[Audigy2] Problemen met EAX...

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
Ik heb sinds gisteren een audigy 2 geinstalleerd, daarbij heb ik een mooie instelling gemaakt in de EAX instellingen.

het probleem is alleen dat als ik winamp opstart en afspeel, EAX (geluidseffecten)het niet doet, en ik een flets geluid krijg. als ik dan naar de instellingen ga, springt hij ineens aan.
daarnaast MOET ik de CMSS 3D instelling aanzetten, anders hoor ik maar 2 speakers.

daarnaast komt er bij het opstarten van de pc, zo'n intro voorbij met geluid, ten eerste wil ik dat weg hebben, alleen hoe, kan het nergens vinden.

ten tweede speelt hij het geluid bij de intro slechts op 2 speakers af. ik heb er 4 speakers aanhangen, gewoon 2 computer speakers met subwoofer en mijn stereotoren.

weet iemand hoe ik dit op kan lossen??

[ Voor 8% gewijzigd door Bartez op 19-02-2003 23:01 . Reden: toevoeging ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

probleem van intro: kan tijdens installatie (en check anders je register en/of opstartmenuutje)

tweede, dat probleem met je speakersettings, dat komt vaker voor... probeer eens nieuwe(re) drivers, ook non-creative... kan helpen

en als dat niet werkt, handmatig je audiosettings in control panel wijzigen van 2 naar 4 boxen...

Deze plek is te koop.

• Bartez
heb de laatste drivers al...van creative dan...en speaker settings staan overal op 4 boxen...

welke non creative software is te gebruiken dan?

en die EAX setting die hij niet pakt???

• Bartez
iemand?

• Bartez
goed, heb de into inmiddels gevonden....die staat nu uit, maar nog steeds heb ik maar 2 boxen na een reboot. heb de nieuwste drivers van creative (via hun site). maar moet nog steeds eerst die EAX enabelen om het te laten werken....weet iemand hoe ik dat op kan lossen??

en zijn er nog andere drivers die geschikt zijn voor de audigy2?

• Bartez
echt niemand die dezelfde problemen heeft???

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44

AvK

Ready Set Go

Nee, als ik CMSS 3D enabled heb staan, staat ie na een reboot nog steeds enabled.
Dat je maar 2 speakers hoort bij een MP3 klopt.
Om ruimtelijk geluid te krijgen moet je inderdaad die CMSS 3d aan zetten. Dat geldt ook wanneer je een normale CD afspeelt.

Begrijp ik je goed dat je 2 PC speakers en een sub rechtstreeks hebt aangesloten op de Audigy2 en je stereo via de line out?

[ Voor 21% gewijzigd door AvK op 23-02-2003 20:32 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Bartez
nee, heb de dus 3 uitgangen op de audigy, voor in principe 6 speakers, daarvan heb ik er 1 gebruikt voor 2 pc speakers en 1 voor 2 sterotoren boxen. dus heb ik er nog 1 over. het is trouwens niet alen bij mp3. ook mijn wintv heeft slechts de 2 pc boxen na een reboot, ik moet daarna eerst het EAX venster openen en dat activeert hij ze pas. ze blijven wel op enabled staan, maar doen gewoon niks tot ik dat venster open.....erg vaag dus....maar wel irritant..

• Bartez
probleem is nog steeds niet opgelost. EAX enabled gewoon niet als ik mijn pc opstart. alleen als ik het programma EAX.exe opstart, wordt het geactiveerd en heb ik EAX geluid en 4 boxen, anders maar 2.

ik heb de allerlaatste drivers, maar het wil gewoon niet werken op een of andere manier....

heeft iemand inmiddels al enig idee hoe dit op te lossen is?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:32
EAX.exe in je opstartmenu zetten? Beetje ranzig maar werkt wel lijkt me? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bartez
ja, dat heb ik al gedaan...maar lost het probleem natuurlijk niet....wel tijdelijk....

• Bartez
kick....sorry...heeft hier dan niemand last van?

[ Voor 50% gewijzigd door Bartez op 13-05-2003 00:34 ]

• Tco
  • Laatst online: 23:15

Tco

Niet echt een oplossing, maar meer een vraag aan de TS:
Waarom zou je je muziek willen 'vern**ken' met die EAX instellingen, en waarom zou je stereo muziek over meer dan 2 boxen willen hebben?
Ikzelf heb een audigy1 + inpsire 5.1 boxen, maar de center speaker en rear speakers doen het alleen in spellen en dvd's: precies waar ze voor bedoeld zijn.
Winamp, windowsgeluidjes enz gaan alleen via de fronts en de sub.

Als je geen waarde hecht aan surround geluid, kun je gewoon de frontuitgang, splitten en dan daar alle 4 de speakers aan hangen. :)
Voor je EAX probleem heb ik helaas geen id. In dit soort situaties waar ik zelf bijna gek word installeer ik windows maar opnieuw...

• Bartez
het enige wat ik wil is muziek uit 4 boxen met een lekker bass.....dat bereik ik door EAX techno aan te zetten....daarnaast wil surround sound met spellen.....dus dat splitten heeft geen nut....ik heb het nu voorlopig opgelost door bij het opstarten tegelijkertijd ook EAX op te starten...dan doet hij het god....alleen zou dat niet hoeven....

• Bartez
is er toevallig al iemand die weet hoe dit probleem is op te lossen, op mijn nieuwe PC is dit probeelm helaas nog steeds aanwezig....

Nu heb ik een snelkoppeling naar EAX gemaakt in STARTUP, maar eigenlijk zou hij het automatisch moeten activeren....toch??
Pagina: 1