[xp] verplaatsen documents en settings folder

Pagina: 1
Acties:

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:32
Heb bij Mycom een computer gekocht een half jaar geleden. Met extra harde schijf erbij met removable bracket. Win XP home preinstalled door hen. Nu gebruik ik de extra harde schijf als backup en kocht laatst een nieuwe harde schijf met ook een bracket zodat ik deze kan omwisselen en kan backuppen erop zodat ik altijd een goede backup apart van de computer heb liggen.

Maar zodra ik nieuwe harde schijf ge-fdisked had en geformateerd had en via norton ghost de oude(re) backup schijf laten clonen naar de nieuwe. netjes in de bay gestoken in de computer en bij het opstarten gelijk de melding dat de user profile niet gevonden kon worden. Wat blijkt, hebben ze bij mycom :( de documents en settings folder op de backup harde schijf gezet en op de 1 of andere manier heeft norton ghost hiervan blijkbaar geen goede kopie voor win xp gemaakt.

Iemand misschien een idee hoe ik die documents en settings folder naar de c-schijf kan krijgen???
Heb al gezocht via google ne in de microsoft knowledge base, maar kon niks vinden.

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

O, heel simpel. Download even TweakUI bij Microsoft, daarmee kan je deze instellingen wijzigen.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• AdP
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:32
Dan is het zeker ontzettend lastig om te zeggen waar ik dat kan veranderen?
Heb het namelijk binnengehaald en rondgekeken, heb wel iets gevonden waar ik het path kan veranderen, maar er staat bij dat ik de files dan nog handmatig zelf moet verplaatsen. Maar als ik die files wil verplaatsen dan krijg ik melding dat sommige files al in gebruik zijn.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

moet je even een andere gebruiker aanmaken met administrator rechten. Dan inloggen onder deze gebruiker. De bestanden verplaatsen, weer onder die gebruiker inloggen en kijken of het goed gaat. Als dit goed gaat kun je het andere account weer verwijderen.

suc6