Toon posts:

cluster voor max3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik rommel graag met computers en 3dmax. Ik had nog 2 comps staan die eigelijk nooit wat doen op gebouwd uit overgebleven onderdelen. Maar ik render nu mijn max frmes met die twee comps via een netwerk deel van max maar ik vroeg mij af of ik niet een cluster kan maken met 3 windows xp comps om renderingen voor 3dmax te kunnen doen.
volgens mij kan het niet omdat je daar een windows server of een linux versie die dat onder steund maar hoe werkt het dan want hoe werkt het dan als je een rendering met max maakt dat het dan in linux gerendert word.

ik hoop dat iemand hier een andwoord op kan geven. :?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik ben zelf 3dMax n00b maar in principe wel geinterreseerd in graphics.

Na wat zoeken/browsen de volgende link tegengekomen:

http://www.discreet.com/support/max/

en le voila

http://www.discreet.com/s...hp3?prod=dddstudio&id=482

is btw voor 3dmax ver 4

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Linux Cluster met (open)MOSIX

Lees dit maar eens :)

Alle proemn in n drek

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42

jep

Ik heb Rocks (zie dat topic) gedownload, dat ziet er echt super simpel uit! Ik weet alleen niet in hoeverre dat bruikbaar is voor je 3DMax, maar gaaf is het zeker ;). Kijk 'r maar eens naar! :)

Verwijderd

3DMax kan zelf al 'clusteren': install op alle computers waarbij je 3DMax wil laten renderen de 'uitbreiding' (client). Vervolgens zie je op je 'hoofd'-computer deze clients verschijnen, waarna je ze jobs kunt geven...

Misschien een beetje vaag uitgelegd, maar 3DMax heeft deze ondersteuning zelf 'aan boord' :)