[2k server] Om de 4:30 minuut error 1000 in log

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
In het application log van mijn W2K server krijg ik om de 4:30 minuut de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://62.166.176.16/files/fout.gif

De server is een pdc met ad erop en dns. Als ik in DNS kijk, lijkt alles gewoon te werken verder. Ik kan ook gewoon ip-adressen omzetten en mijn workstations staan ertussen, dus die heeft hij automatisch gevonden.
Ik heb verder weinig verstand van DNS, maar ik heb gewoon met dcpromo de default instellingen laten staan. Verder werkt het domein eigenlijk foutloos.
Iemand enig idee hoe ik deze errors weg kan krijgen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
offtopic:
Convert dat plaatje eens naar gif of jpg, dit is zo geen doen :X ( bitmap heeft geen compressie )

Vaag, dit soort gelijke meldingen krijg ik als er een of meerdere comps de zelfde naam hebben :{

[ Voor 29% gewijzigd door Vinnie op 19-02-2003 23:38 ]

C:\>_

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
ja sorry, maar hij is maar 100k, ik zal het toch ff doen

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
http://www.eventid.net/di...sp?app=Top10&eventid=1000

Ergens in het midden moet je wezen :)

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ja heb ik al doorgelezen, maar daar word ik niet wijzer van.
Als ik nslookup intyp zegt hij dus dat hij het domein niet kan vinden in DNS of iets van dien aard, terwijl het lijkt of alles goed staat. Ik heb verder ook nooit met die DNS lopen rommelen ofzo.
Weet iemand dan misschien hoe ik die DNS kan resetten of opnieuw kan installeren ofzo met defaultinstellingen die gewoon werken in mijn kleine domeintje? (Als het daaraan ligt tenminste)
Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die precies hetzelfde probleem hebben gehad en dat dus hebben opgelost.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wijzen de DNS Settings van je server naar zichzelf ? (TCP/IP Properties).

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Hoe heb je je DNS dan ingesteld?

Ik neem aan dat de W2K server DNS server is, en dat de dan clients deze gebruiken als DNS server.

DNS is zeker van belang als domain controller zijnde.
Tijdens het aanmaken v/d Active-directory wordt hier ook op gewezen :)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Zoek dit eens op in Technet (of op site van microsoft) beetje lastig vanwege de nederlandse versie (mede de reden dat ik altijd de engelse gebruik maar dit terzijde)

Hier vind je vast weer info. De errorcode 59 moet je wel makkelijk terugkunnen vinden en het evenid ook.

Succes

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
-> Wijzen de DNS Settings van je server naar zichzelf ? (TCP/IP Properties).: ja
-> Ik neem aan dat de W2K server DNS server is, en dat de dan clients deze gebruiken als DNS server.: ja
-> Zoek dit eens op in Technet (of op site van microsoft): Heb ik gedaan, maar wordt niet duidelijker, zie posts hierboven van mij
Pagina: 1