Toon posts:

Chello NIC problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het absoluut niet voor elkaar mijn Chello NIC (3-com) aan de praat te krijgen in mijn nieuwe computer.
In de oude (Pentium 200 MMX)doet ie het perfect. Ik heb nu internet gedeeld via een netwerk, maar dan moeten er altijd 2 PC's aanstaan.
Ik heb al geprobeerd om alle PCI sloten vrij te maken en alleen de 3-com NIC te installeren, maar dit werkt ook niet. Apparaat wordt wel geinstalleerd, maar ik kan geen contact maken met het kabelmodem.
Computer is een T-Bird 800@800 met Asus a7v, SBLive!, Elsa Gladiac, 196MB-133Mhz (2-2-2)RAM.

Verwijderd

brand het link lamjes op de kabel modem wel ????? en op de nic

heb hem binne 5 minuten aan de gang

Verwijderd

Heb je de storingsdienst (0800 nummer, dus gratis) al geprobeerd? Niet dat die mensen het altijd op kunnen lossen, maar dan weten we in ieder geval dat je de standaard checks al hebt gehad, zoals modem reset en het checken van je settings. En ook handig om te vragen of er misschien een algemene storing in jouw regio is.

Verwijderd

nee er zijn geen storingen by chello op het moment

Verwijderd

Topicstarter
Het link lampje op het modem brandt niet. Die op de NIC wel.
Zou het soms een kabel probleem zijn? De door de Chello-monteur geinstalleerde kabel had maar 4 aders, ik gebruik een 8 aderige kabel.

Verwijderd

ok ff modem resetten dan

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 10:11 schreef Boogie het volgende:
In de oude (Pentium 200 MMX)doet ie het perfect.
Dus dan ligt het niet aan het aantal aders van de kabel lijkt me :-)

Verwijderd

nee klopt maar als het link ledje niet brand is het zowiezo niet goed dus ff modem resette en kijken of ie aan gaat

Verwijderd

Topicstarter
Die Pentium 200MMX staat in een hele andere ruimte als de T-bird. Naar die Pentium loopt de originele 4-aderige kabel, naar de T-bird een zelf getrokken 8-aderige kabel. Deze 8-aderige kabel hebben we trouwens wel helemaal doorgemeten en is gewoon goed, maar misschien dat het modem niet om kan gaan met 8 aders????

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Heb je je ip setting ge"released" ??? :Z Wat je dus moet doen is op je oude PC "winipcfg" draaien en op de knop "release all" drukken. Daarna de netwerkkaart wisselen of de aansluiting wisselen. ( net zoals je het hebben wilt.) Hierna de kaart installeren in je nieuwe PC en alle instellingen hetzelfde zetten als op de oude. PC opnieuw opstarten en waarschijnlijk krijg je dan weer wel een "lease" van c-HELL-o >:)

Oh uhm de kabelmodem resetten tussendoor moet ook nog >:)

De kabel die je gebruikt ( zo'n 8 aderige.) is gewoon goed. Mijn modem werkt er prima mee. :P

Verwijderd

Boogie, luister ff naar ZubZero. Heb je al het modem gereset? Zo niet ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik gewoon de stekker van de voeding van het modem eruit trek, is ie dan gereset?

• Helldesker
Yep Stroom eraf en even later er weer op !

Verwijderd

ja ff resetten he

Verwijderd

he heldesker zit jij ergens op de helpdesk ?

Verwijderd

boogie..als je gereset hebt zeg ff wat de status van de leds is, en welk OS je draait.

Verwijderd

ja anders kunne we niet vooruit he

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit vanmiddag proberen, want dadelijk heb ik geen tijd meer.
Ik draai trouwens win98 SE.

• Helldesker
Kzit idd ergens op de Helpdesk. Vanwege de goede service die ik verleen, mijn naam. >:)

Verwijderd

sja...zo komen we ook niet vooruit huh Zub... ;)

Zit ik daarvoor de hele tijd te refreshen :P

anyway, we horen ut wel.

out

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zou je niet gewoon eens met de basics kunnen beginnen en een goeie (geteste) kabel gebruiken?
3coms zijn in mijn ervaring hele makkelijke kaarten om werkend te krijgen en de kans dat jouw probleem aan de kaart ligt is niet groot.

Verwijderd

tja ik zit ook ergens op de helpdesk :)

Verwijderd

ik denk dat ik wel weet welke helpdesk want heb het vermoeden dat ik daar ook zit :Z

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lijkt me sterk Sub-Zero want ik zit daar ook op die helpdesk 8-)

Verwijderd

zitten jullie in eindhoven ?

• Helldesker
* Helldesker zit niet ( meer.) in Eindhoven.
Tegenwoordig meer richting Den Bosch. Halverwege ongeveer. Ligt ook nog iets van een kanaal in de buurt. Oja grootste tip, mijn ondertitel heeft er iets mee van doen. :P

Verwijderd

Tja Subzero, 't lijkt mij ook stug dat jij bij ons op de helpdesk zit :+

K zou er toch haast zeker van zijn dat wij hier met z'n 3en zitten... ?!? toch

Verwijderd

Heb dit meer gehoord. Had het niet met het releasen van je MAC adres te maken?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Gebruik je wel een normale UTP kabel?
Kan me namelijk voorstellen dat je vrolijk een crossover tussen de p200 en de tbird gebruikt zonder hub en vervolgens diezelfde kabel tussen tbird en modem aansluit, wat niet werkt.
Tussen modem en NIC moet een normale utp kabel.

• Helldesker
Dat dacht ik ook vandaar mijn tip ( zie 1ste pagina.) om met winipcfg ( W98SE.) zijn ipsettings te releasen.... ( Ipconfig voor NT.)

Verwijderd

Topicstarter
In mijn T-bird zit een netwerkkaart met ingebouwde hub, deze regelt zelf de crossover. Ik gebruik dus normale UTP kabels, geen crossover.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21

Metzie

Nyaano !

Ok, de netwerkkaart, heb jij die overgezet van de 200mmx naar je AMD? of zit er een compleet nieuwe nic in je AMD?

If yes, dan moet je met de chello helpdesk bellen om het nieuwe mac adres van je NIC door te geven. Daar werken ze namelijk mee voor authentication (validering of je wel of niet op het netwerk mag)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Helldesker
En jij gelooft dat ??? Het enige wat bij c-HELL-o bekent is, is het MAC-adres van je kabelmodem. >:) Daarop wordt je gevalideert namelijk. Je kunt alle ( en dan bedoel ik ook echt alle.) mogelijke netwerkkaarten aan je kabelmodem hangen. EN dat werkt nog ook. :P

edit:

typo

Verwijderd

hee leuk een helpdesk draadje :))...
ok.. ik zit in zwolle... maar woon wel in een c-HELL-o gebied...

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 november 2000 12:32 schreef Helldesker het volgende:
En jij gelooft dat ??? Het enige wat bij c-HELL-o bekent is, is het MAC-adres van je kabelmodem. >:) Daarop wordt je gevalideert namelijk. Je kunt alle ( en dan bedoel ik ook echt alle.) mogelijke netwerkkaarten aan je kabelmodem hangen. EN dat werkt nog ook. :P
Met de Terayon modems van Chello pakt die toch mooi het mac adres van je nic.
Zonder release (of wachten tot de lease voor bij is) krijg je hem dus niet op een andere nic aan de praat.
Bij mij werkt die met een standaard utp kapel naar m'n nic.
IP releasen, comp rebooten en modem rebouten werkt bij mij het beste al die naar een andere nic moet.

(ik had ook een hoop problemen met de 3c509 en heb deze maar vervangen door een 3c900

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Helldesker
Dat is dus wat ik vanaf het begin af aan zei. >:)

Ik ben het dus helemaal met je eens :P Spook
Pagina: 1