HD Kaduuk door stofzuiger :(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Kee, 't ging als volgt,

Ik zet mijn computer aan en een paar seconde later zet ma-lief op de gang de stofzuiger aan om eens wat aan het stofoverschot op de gang te doen :) Maar goed, op het moment dat zij de zuiger aanzet valt mijn computer uit.

Nix aan de hand, dacht ik nog...ik zet m'n PC weer aan, de bios ziet alles inc. m'n HD. Maar op het moment dat Win98 wil opstarten krijg ik de melding: "invalid system disk".

WTF, dacht ik, dus ik reset m'n pc weer en toen ging het helemaal mis; M'n HD spint even up, vervolgens valt de HD helemaal uit, en toen kwam er een geluid uit de HD wat nog het best te omschrijven valt als een muis die klaarkomt. behoorlijk kapot dus :(

Anyway, een wijze tip: "nooit sotfzuigen en puteren tegelijk" |:(

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

W8 fftjes..

Klapte de hele groep eruit, of alleen je PC?
Want als het alleen je PC was dan heb je een aaaardig brakke voeding.
Ik heb hier ook dat wanneer de koelkast aanspringt of zo dat mijn monitor een tikje geeft, maar voor de rest niets. (Ik heb mijn computer op de groep van de keuken omdat dat de enige is die randaarde heeft :) )

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

tja dan hem je mooi klote bekabeling liggen by jullie thuis

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Het was dus alleen de PC die uitviel, maar volgens mij moet mijn voeding toch dik in orde zijn, want het is zo'n Aopen Hq08 Bigtower met 300W voeding. best wel vreemd :?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker denkt dat je PC jaloers werd op de stofzuiger.
Die maakte namelijk nog meer kabaal dan hij. Heb je er wel genoeg fans ( ventilatoren.) inzitten ??? :P

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op donderdag 16 november 2000 11:19 schreef Helldesker het volgende:
* GraasGast denkt dat je PC jaloers werd op de stofzuiger.
Die maakte namelijk nog meer kabaal dan hij. Heb je er wel genoeg fans ( ventilatoren.) inzitten ??? :P
Ghaha LOL :):):)

ik heb weleens me cpu een tijdje met de stofzuiger gekoeld...slang op heatsink...goed man!

Verwijderd

Stofzuiger op CPU kost wel weer lekker veel stroom. Zeker als je een 1400 watt zuiger hebt. het maakt nog kabaal ook. Aan te raden is het dus niet. ;(

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
DUH :P

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

was ook maar een testje...hoe koud ken ik em krijgen...

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik zou wel oppassen dan dat je je heatsink en cpu niet opzuigt :P

Verwijderd

Trek een eigen 220 groep naar je computerkamer en gebruik een UPS.

Ik heb dat een jaar of twee geprobeerd. de UPS is een goeie om spannings pieken te onderdrukken en spanningsuitval (wat in mijn woonplaats, ja NEDERLAND, toch wel eens voorkomt) wat minder problematischer maakt.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hehe, sorry hoor, maar is het echt zo slecht gesteld met de electriciteit in Nederland? Ik ken persoonlijk NIEMAND in België zonder aarding. Van piekstromen heb ik eveneens nog nooit gehoord, raar.

In ieder geval, ik moet me geen zorgen maken, ons huis is uitgerust met een overkill electriciteitsnet (pa = tandarts) voor m'n pa z'n kabinet.

Maar idd, had je voeding dit niet moeten voorkomen?

Verwijderd

Ja, dat valt niet mee hier in Nederland.

Je kent toch al die windmolens vlak bij de kust, die spanning opwekken?
Als het windstil is dan zitten wij zonder stroom!! ;)

• HaaZ
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

is randaarde belangrijk trouwens? Ik heb nl. geen randaarde...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Opa
  • Laatst online: 24-08 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

Aarding is vaak wel lekker, ja.
Zo een nieuwe groepenkast met aardlek schijnt randaarde overbodig te maken maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zonder (rand)aarde kon ik een diode op het frame van mijn computer laten branden. Nu niet meer. Ook heb ik geen last meer van brommen over de soundcard.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ZO zit mijn PC groep aangesloten op de wasmachine groep welke weer helemaal apart staat. Mijn neef is electricien en die heeft alles door gemeten en er was meer dan genoeg power aanwezig voor wasmachine + PC's.

Werkt prima, alleen laat het dus wel doen door iemand die er verstand van heeft :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zi ook op aparte "wasmachine"-groep. Werkt perfect! Die Wasmachine-groep is de enige op de bovenverdieping met randaarde, wel een probleem is dat er 24/7 een snoer dwars over de overloop ligt.

In het begin ging iedereen op zijn bek, maar nu is iedereen het gewend, is ook wat beter voor mijn pc, want iedere x uitvallen is ook nix!

20*350ZO45°

Verwijderd

heb mijn ceetje ff geaard door een kabel naar de Aardlek te trekken werkt perfect heb hem gewoon in stekkerdoos geduwd en nu is alles geaard:d

• Laurent
  • Niet online
Tip: probeer te zorgen dat ze nietmeer het stroom van jou kamer jat of die groep, zorg dat ze de stroom ergens anders van jat... Mijn pa&ma's kamer heeft een aparte groep (weet neit waarom) ik jat veel daar de stroom van :)

Je kan kijken welke groep bij wat hoort door de stoppen er uit te trekken bij je meter-kast.

Verwijderd

RDK_NL:
Moet je de pc dan niet uitzetten als de wasmachine aanstaat?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nee hoor... er is stroom zat.. :) En alles goed geaard.. ook een stel powersurges tussen geplakt.. is wel redelijk veilig zo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nee hoor, bij ons ligt er een speciale groep voor de wasmachine (staat in douche), op die groep is er 1 aansluiting voor de wasmachine, 1 lamp en 1 geaard stopcontact.

Omdat de wasmachine zich in de douche bevindt, zit de verlichtingschakelaar+geaard stopcontact buiten de douche (is wel zo veilig met al dat condens), en zo tap ik daar dus stroom, en dus niet zomaar een klein betje, maar soms gewoon 3 Pc's, 1 TV, 1 Stereo. En helemaal géén probs, terwijl de wasmachine heerlijk aan het centrifuceren is!

20*350ZO45°

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11-2025

rayz

terwijl de wasmachine heerlijk aan het centrifuceren is!
Laat dat centrifugeren nu heel weinig stroom verbruiken, paar honderd Watt. Als ie gaat wassen zit je gauw op 2400W :7
Hmm zou mijn koelkast een koetje kunnen draaien? heeft wel fuzzy logic }:O

The Surf's Up... let's Ride...................

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 16 november 2000 10:11 schreef kazuka het volgende:
M'n HD spint even up, vervolgens valt de HD helemaal uit, en toen kwam er een geluid uit de HD wat nog het best te omschrijven valt als een muis die klaarkomt. behoorlijk kapot dus :(
Brrrrrrrrrrrr, hoe weet jij dat, wat doe jij in je vrije tijd.
Mmmmmmmmmmmm, laat maar, wil het niet weten Hehehehehehehehe.

Ps. handig die smiles, maar wat hoort nu bij welke smile.
Weet dat je alles kunt selecteren, maar dat werk omslachtig

And The Only One

Verwijderd

Ik heb een keer een keyboard opgeblazen door een bliksembol aan te sluiten op dezelfde stekkerdoos als de PC. vondt PC niet leuk en crashte. met opstarten bleek keyboard kaduuk.

Spanningspiekjes jongens, levensgevaarlijk...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Vaag allemaal jongens, mijn kamer hangt van stekkerdozen aan elkaar (hoe wou je ook anders, 2 stopcontactjes zuigt), hangt ook een "bliksembol" aan (neem aan dat je zo'n plasmageval bedoelt met leuke blauwe straaltjes) en nergens last van.
Versterker, mengpaneel en alles zit dus ook aan zelfde groep. Nooit ergens last van eigenlijk :).
Maar goed, dat zijn dan ook wel echte veilige Blokker-stekkerdozen ;)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Let ff op dat een wasmasjien of een aparaatje waar een motor inzit 2 tot 7 maal de nominale stroom trekt als ie aanloopt (opstart)..
Pagina: 1