Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeert, maar het beeld van mijn mooie TVtje blijft zwart/wit met mijn Leadtek GeForce4 TI4200
.
Hier een paar antwoorden op basic vragen uit de faq:
Ook met TVtool krijg ik hetzelfde effect, het beeld blijft z/w maar glashelder
.
En als ik een screenshot probeer te maken met snagit, wordt het wel gewoon een kleurscreenshot
.
Mijn TV (phillips geval) verkleurt trouwens ook helemaal naar een soortvan turqous/groen aan de linkerkant van het beeld als de TV op tvout staat
.
Maarja ik ben iig een beetje ten einde raad, ik ben er al een tijdje mee aan klooien maar het wil maar niet lukken
.
edit: kwam dit topic nu ineens weer tegen
.
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden: forceer in TvTool de videoout op composite ipv Svid ookal heb je toch Svid. Dit werkte bij mij perfect, ik krijg nu glashelder kleurbeeld
.
Hier een paar antwoorden op basic vragen uit de faq:
Ik heb nog lopen zoeken in andere topics, maar de search lijkt alleen oude topics op te graven met n00bvragen waar ik niks aan heb/al gechecked heb.Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Pal B t/m Pal Z gebrobeert maar het beeld blijft z/w
Gebruik het juiste videokanaal
Dat doe ik![]()
Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Ik heb daar ff geen stekkertje voor liggen helaas![]()
Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Ja, de kabel werkt wel op m'n pa's PC met een GF2MX en op dezelfde tv
Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Die kan ik nergens vinden, ik heb wel de kleuren, het contrast, de resolutie en de bitdiepte zitten spelen, zonder resultaat.
Werk niet via een SCART-blok
Ik gebruik een Svideo --> Scart kabel die gewoon werkt op de andere pc
Ook met TVtool krijg ik hetzelfde effect, het beeld blijft z/w maar glashelder
En als ik een screenshot probeer te maken met snagit, wordt het wel gewoon een kleurscreenshot
Mijn TV (phillips geval) verkleurt trouwens ook helemaal naar een soortvan turqous/groen aan de linkerkant van het beeld als de TV op tvout staat
Maarja ik ben iig een beetje ten einde raad, ik ben er al een tijdje mee aan klooien maar het wil maar niet lukken
edit: kwam dit topic nu ineens weer tegen
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden: forceer in TvTool de videoout op composite ipv Svid ookal heb je toch Svid. Dit werkte bij mij perfect, ik krijg nu glashelder kleurbeeld
[ Voor 9% gewijzigd door iets op 07-06-2003 21:28 ]
tvw