Toon posts:

W2k server met Exchange2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag ben ik er achter gekomen dat de server op mn werk (Win2k/AD/Exchange 2k) mail stond te relayen. Zwaar *** dus, vooral omdat ik niet had opgelet tijdens de installatie.

Actie ondernomen: in plaats van alle mail te relayen heb ik hem zo ingesteld dat ie alleen mail vanaf het netwerk (dus de ip range opgegeven) mag versturen en verder niet.

Probleem: Als een gebruiker nu probeert vanuit Outlook een mail te versturen krijgt deze in sommige gevallen de volgende melding:

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: test
Sent: 19-2-2003 21:17

The following recipient(s) could not be reached:

MAILADRES ONTVANGER on 19-2-2003 21:18
Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.
<server.ons_domein.nl #5.0.0>

We draaien intern een DNS server en we gebruiken Routing en RAS met een flatrate ISDN verbinding (vast IP adres). Alles wat de DSN niet kent zou hij dus naar de DNS van de inbel verbinding moeten sturen. Internet etc werkt goed, alleen dus die mail adressen niet zodra ik de relaying alleen toesta voor het netwerk.

Iemand enig idee of en wat ik fout doe ??

MVG, Gerjan