[PHP] Timeout in safemode*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo,

Ik draai een PHP scripje wat met BG plaatjes verkleint. Dit duurt een tijd
als ik 180 foto's wil verkleinen. Het script stopt dan na 30 sec omdat dit
de standaard time-out tijd is. Na wat zoeken op php.net kwam ik erachter dat
je dit met 'max_execution_time' of 'set_time_limit' kan instellen. Bij beide
commando's krijg ik een error die verwijst naar het regelnummer waar ik het
commado neergezet heb.
Het blijkt dat mijn webhost PHP is save mode draait. Waardoor ik de onderstaande commando's niet kan gebruiken om de time out error te omzeilen:
max_execution_time(300);
set_time_limit=(300);
De foutmelding die ik dan krijg is:

Fatal error: Call to undefined function: max_execution_time() in
/usr/local/psa/home/vhosts/kortenbout.com/httpdocs/fotoboek/functions.php on
line 581

Deze commando's kan ik dus niet gebruiken. Bestaat er een commmado, of een lus waardoor ik deze foutmelding niet krijg.

Ik draai PHP niet zelf, het draait op een unix server waar ik mijn website gehost heb, en ik kan dus niet bij het ini bestand. 8)7 De webhost wil de time_limit niet hoger zetten omdat dit standaard is, en andere klanten daar dus ook gebruik van maken. Hij kan dit ook niet per client dus, dus voor mij anders instellen lukt niet.

Iemand een idee? :|

<edit>
topic naam had 'PHP timeout' moeten zijn.. 8)7
</edit>

[ Voor 5% gewijzigd door bas.kb op 19-02-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Ja.. andere provider zoeken (He die bas)

Klinkt heel flauw, maar er is bitter weinig aan te doen.

Kan je 180 foto's niet beter met een automate job van photoshop verkleinen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

In meerdere kleine stukjes uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Twee mogelijkheden:
1. eigen server+php installeren
2. steeds 1 plaatje verkleinen, en dan met een header('Location:...') hetzelfde script aanroepen met een volgend plaatje. Dan moet je dus alleen bijhouden welk plaatje je al hebt gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ha die Piet! Andere provider zoeken is geen optie, volgens mij draait iedereen PHP is save mode. Als ik het in Photoshop doe, ben ik even ver als dat ik al was, dit deed ik namelijk al. In kleine stukjes uitvoeren is inderdaad een optie... Als ik mijn eigen PHP servertje installeren moet ik mijn PC altijd aan laten staan, en bovendien heb ik Chello, met een upload van 16kb/s |:(
Datgene dat ik de functie per plaatje uitvoer is ook wel een optie, effe uitzoeken hoe dat moet! Ik ben namelijk niet zo'n programmeerwonder O-)

In ieder geval bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
bas.kb schreef op 19 February 2003 @ 23:22:
Ha die Piet! Andere provider zoeken is geen optie, volgens mij draait iedereen PHP is save mode. Als ik het in Photoshop doe, ben ik even ver als dat ik al was, dit deed ik namelijk al. In kleine stukjes uitvoeren is inderdaad een optie... Als ik mijn eigen PHP servertje installeren moet ik mijn PC altijd aan laten staan, en bovendien heb ik Chello, met een upload van 16kb/s |:(
Datgene dat ik de functie per plaatje uitvoer is ook wel een optie, effe uitzoeken hoe dat moet! Ik ben namelijk niet zo'n programmeerwonder O-)

In ieder geval bedankt allemaal _/-\o_
Als je wil MAG je wel even op mijn servertje :) (neem ff contact op via ICQ/MSN/MAIL als je belangstelling heb) anders veel suc6 verder met coden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ehm het is safe mode ;) ik sla meestal niet al mijn php op :X

Functie aanroepen en daarna doorsturen naar volgende pagina en dan de foto met 1 ophogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:11
max_execution_time(300);
set_time_limit=(300);
De foutmelding die ik dan krijg is:

Fatal error: Call to undefined function: max_execution_time() in
/usr/local/psa/home/vhosts/kortenbout.com/httpdocs/fotoboek/functions.php on
line 581
Probeer eens:
PHP:
1
set_time_limit(0);

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Tum|mut schreef op 19 februari 2003 @ 23:35:
[...]

Probeer eens:
PHP:
1
set_time_limit(0);

probeer jij eens de manual over set-time-limit te lezen:
set_time_limit() has no effect when PHP is running in safe mode. There is no workaround other than turning off safe mode or changing the time limit in the configuration file.
Dan lees je de topic start ook eens goed door en kom je erachter dat jouw antwoord niet correct is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:11
dusty schreef op 19 February 2003 @ 23:40:

[...]

probeer jij eens de manual over set-time-limit te lezen:

[...]

Dan lees je de topic start ook eens goed door en kom je erachter dat jouw antwoord niet correct is.
Sorry, niet gezien, maar set_time_limit=(300); is fout, dus ik dacht dat dat de parse error veroorzaakte.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
<offtopic>
bas.kb schreef op 19 February 2003 @ 23:22:
Ik ben namelijk niet zo'n programmeerwonder O-)
Ook niet zo'n talenwonder... ;)
</offtopic>

Nee idd, set_time_limit werkt niet. Jammer... :/

Verwijderd

zet alle bestandennamen in een array (geef ze ook een id), zet die array in een sessie variabele. Maak een scriptje resize.php?id=x, na het resizen van het plaatje stuur je em door naar resize.php?id=(x+1). Geeft ie dan ook een time-out? :P

• Sn3akz
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 00:05:
zet alle bestandennamen in een array (geef ze ook een id), zet die array in een sessie variabele. Maak een scriptje resize.php?id=x, na het resizen van het plaatje stuur je em door naar resize.php?id=(x+1). Geeft ie dan ook een time-out? :P
Dat was dus ook PRECIES mijn idee :D

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Euh 8)7 Daar moet ik eventjes voor gaan zitten om dat voor elkaar te krijgen... :?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 12:30

TheDjasp

het wordt toch niks

Probeer eens om de zoveel tijd iets naar het scherm uit te poepen met het commando flush()?. Ik weet niet of het werkt, maar ik heb het laatst in een script gestopt wat batch-mailings deed, en dat script timede toen niet uit, ook al draaide de server op safe_mode (en ook al verstuurde hij 15000 testmailtjes... daar heeft hij toch 40 minuten over gedaan)

Dat het aan iets heel anders kan liggen kan natuurlijk ook maar je kan het op zijn minst proberen....

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

TheDjasp schreef op 20 February 2003 @ 15:02:
Probeer eens om de zoveel tijd iets naar het scherm uit te poepen met het commando flush()?. Ik weet niet of het werkt, maar ik heb het laatst in een script gestopt wat batch-mailings deed, en dat script timede toen niet uit, ook al draaide de server op safe_mode (en ook al verstuurde hij 15000 testmailtjes... daar heeft hij toch 40 minuten over gedaan)

Dat het aan iets heel anders kan liggen kan natuurlijk ook maar je kan het op zijn minst proberen....

Hiermee kun je alleen de timeout van je browser omzeilen, maar de executietijd wordt toch echt serverside bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ik zal 't vanavond effekes proberen! Thx
Pagina: 1