Toon posts:

[W2000 AS] om zeep geholpen, repair onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op m'n server al een tijd probleemloos windows 2000 Adv. Server en wilde het als experiment ook maar eens op m'n werkstation zetten. Dit vanwege de stabiliteit en de mogelijkheid om 'm van afstand te bedienen. Ik weet dat het niet ideaal is en ik misschien beter 2000 client kan nemen ,maar goed..

Na de installatie wilde ik wat drivers installeren, de standaard geluidskaart-drivers die uit het archief van 2000 komen zijn nl niet diegenen die ik wilde hebben. Alles lijkt goed te gaan tot ie op een gegeven moment zonder aanleiding de volgende melding geeft in een blauw scherm

***STOP : "blabla" KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED" Adress F859C9B4 etc.

waarna hij begint met een "fysical memory dump to disk"

Deze crash krijg ik nu al bij het inloggen, en is niet te verhelpen lijkt het. De repair optie van CD werkt niet en het geheugen is ook 100% in orde (getest met het memory-test programma wat met SuSE wordt meegeleverd)

Is hier iets aan te doen of ben ik weer verplicht Windows 98 te draaien ;)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 23:35 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
safe mode?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Gewoon een Windows 2000 Professional installatie doen... Dikke kans dat het dan wel werkt. De stabilliteit van Windows 200 AS is volgens mij niet per definitie hoger. Het verschil zit hem volgens mij met name in het indelen van de timeslices voor de applicaties, support voor meer dan 2 CPU's, aantal connecties wat mogelijk is.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

F8 - "Last known good configuration" geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
LastBoyScout schreef op 19 februari 2003 @ 23:41:
F8 - "Last known good configuration" geprobeerd?
Daar crasht ie zelfs op... wat natuurlijk niet zou mogen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED] heb je al geprobeerd?

Bovendien ontgaat me het nut van een server versie van Win2k op een workstation een beetje :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 23:34:
Na de installatie wilde ik wat drivers installeren, de standaard geluidskaart-drivers die uit het archief van 2000 komen zijn nl niet diegenen die ik wilde hebben. Alles lijkt goed te gaan tot ie op een gegeven moment zonder aanleiding de volgende melding geeft in een blauw scherm
Dat doet-ie dus zeker niet zonder aanleiding :+

Kans is groot dat de driver die je gekozen hebt niet voor win2k geschikt is, of iig niet voor win2k Server-versies.
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat bepaalde driver-bestanden een conflict veroorzaken met andere drivers of systeembestanden, waar je dit probleem ook mee krijgt.
Als ik me goed herinner staat er in die BSOD de .sys aangeduid waar het om gaat, kun je daar iets mee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 19 February 2003 @ 23:49:
[google=KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED] heb je al geprobeerd?

Bovendien ontgaat me het nut van een server versie van Win2k op een workstation een beetje :+
Ik kan XP er nog niet opzetten omdat er nog geen drivers voor de geluidskaart gemaakt zijn (wat waarschijnlijk ook niet snel zal gebeuren). Natuurlijk werkt die geluidskaart ook wel met standaarddrivers maar dan kan ik op geen enkele manier gebruik maken van de onboard XG Chip. Daarnaast wil ik eigenlijk af van Windows 98 en 2000 Client is uiteraard logischer..maar die heb ik op 't moment niet :)
Dat doet-ie dus zeker niet zonder aanleiding
Ik zat nog in de hardware eigenschappen en ik zou net een onderdeel gaan installeren, een "directe" aanleiding was er dus niet.
Kans is groot dat de driver die je gekozen hebt niet voor win2k geschikt is, of iig niet voor win2k Server-versies.
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat bepaalde driver-bestanden een conflict veroorzaken met andere drivers of systeembestanden, waar je dit probleem ook mee krijgt.
Als ik me goed herinner staat er in die BSOD de .sys aangeduid waar het om gaat, kun je daar iets mee?
Dat zal het vast zijn, en dan denk ik dat de videokaartdriver een conflict veroorzaakt heeft. Dit was nl wel een NT/2000 driver maar werd niet "aanbevolen". Toch kwam de crash daarvoor wel erg laat.. dan had ik 'm direct na de eerste reboot al verwacht.

Maar goed, weer wat geleerd.. dit is btw de 1e keer dat ik een NT systeem op deze manier zie crashen.. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:15 ]

Pagina: 1