Toon posts:

nieuwsgroepen hoe lan berichten bewaard?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje,

Iedereen heeft het altijd over nieuwsgroepen waar zoveel op te vinden zou zijn (o.a.) mp3 's . Nu heb ik adsl via HCC maar kan echt geen ene flikker vinden daar. de berichten die er staan zijn maximaal 3 dagen oud! Is dit normaal?? kan ik dus geen oudere berichten ophalen op de een of andere manier??

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 21:51
Die worden meestal gedelete, je post riekt trouwens erg naar: ik kan ze niet vinden, weet iemand wel waar ik iets kan vinden :? ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oude berichten expiren, bij binaries gaat dit sneller dan bij text groepen. Anders zouden ze onbetaalbaar veel opslagruimte nodig hebben :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 22:57

Sebastiaan

....

en de retentie vande newsserver hangt ook weer af van de gebruikte isp.
Elke isp heeft andere bewaartijden voor de binaries, afhankelijk van de capaciteit die ze hebben.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

momania

iPhone 30! Bam!

En of je wat kan vinden op de groepen hangt er maar net vanaf of jouw ISP ook de binaries synchroniseerd. Ik weet dat Cistron dit bv niet doet.
Multikabel daarintegen doet extra z'n best, met sinds kort een nieuwe nieuwsserver met 3TB opslag capaciteit :9~ _/-\o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

De newsservers van HCCnet zijn absolute bagger, daar heb je zeker voor binary's helemaal niets aan... :(

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Binaries in news hebben naar mijn mening ook niet voldoende waarde om langer dan een paar dagen online te hebben. Non-binaries, waar news naar mijn bescheiden mening eigenlijk voor is bedoeld, kun je altijd vinden op http://groups.google.com Daar worden ze tegenwoordig bewaard vanaf 1994 of zo.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

momania

iPhone 30! Bam!

DeBolle schreef op 19 February 2003 @ 23:22:
Binaries in news hebben naar mijn mening ook niet voldoende waarde om langer dan een paar dagen online te hebben. Non-binaries, waar news naar mijn bescheiden mening eigenlijk voor is bedoeld, kun je altijd vinden op http://groups.google.com Daar worden ze tegenwoordig bewaard vanaf 1994 of zo.
True, en daarbij zou je als al eerder gezegd onwijze opslagcapaciteit nodig hebben. 'k Wil niet weten wat die newsservers aan hoeveelheden data naar elkaar overpompen om de zoveel tijd... da's echt ziek veel meestal

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:01
neem xs4all... grootste newsserver van dit moment in europa... .3,5TB en retentietijd is soms zelfs meer dan 1 a 2 weken. :p afhankelijk van de group uiteraard... hoe vaker gebruikt, hoe korter retentietijd. je kan natuurlijk ook een abo nemen op een commerciele newsserver. daar betaal je per gigabytes die je per maand download... maar zoek maar op google naar een goede newsserver. als je beetje met pc's en netwerken kan omgaan moet je eens een tunnel te bouwen naar ipv6 en dan op newszilla komen. meer info via search en google

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mjah.... als het gaat om *kuch* warez/mp3/divx (heel snel gezegd) *kuch* dan zijn er echt wel betere bronnen dan usenet.... zeker als je het ook nog eens compleet wilt hebben en niet een week lang moet zitten zeuren om de repost van 1 bestand uit de 400 ;)

Usenet is trouwens nooit ontwikkeld voor binairies, dat is iets wat er later is bijgekomen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
quote: Mjah.... als het gaat om *kuch* warez/mp3/divx (heel snel gezegd) *kuch* dan zijn er echt wel betere bronnen dan usenet.... zeker als je het ook nog eens compleet wilt hebben en niet een week lang moet zitten zeuren om de repost van 1 bestand uit de 400 .

En welk bronnen heb jij het dan over??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 08:20:
En welk bronnen heb jij het dan over??
Misschien is het handig als je dat ff lekker zelf gaat uitzoeken he. ;)
Het is niet de bedoeling dat je hier op got gaat vragen hoe je aan je warez moet komen, dat is gewoon niet gewenst. Een tweaker moet dat toch wel gewoon weten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Dit is normaal, zeker bij binaries.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.