Ik wil .gif bestanden laten openen in nieuwe vensters, ik had zelf dit:
<a href="vakantie.gif" target="_blank">Foto</a>
Alléén, ik wil dat deze nieuwe windows, no resize, no scrollbar hebben. Ik wil dit doen met een javascript in de <head>, zodat ik één keer die javascript hoef te gebruiken.
Zelf heb ik:
------------------------------------------------------------------------------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
function popitup(url)
{
newwindow=window.open(url, 'name' , 'height=200,width=150');
if (window.focus) {newwindow.focus()}
}
</SCRIPT>
------------------------------------------------------------------------------------------------
Máár, hier moet ik een URL opgeven, terwijl ik alleen een javascript wil dat een nieuw venster opent, en bij de link in de BODY aangeef wat de URL is.
Én ja, ik heb gezocht, maar vind alleen javascript waar je URL's in moet geven.
<a href="vakantie.gif" target="_blank">Foto</a>
Alléén, ik wil dat deze nieuwe windows, no resize, no scrollbar hebben. Ik wil dit doen met een javascript in de <head>, zodat ik één keer die javascript hoef te gebruiken.
Zelf heb ik:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
function popitup(url)
{
newwindow=window.open(url, 'name' , 'height=200,width=150');
if (window.focus) {newwindow.focus()}
}
</SCRIPT>
Máár, hier moet ik een URL opgeven, terwijl ik alleen een javascript wil dat een nieuw venster opent, en bij de link in de BODY aangeef wat de URL is.
Én ja, ik heb gezocht, maar vind alleen javascript waar je URL's in moet geven.