Toon posts:

Toshiba Tecra 8000 -> Muis loopt

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader en ik hebben allebei de Toshiba Tecra 8000, en we hebben allebei ook
een "probleem" hiermee:

Als je een tijdje werkt, gaat de muis (schuin) naar boven uit zichzelf !!

Erg irritant. Als je hem dan helemaal boven aan zet, de cursos dus, of boven aan in
de hoek waar ie heen wil lopen, en je wacht even, is het weer voorbij!

Hoe kan dit? Het is niet zo'n heel groot probleem, we gebruiken ook allebei een
draadloze USB muis van Logitech, maar nu in bed is het knap irritant! :(

Wie richt m'n muis beter af? :)

Trouwens, wie weet waar je die "clit knopjes" voor je muis kan halen?
Die groene / blauwe / grijzen dopjes dus... Nergens te vinden :/

Alvast bedankt! _/-\o_

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb het wel eens met de 'clit' van mijn Toshiba Tecra 8200 (een serietje of twee nieuwer dan die van jou), maar als ik dan dat ding even uit laat 'rollen' is het gewoon weer weg. Met een gewone muis (zowel bij een Logitech-muis met als bij een Logitech-muis zonder draad) heb ik er geen last van. Ik heb er ook lang niet altijd last van, het gebeurt maar af en toe. Misschien gebeurt het als je teveel druk op dat ding uitoefent? Ik denk dat je er verder helaas weinig aan kunt doen...

Wat betreft die knopjes voor die 'clit': die kreeg ik er gewoon een paar extra bij, in alle kleuren van de regenboog. Waar je nieuwe exemplaren kunt krijgen zou ik zo 1-2-3 niet weten, maar ik denk dat een Toshiba Authorized Service Center je daar wel meer over kan vertellen. Het TASC-center dat het dichtst bij jou in de buurt zit, zit in Zwolle en heet AAC Cosmos. Maar zoiets zouden ze natuurlijk best kunnen opsturen... :). Anders zou je het misschien nog kunnen proberen bij een kringloopwinkel, tweedehands computerzaken o.i.d. Want het ontwerp van die dingen is sinds het jaar blok niet meer veranderd :).

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:59

Xtremelead

powered by E-MU

Dat lopen van die muis, is waarschijnlijk dat dat knopje zichzelf weer calibreerd. Gewoon afblijven, dan stop het vanzelf.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

BCM

Dat lopen heeft te makenmet de druksensor. Om van het signaal naar een beweging te komen is een wiskundige tussenstap nodig (integreren). Resultaat kan zijn dat de muis langzaam wegloopt omdat hij het idee heeft dat je er zachtjes tegenaanduwt. Inderdaad na een tijdje is het weer over...

Expirimentje: Druk maar eens heel zachtjes (en constant) tegen de trackpoint zodat hij langzaam een kant oploopt. Op een gegeven moment calibreert hij nul. (muis staat stil). Laat hem nu los en hij zal langzaam in tegenovergestelde richting glijen tot hij wederom gecalibreerd is en weer stilstaat.

(bekend probleem bij dit soort drukgestuurde sensoren)

F 16 gebruikt het ook in de stuurhendel. Hoe hebben ze het daar opgelost?

Cedo Nulli

Verwijderd

Topicstarter
Alle 3 bedankt voor jullie zeer nuttige replies! Bedankt!!

Alleen, is het probleem ook op te lossen?
Ik heb AAC Cosmos een mailtje gestuurd voor die clit doppen :P .

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Kan je niets aan doen eigenlijk, ik heb het ook af en toe, het beste is gewoon om even dat ding niet aan te raken dan is het sneller weg...

Dat is wat ik dus doe eigenlijk :/ maar irritant is het zeker

To be determined...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

MaNdM schreef op 20 February 2003 @ 21:50:
Kan je niets aan doen eigenlijk, ik heb het ook af en toe, het beste is gewoon om even dat ding niet aan te raken dan is het sneller weg...

Dat is wat ik dus doe eigenlijk :/ maar irritant is het zeker
Lees bovenstaande replies, het hoort bij de werking van zo'n ding.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Jammer...

Bedankt voor jullie snelle en kwalitatief goede replies!

Bedankt !! :)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Clit + knopje, is dat niet een beetje dubbelop, en tja, only a true pimp-master can affort multiple clits ;),

Slaap lekker

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

GA!S schreef op 20 February 2003 @ 21:51:
[...]

Lees bovenstaande replies, het hoort bij de werking van zo'n ding.
Je hebt gelijk, mijn excuses, maar zoals er al staat over die F16.... hoe kan dat dan? Of zou die zich gewoon heel vaak opnieuw calibreren? Lijkt mij dan ook meteen de oplossing voor die 'clit' toch?
vacuumcleaner schreef op 20 February 2003 @ 22:16:
Clit + knopje, is dat niet een beetje dubbelop, en tja, only a true pimp-master can affort multiple clits ;),

Slaap lekker
HK reply's zijn niet gewenst :/

To be determined...

Verwijderd

Als je je handleiding eens leest dan zie je dat het normaal is!

Verwijderd

Oudere toshiba's hebben het meer dan nieuwe, overigens is het steeds hercalibreren een slecht idee (dat veroorzaakt het zweven in de eerste plaats).

Wat moet je eigenlijk met je clit knopje en je laptop in bed ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:48:
Als je je handleiding eens leest dan zie je dat het normaal is!
Als je dan toch zo VRESELIJK bijdehand bent, mag je me die pagina scannen, en
hier neer zetten! WAAR zie JIJ in de Toshiba Tecra 8000 handleidig DEZE INFO dan
wel niet staan? :X
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 23:03:
Oudere toshiba's hebben het meer dan nieuwe, overigens is het steeds hercalibreren een slecht idee (dat veroorzaakt het zweven in de eerste plaats).

Wat moet je eigenlijk met je clit knopje en je laptop in bed ?
Laptop -> MSNen
Clit -> O-)

En ben nu ook wel benieuwd naar die F16 oplossing :)
Pagina: 1