Het GSM Verzekeringen Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 2.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
GSM verzekeringen

Nadat ik in verschillende topics vragen/klachten en opmerkingen heb gelezen. dacht ik dat het misschien handig zou zijn als er een topic werdt geopend specifiek over GSM verzekeringen.

Alle grote telefoon winkelketens zoals TFT, BC, VCP, PH, Dixons etc... bieden je naast je abonnement met telefoon ook een verzekering aan.
Bijna elke winkel heeft zijn eigen verzekeringsmaatschappij, dus met elk hun eigen voorwaarde. Meestal kan je kiezen tussen een basic en een extra verzekering, ook weer elk met aparte voorwaarde.

Ik ben al op zoek gegaan naar de voorwaarde van de bekende winkels, maar kon slechts 2 voorwaarden op internet vinden:

BelCompany
Algemene voorwaarde van de verzekering

PhoneHouse
Algemene voorwaarde van de verzekering

Ik heb zelf een verzekering bij HFS, dat is de verzekeringsmaatschappij van
T for Telecom. Ik betaal € 7.95 p/m (best veel, maar:)

Mijn dekking:

- Als je het toestel nog kan overhandigen aan de maatschappij wordt je toestel altijd gerepareerd of vervangen voor een nieuwe. (maak echt niet uit wat er gebeurd is)
- Als je het toestel niet meer kan overhandigen, maar is hij van jou afgenomen onder bedreiging, i.c.m geweld of is hij uit een afgesloten ruimte gehaald waar braak zichtbaar is zal er altijd uitgekeerd worden!
- Verzekerd tegen € 225.00 misbruik met je abonnement.
- Zelfs zakkenrollerij is gedekt, mits ik een daderprofiel :? kan geven van degene die mij gerold heeft.
- Binnen 48 een nieuwe telefoon afgeleverd door een koerier.

En voor de rest staan er geen kleine lettertjes bij.
Tja, "acts of god" is niet verzekerd.

Persoonlijk heb ik een hele goeie ervaring met mijn verzekering: mijn Ericsson T39m was gevallen.
De volgende dag stond er een koerier bij mij op de stoep met een nieuwe Ericsson T39m (mooiere kleur)

Moraal van dit verhaal(topic)

Wat is jullie ervaring met jullie verzekering, jullie slechte of juist hele goede ervaringen. Dat kan hier allemaal ge-post worden.
Ook graag jullie voorwaarde plaatsen/uitleggen, en de eventuele irri-heden van de verzekering.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een DTI verzekering van Dutchtone Shop via Harmony en betaal ook 7,95 per maand.
De voorwaarden (een gedeelte even van Ginz gekopieerd, zelfde verzekeringsmaatschappij)

- Als je het toestel of de overblijfselen ervan nog kan overhandigen aan de maatschappij wordt je toestel altijd gerepareerd of vervangen voor een nieuwe. (maakt echt niet uit wat er gebeurd is)
- Als je het toestel niet meer kan overhandigen, maar is hij van jou afgenomen onder bedreiging, i.c.m geweld of verbale bedreiging of afpersing of is hij uit een afgesloten ruimte gehaald waar braak zichtbaar is zal er altijd uitgekeerd worden!
- Verzekerd tegen €1000 misbruik met je abonnement.
- Zelfs zakkenrollerij is gedekt, mits ik een daderprofiel kan geven van degene die mij gerold heeft.
- Binnen 48 een nieuwe telefoon afgeleverd door een koerier.
- Accessoires meeverzekerd voor maximaal €1000.
- Wereldwijd verzekerd.
- Vervangingswaarde vergoed, dus als je ooit een 8210 had gekocht met verzekering en 3 jaar later valt er een glas bier overheen, dan krijg je de opvolger ervan, als je toestel niet meer leverbaar is, in dit geval waarschijnlijk de 8310.
- Eigen risico van €25.

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 20-02-2003 08:16 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb nu twee verzekeringen gehad en ben er heel blij mee

eerste verzekering: bij belcompany, telefoon inleveren twee weken kwijt zijn
(wel leentoestel, maar dat was zo'n wrakke 6150 :( ) maar hij werd wel netjes kostenloos gerepareerd.

tweede verzekering: T for Telecom bij m'n t68i al 2 keer profijt van gehad.
eerste keer: was in 't weekend voor oud en nieuw, ik kon geen knop meer bedienen, waarom weet ik niet.
Dus ik bel zaterdag => helaas zijn wij alleen op werkdagen geopend.
maandag gebeld => helaas kunnen wij door oud en nieuw pas donderdag leveren
donderdag => koerier komt telefoon ophalen, maar heeft alleen een brief bij dat ik een nieuwe mag halen bij t for telecom in nijmegen(60 km verderop :( )
donderdagmiddag => naar TFT gereden en een t68i nieuw in de doos gekregen, dus nu heb ik 2 laders en 2 batterijen :D

tweede keer: telefoon was gevallen dus het knopje om het volume harder te zetten was afgebroken. dat was niet zo heel lastig, dus ik heb er ff mee rondgelopen
maandag een week later gebeld => ze hadden er geen op voorraad maar die kwamen die week weer binnen, of ik daar op wilde wachten. wilde ik wel, toch geen haast
dinsdag belden ze mij op=> ze zijn binnen, wanneer kan een koerier langskomen
vrijdag kwam mij het best uit, dus daarvoor afgesproken.
koerier nam oude toestel met batterij mee en ik kreeg een nieuwe(grijze _/-\o_ ) t68i

het is dus een heel fijne verzekering,
MAAR, er wordt dus wel elke schade 25 euro eigen risico van je rekening afgeschreven ;(
maarja, kan nie alles hebben

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 15:12

Martijn02

/* No Comment */

Ik weet niet of vraagjes hier ook mogen, maar ik heb er toch eentje. Ik heb een paar wekenterug zo'n geweldige P800 gekocht bij mindmerge. Alles goed en wel, maar ik zit toch te twijfelen om hem te verzekeren. Kan ik daarvoor ook naar TFT of TPH? Of kan ik meteen de verzekering bellen (HFS of DTI bijvoorbeeld?)

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:50

Robinski76

The one and only

Volgens mij had je dat gelijk moeten doen. Dit om fraude te voorkomen.
Je moet sowieso altijd zijn bij de winkel waar je hem vandaan hebt. Misschien als je langs dat er nog wat te regelen valt, want het is natuurlijk niet echt een van de goedkoopste telefoons.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 15:12

Martijn02

/* No Comment */

Hmmm, de winkel waar ik hem heb gekocht is een postorder-bedrijf, en dat bied geen verzekeringen aan. Dus ik ben op zoek naar een andere manier...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Volgens mij kan je toestel verzekeren waar je maar wil, mits je dat binnen een bepaalde tijd doe. Dat zal waarschijnlijk per maatschappij wisselen, maar het moet kunnen dat je een telefoon bij Dixons koop en dat je hem bij VCP verzeker......

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
ff een opmerking...
de alg. vw van phonehouse zijn de alg verkoopvoorwaarden
[qoute]
Algemene verkoopvoorwaarden voor consumenten
van
The Phone House NL Retail B.V.
[/qoute]

maar, ik weet zelf ook niet waar de alg verzekeringsvoorwaarden staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11565

als ie gerold wordt is de kans echt klein dat je een nieuwe krijgt hoor.

ik geloof daar niet zo in. mijne is ook verzekerd maar anders is het toch te makkelijk om te frauderen? je verzint gewoon een mooi verhaal en je heb zo een nieuwe mobiel.
kan je die andere (die gejat zou zijn) mooi verkopen aan een vriend/broer/zus die weet hoe je het gedaan heb en zn mond houd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
En je doet valse aangifte bij de politie? Zonder proces-verbaal zullen ze niets uitkeren nl. Da's dus verzekeringsfraude en het doen van valse aangifte.

Overigens vertelden ze me bij BelCompany onlangs dat diefstal alleen verzekerd is als er sporen zijn van braak. Niks zakkenrollers of diefstal onder bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11565

nee dat bedoel ik. het werkt nooit.
ik heb zoveel vrienden bij wie die gejat is. Mn broertje kreeg een mes tegen zn keel in utrecht voor zn mobiel, pinpas en code...
nou die heeft nooit wat teruggekregen kan ik je verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63079

Ik heb mijn verzekeringen bij de belcompany afgesloten.
En dan de belgarant comfort. Kost €5.95 p/m en dan ben je gedekt tegen alle vormen van schade.. incl. waterschade!

Laatst een glas bier (carnaval :) ) over mijn samsung S100 gehad.
Toestel weggestuurd.. en een week later kon ik voor 599 een nieuwe phone
uitzoeken.. moest dan wel de eigen risico van € 23 euro betalen..
maar ja.. daar heb je geen nieuwe gsm voor...

en dus ben ik sinds kort de trotse bezitten van een simlockvrije panasonic gd87.

Dusss.. ik ben blij dat ik ze verzekerd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154695

Beste,

Ik heb een probleem, sinds enige tijd heb ik een nokia n80. Door een ongelukje is heb ik deze door lichte waterschade moeten inleveren bij belcompany. Hier heb ik deze verzekerd voor 5.95 p/m onder de hiervoor genoemde voorwaarde. Na 3 weken de telefoon netjes terug gehad, maar eenmaal thuis gekomen en sim kaart ingevoerd begon het display te flikkeren en werd soms ook helemaal wit. Leek als of er een contactje niet goed zat, een heel ander probleem dan waar de telefoon oorspronkelijk voor ingeleverd was, namelijk strepen op het scherm i.v.m waterschade. Nu telefoon weer direct ingeleverd bij belcompany welke het met me eens was dat dit een verkeerd gedane reparatie is. Dit ook op de bon vermeld en weer terug gestuurd naar belgarant. Nu inmiddels weer 3 weken later belcompany opgebeld omdat ik nog niks vernomen had. Welke mij wist te vermelden dat de telefoon op de computer stond als swap (dus ik kreeg een nieuwe telefoon maar stond in de bestelling bij belgarant) Ik vond het inmiddels al vele te lang duren aangezien het niet mijn fout is dat de reparateur een reparatie niet goed doet. Vervolgens ik belagarant gebeld op advies van belcompany en die wisten mij te vertellen dat de n80 naar engeland is verstuurd voor een second opinion!!!!!! Het duurt dus nog twee weken voor ik bericht krijg wat er nu gaat gebeuren. Dit is toch volstrekt belachelijk dat ik nu al twee maanden zonder mijn telefoon zit terwijl het niet eens mijn fout is? Kan ik hier iets aan doen en wie heeft er al ervaringen met dit soort gevallen.

Alvast bedankt,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Anoniem: 154695 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:01:
Beste,

Ik heb een probleem, sinds enige tijd heb ik een nokia n80. Door een ongelukje is heb ik deze door lichte waterschade moeten inleveren bij belcompany. Hier heb ik deze verzekerd voor 5.95 p/m onder de hiervoor genoemde voorwaarde. Na 3 weken de telefoon netjes terug gehad, maar eenmaal thuis gekomen en sim kaart ingevoerd begon het display te flikkeren en werd soms ook helemaal wit. Leek als of er een contactje niet goed zat, een heel ander probleem dan waar de telefoon oorspronkelijk voor ingeleverd was, namelijk strepen op het scherm i.v.m waterschade. Nu telefoon weer direct ingeleverd bij belcompany welke het met me eens was dat dit een verkeerd gedane reparatie is. Dit ook op de bon vermeld en weer terug gestuurd naar belgarant. Nu inmiddels weer 3 weken later belcompany opgebeld omdat ik nog niks vernomen had. Welke mij wist te vermelden dat de telefoon op de computer stond als swap (dus ik kreeg een nieuwe telefoon maar stond in de bestelling bij belgarant) Ik vond het inmiddels al vele te lang duren aangezien het niet mijn fout is dat de reparateur een reparatie niet goed doet. Vervolgens ik belagarant gebeld op advies van belcompany en die wisten mij te vertellen dat de n80 naar engeland is verstuurd voor een second opinion!!!!!! Het duurt dus nog twee weken voor ik bericht krijg wat er nu gaat gebeuren. Dit is toch volstrekt belachelijk dat ik nu al twee maanden zonder mijn telefoon zit terwijl het niet eens mijn fout is? Kan ik hier iets aan doen en wie heeft er al ervaringen met dit soort gevallen.

Alvast bedankt,

Tom
Ik heb ook altijd mijn gsm's verzekerd en elke keer zijn ze na schade (niet mijn schuld, maar gewoon uitval van gsm) weer netjes gemaakt.
Alleen nu heb ik valschade wat in de drukte bij een discotheek bij de gaderobe is ontstaan, de heb ik gemeld bij de verzekering 30-11 maar tot op heden heb ik er nog niks over gehoord. Toch maar eens bellen met hun zometeen. Ik heb bovendien een getuige, maar goed als ik meer weet kom ik er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:04
Net gebeld en blijkt dat mijn melding pas gistermiddag in behandeling is genomen. Vandaag kan ik een brief verwachten waarin ik een afspraak kan maken wanneer het toestel het beste opgehaald kan worden. Al met al toch nog redelijk netjes en zonder morren van de verzekeraar. Ik heb wel eens gehoord van mensen met een gsm verzekering dat de verzekeraar allerlei moeilijke vragen begon te stellen etc.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb 'n verzekering a 7,95 / maand bij ProAssist (via Orange)
en ben zeer blij dat ik 'm heb afgesloten! Ongeveer 'n jaar na afsluiting ging m'n toenmalige PDA: De Orange SPV M500 kapot (doordat hij werd ondergedompeld in de Dubbelfrisss) Zodoende garantie geclaimed en ongeveer een maand later (terwijl ik ondertussen 'n stijlvolle Nokia als leentelefoon kreeg!) kreeg ik te horen dat de SPV M500 total loss was (hij was naar meerdere onderzoekscentra gebracht) en dat ik dus 'n nieuwe kreeg. Helaas voor mij >:) was de SPV M500 toen outdated en ik zou een Orange SPV M3000 krijgen.
Aangezien ik deze veelste lomp en veelste groot vond heb ik nogmaals contact opgenomen met ProAssist om eventuele alternatieven te bespreken. Toendertijd was de Qtek S200 net uit en daar aasde ik natuurlijk ook op. Ik dat besproken, geen probleem ik zou een Qtek S200 krijgen maar dit zou wel 2 weekjes kunnen duren. Ik kreeg na een week een mailtje waarin mijn situatie stond uitgelegd en dat ik een Qtek S200 NL zou krijgen!
Omdat ik zelf al jaren werk met een engelse OS heb ik weer ProAssist gebeld om te vragen of de Qtek S200 die ik zou krijgen misschien een Engelse versie kon zijn. En wederom geen probleem!

Netjes binnen 5,5 week een gloednieuwe Qtek S200 UK gekregen! ProAssist do your thing _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178519

Kijk, ik heb dus ook een probleem dat mijn 9100 het niet meer goed doet ivm met wat vochtproblemen. MAar in mijn verzkeringsvoorwaarden staan wat uitzonderingen dat vocht niet gedekt wordt, maar weet iemand wat ze daarmee bedoelen? Lang in een vochtige ruimte? of vallen in een bak water ofzo?

De mijne is nml op de piste (in mijn waterdichte boardbroek) kapot gegaan... Zou ik hiervoor de verzekering in kunnen schakelen?

Ik heb een abb bij HSC en ik betaal € 10,-- per maand... mag hopen dat dat dan gedekt is.....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 178519 op 20-01-2007 10:43 . Reden: aanvulling bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 178519 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:42:
Kijk, ik heb dus ook een probleem dat mijn 9100 het niet meer goed doet ivm met wat vochtproblemen. MAar in mijn verzkeringsvoorwaarden staan wat uitzonderingen dat vocht niet gedekt wordt, maar weet iemand wat ze daarmee bedoelen? Lang in een vochtige ruimte? of vallen in een bak water ofzo?

De mijne is nml op de piste (in mijn waterdichte boardbroek) kapot gegaan... Zou ik hiervoor de verzekering in kunnen schakelen?

Ik heb een abb bij HSC en ik betaal € 10,-- per maand... mag hopen dat dat dan gedekt is.....
Voor zover ik weet is tegenwoordig bij elke maatschappij het toestel gedekt voor vochtschade, ik zou denken dat het ook zo is als 10(!) eruo betaald voor je verzekering. Bel anders even het bedrijf op waar je het hebt afgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 17:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

@ TS

Vodafone Garant (via Marsh) link naar PDF

€ 6,- p/m, ER € 45,- Schade (vocht, vallen, etc), beroving met geweld en inbraak met braaksporen (beide met politie aangifte) zijn gedekt.

:)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205380

bij kpn de garanti 1 en 2 verzekering in ieder geval het duurste pakket. laatst gigantische problemen met me nokia N70 kreeg ter plaatste een gloed nieuwe nokia met accu en mmc kaart.
Geen kosten extra aan verbonden

betaal dacht ik per maand voor de verzekering 6,50 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178519

Kijk dat klinkt in ieder geval positief! Dan moet ik maandag gelijk maar even bellen! Bij mij staat er trouwens ook nog vermeld dat ik per claim een eigen risico heb van € 50,--

Ik heb mijn verzekering destijds een week nadat ik het toestel gekocht had afgesloten, en dit was de enige die ik nog kon nemen... de rest wilde mij niet eens omdat ik mijn toestel al een week had...

Maar ja, als hij het dan weer doet, ben ik weer helemaal blij!

Kunnen ze een toestel met vochtschade trouwens wel repareren? of krijg je dan vaak een nieuwe? en als je een nieuwe krijgt? krijg je dan een bedrag waarvoor je een andere uit kan kiezen of is dat per verzekering afhankelijk? Ik kan dit nml niet terugvinden in mijn voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik had ook vochtschade met 40 euro eigen risico.

Ik betaalde 40 euro en kreeg nieuw toestel terug. Mijne was helemaal ondergedompeld onder de Dubbelfrisss dus niet meer te maken. Vochtschade kan van alles betekenen natuurlijk, dus je weet nooit of ze 't kunnen maken... Je krijgt nooit je geld terug, maar altijd dezelfde telefoon (of 'n beter alternatief)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Bel inderdaad eerst eens of stuur hem gewoon op. Wanneer het om vochtschade gaat sturen ze hem gewoon terug, kijk wel eerst of je onderzoekskosten moet betalen.

Je had dit echter ook al gevraagd in het HTC Wizard topic. Cross-posting is sowieso al niet de bedoeling en daarnaast schop je hiermee ook nog eens een (bijna) 4 jaar oud topic omhoog ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 20-01-2007 12:18 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.