Probleem met oude pc

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Hee,

Gisteren moest ik voor iemand zijn pc opnieuw installeren.
Windows startte half op, liep vast in win-opstart-scherm, zelfs in veilige modus.
Na veel gekloot (hd in andere pc gezet, meneer had geen backup:() kon ik eindelijk fdisken, formatteren en opnieuw installeren.

Tijdens installatie Win98 (bootte vanaf cdrom) kreeg ik foutmelding: kan .CAB niet decomprimeren.
Win95 gaf een soortgelijke foutmelding.

Kreeg zelfs een keer een foutmelding bij fdisken...

Verder geen foutmeldingen bij formatteren, dus blijkbaar geen lost clusters(?).

Iemand een idee?

HP Vectra VL 166mhz, cache er al uitgerukt (geven altijd al problemen)

Motor-Forum.nl

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmm.. bekend probleem, het lijkt erop dat iets niet goed is met wegschrijven naar de schijf. Probeer UDMA ofzo eens uit te schakelen..ff denken.. Kijk eens als je de cd naar harddisk copieert wat die doet.

Evt. kun je even de default waarde's oproepen in de bios en het dan proberen.

Ik denk er even over na want ik heb het ook gehad...weet het 123 even niet meer...zucht..

Ouderdom ;)

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ziet er idd uit als een HD probleem. Of hij is kapot, of hij staat verkeerd in de bios.

Ik ging ook 's bij iemand een oude pc (pentium 75 oid) opschonen. Toen kreeg ik ook foutmelding na foutmelding bij het installeren. Toen bleek uiteindelijk de HD rip te zijn. Uit navraag bleek dat windows al een tijdje erg waardeloos liep (veel fouten etc.) en het er dus al aan zat te komen...

Hij gaf toen geen fouten bij formatteren en ook niet met scandisk daarna. Uiteindelijk werkten DOS-prgs nie eens meer. (werd dus ook nog steeds erger)

Best kans dat het formatteren hem dan de doodsteek heeft gegeven. :(

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:08

winnie

de poes...

Zeg, SG begint steeds meer een combinatie van Harde waren algemeen en software algemeen te lijken. Dat lijkt me niet de bedoeling. MAW: post effe in de juiste forum en niet hier.

• k-oz
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

je kan nog proberen de hd te low-level formateren, dan markeert hij alle slechte clusters

http://www.windrivers.com/tech/tips/download/lf.exe

...ohja...be patient, het duurt (naar gelang de groote van de schijf) wel ff :Z

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• duderuud
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ten eerste: sorry voor het posten in verkeerde forum, ik wist niet zeker of hij daar wel zou thuishoren.

En verder...thnx voor de info! Ik ga het allemaal ff proberen! (gewoon formatten allang gedaan, keer of 5:))

Motor-Forum.nl

• k-oz
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

ik heb het over low level format he ...das wel wat anders dan formateren ... :o

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1