 9 gebruikt platters die met 7200 RPM draaien. Zelfde als de D740X dus.

Geluidsproductie hangt ook af van hoeveel platters je harde schijf heeft. Een D740X 20/40GB (1 platter) maakt minder herrie dan een D740 60/80GB (2 platters).

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

MokerHamer schreef op 20 February 2003 @ 00:01:
je kan de D740X en de DiamondMax 9 gewoon zamen in een raid hangen

alleen de D740X heeft in sommige gevallen moeite met die opstelling

en de D740X is opsoluut niet stil te noemen
Opsoluut onmogelijk om dat zo te stellen :+

Ligt er natuurlijk aan welke versie van de D740X je hebt. Ik heb twee 40GB "l" versie en die zijn SUPERstil.

The trade of the tools

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Deze vraag is wat specifieker te herleiden tot: "Kunnen D740X en DMP9 samen in RAID?".
In dit geval is de titel "Gezocht: Maxtor D740X" ietwat storend en het komt ook over als zo'n Vraag&Aanbod topic, wat we hier liever niet zien. Een titelchange dus :)

Het moet in principe wel kunnen. Maar de totaalsnelheid zal wel tweemaal de snelheid van de langzaamste schijf zijn en in sommige gevallen zelfs iets langzamer ivm overhead/wachttijden. Ik heb zelf 2x ATA66 en 2xATA100 in een 4-drive SWRAID0 en de totaalsnelheid is iets minder dan 4x de snelheid van ATA66 :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19

mvds

Totally awesome!

Koop gewoon een 40GB DMP9 voor me, en jij mag mijn D740X hebben. :)

• Apothor
BalusC: topicchange is misschien terecht alleen hij zwaait wel naar de verkeerde kant. De hoofdvraag is namelijk waar ik een D740X kan vinden. De andere vragen zijn alleen voor het geval dat ik m nergens kan vinden.

Silentsnow: modelnummer weet ik zo niet (dan moet ik m ff openschroeven) maar ik weet wel dat het een ball bearing 80 GB is. En ik had begrepen via de site van Maxtor dat die even stil of stiller is dan een vergelijkbare DM9.

Phantomastique: heb al een tweedehandsje gevonden als backup plan :)

• Apothor
schopje...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
neem van mij aan: je wil liever een dm 9+ hebben dan een d740x. het is gewoon een veel fijner schijfje. niet meer dat vage geratel enzo.

• Apothor
Tsja het is misschien een fijnere schijf, maar Maxtor zelf geeft aan dat de D740X fijner is en misschien belangrijker: als ik een raid0 bouw met de D740X die ik al heb, dan heb ik een toch meer vertrouwen in de combinatie met 2 identieke schijven.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Chupa Chup schreef op 20 februari 2003 @ 10:32:

Silentsnow: modelnummer weet ik zo niet (dan moet ik m ff openschroeven) maar ik weet wel dat het een ball bearing 80 GB is. En ik had begrepen via de site van Maxtor dat die even stil of stiller is dan een vergelijkbare DM9.
6L020J1 20.0 GB 1 platter (aan een zijde gebruikt)
6L040J2 40.0 GB 1 platter (aan twee zijden gebruikt)
6L060J3 60.0 GB 2 platters (een aan een zijde en de tweede aan twee zijden gebruikt)
6L080J4 80.0 GB 2 platters (twee aan twee zijden gebruikt)

De "J" in xL0x0J1 geeft aan dat het om een Ball Bearing model gaat. Als je in plaats van een "J" een "L" ziet heb je het over een Fluid Dynamic Bearing model. De "L" versie is stiller en sommigen zeggen zelfs dat hij sneller is. Vanzelfsprekend is een 1 platter versie stiller dan een twee platter versie.

Aangezien jij weet dat je een Ball Bearing 80GB versie hebt moet dit betekenen dat het modelnummer "6L080J4" is.

Zoals BalusC al zei, het zou niks moeten uitmaken wat voor schijven je in een RAID-0 combi zet. Gewoon dezelfde grootte kiezen.

The trade of the tools

• Apothor
Ok in geval van nood moet de DM9 dus geen enkel probleem vormen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar D740X als ik naar de specs kijk, dus ik zoek nog ff verder.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
tsk...

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Niet meer doen dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 21-02-2003 10:14 ]

Verwijderd

Ik heb even in de pricewatch gezocht maar ze staan er volgens mij nog wel bij.
Bij rax.nl hebben ze bijvoorbeeld:

Maxtor - 6L080L4 80GB 7200RPM

Dat is toch ongeveer wat je zoekt?

Anders kun je altijd nog een goed bod doen op mijn harde schijven :+

• Apothor
Sorry Balus: ik ben al een heel tijdje niet meer op GoT geweest en ken het nieuwe beleid/regelement niet. In de (goede) oude tijd werden alleen mensen geschopt die het nodig vonden om hun topic elke 5 minuten een schop te geven :)

Bigniels: thanks ik zal eens bij rax.nl kijken, want dat is idd wat ik zoek. Hebben ze m niet dan kom ik misschien naar jou toe voor die schijven of neem ik toch maar Phantomastique zijn aanbod aan. Hoeveel moet je er voor hebbe ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19

mvds

Totally awesome!

Ehhm, ik heb dus wel de 40GB versie, en niet de 80GB versie zoals jij die hebt. Mij maakt het niks uit, maar voor jou wellicht wel. :)
Pagina: 1