Toon posts:

220 Volt uitgang van voeding gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een 4 voudig stopcontact met een contra stekker aansluiten op de 220 volt uitgang van mijn voeding, want dan is met 1 druk op de knop alles aan.>:)
Kan dit?
Want volgens mij is die uitgang gewoon een relais-gestuurde doorlussing, dus zonder nadelige gevolgen voor de spanning in de PC.
Of zit er wel nog allerlei elektronica tussen waardoor dit niet aan te raden is?

Verwijderd

Jahoor dat moet prima kunnen. En zou het zo niet werken dan zet je toch gewoon een relais achter de 220V uitgang? Ez like that :)

Verwijderd

ja hoor dit werkt prima heb ik zelf ook
alleen niet al te zwaar belasten en dan werkt het perfect *D

Verwijderd

Uhh. Je plugt daar dus een soort verlengblokje aan en daar plug je de rest van je stekkers zoals speakers, beeldscherm, printer, scanner e.d. in?
Zodat je dus alleen de kast op een gewoon stopcontact laat? En die spanning wordt dus pas actief als de pc aan gaat?
Hmm lijkt me wel handig. :9 Waar haal je zo'n verlengblokje?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Gamma?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Helaas ligt dit aan het soort voeding dat je gebruikt... Ik heb het altijd gedaan bij mijn oude AT-voeding. Alles geschakeld via een relais. Met de nieuwe ATX voeding valt de spanning op de monitoruitgang (helaas) niet weg. (alleen het videosignaal)

Verwijderd

'k heb gewoon de stekker afgeknipt van een gewone verdeelblok en er zo 'n plug aangezet (gekocht in een electronicazaak). Werkt perfect :)

Verwijderd

Op een atx kast yorkie?
300 Watt moet dus genoeg zijn om naast de pc met inbehoren een printer, monitor, FPS1000 speakerset te trekken?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaat dit dus buiten die 300 watt om, omdat het een aftakking is.

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 14:38 schreef R3dBaron het volgende:
Op een atx kast yorkie?
300 Watt moet dus genoeg zijn om naast de pc met inbehoren een printer, monitor, FPS1000 speakerset te trekken?
Nope, een at-voeding. Op mn atx-kast wordt die uitgang niet meegeschakeld met de voeding.(Blijft continu onder spanning). Ik heb al mn randapparatuur op een verdeelblok met schakelaar geplaatst. Als ik dan mn pc afleg, zet ik ook die schakelaar af, zo is ook heel 't boeltje afgeschakeld van 't net (niet 't internet, maar 't spanningsnet natuurlijk ;) )

Verwijderd

Voor mijn Monitor en Dtt 2500 is het never nooit niet genoeg volgens mij trekt alleen de Sub al 79 Watt. :P

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16
het probleem is dat sommige relais niet geschikt zijn om meer dan een bepaalde stroom te schakelen. bijv, in mijn versterker zit ook zo'n geschakelde uitgang, die maar geschikt is tot 50 watt volgens het stickertje achterop. ok, wat meer zal er ook wel opkunnen, maar niet heel veel meer.

geen idee wat die voeding max kan schakelen.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:45
Op donderdag 16 november 2000 14:45 schreef KIP het volgende:
Volgens mij gaat dit dus buiten die 300 watt om, omdat het een aftakking is.
Ik zou toch voorzichtig zijn!
Een klein schakelaartje aan de voorkant is mischien niet genoeg om alles te trekken wat je eraan wilt gaan hangen.
Ik zou een adaptor erop aansluiten met daarop weer een relais (of dit aansluiten aan de binnenkant vd kast. En een aparte stekker uit je kast laten lopen ofzo.

Als het alleen voor je printer, speakers enzo is, who cares? Een geschakelde voeding kost je hooguit 5 tientjes :)

suc7

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Je kan ook gewoon van die speciale verdeel dozen kopen met een master - slave princiepe. Als je de master aan doet dan gaan de slaves ook aan. En als je de master uitdoet gaan de slaves ook uit. Heb ik bij mij oom op het werk gezien. Handig man! Ik weet niet waar je die doen kunt kopen!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

EraZor

Don't mention the war

Wat dacht je van een stekkerdoos met een schakelaartje? veel makkelijker toch? en geeft nog licht ook! 8-)

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 22:44 schreef EraZor het volgende:
Wat dacht je van een stekkerdoos met een schakelaartje? veel makkelijker toch? en geeft nog licht ook! 8-)
Yep, gebruik ik ook, ligt op de vloer en wordt bediend met mn grote teen >:)
Pagina: 1