Global Win Tak 58 CPUCooler

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• uni1313
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06-2024
Ik ben op zoek naar een stillere cpukoeler voor mijn AMD XP 1800+, gezien stilte voor mij één van de belangrijkste punten is heb ik mijn ogen laten vallen op de Globalwin Tak58 cooler.

http://www.globalwin.com.tw/new-product/image/tak58.jpg

Heeft iemand van jullie deze koeler reeds gebruikt, een mening erover of een ander model dat vergelijkbaar is.

Het is niet voor overclocken en goed koelen in combinatie met stilte zijn voor mij belangrijk. Momenteel gebruik ik een standaard cooler van Coolermaster, die vrij veel lawaai maakt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Volgens de specs zou hij 25 dB produceren want erg weinig is tov gewone koelers.

Een zalman koeler zit tussen de 20 dB (silent) en 33 dB (max) maar in de praktijk kan hij niet echt goed de boel koelhouden op de silent mode (persoonlijke ervaring)
De Aluminium/Koper variant koelt niet afdoende, de Koperen versie wel.

Een koperen blok met een 8cm fan is altijd nog de meest rustigste oplossing maar dat is even wat knutselen.
Zelf regulerende fans zoals die van Coolermaster werken ook niet optimaal (persoonlijke ervaring).

Senile! Senile Oekaki

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Goeie shit , al in 2 PC's gemonteerd en hij is echt geruisloos , niet zo stil as een Zalman op Silent , maar wel veel stiller als een Zalman op High . En hij koelt enorm goed

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_bas_ schreef op 19 februari 2003 @ 23:14:
Volgens de specs zou hij 25 dB produceren want erg weinig is tov gewone koelers.

Een zalman koeler zit tussen de 20 dB (silent) en 33 dB (max) maar in de praktijk kan hij niet echt goed de boel koelhouden op de silent mode (persoonlijke ervaring)
De Aluminium/Koper variant koelt niet afdoende, de Koperen versie wel.

Een koperen blok met een 8cm fan is altijd nog de meest rustigste oplossing maar dat is even wat knutselen.
Zelf regulerende fans zoals die van Coolermaster werken ook niet optimaal (persoonlijke ervaring).
Zalman 6000cu op silent mode voldoet inderdaad niet voor de snellere XP's. Maar aangezien de topicstarter een XP1800 heeft, voldoet zo'n Zalman prima. Mijn XP1800 (palomino), met 6000cu op silent is nu stressed (48 uur }:O ) 46 graden. Al mn casefans staan uit.......dus een hele nette temp :D

Conclusie: heb je het geld ervoor over, koop dan een Zalman.....
Wil je minder besteden: dan is een Arctic supersilent pro (20db) ook een goede keus. Of een willekeurige goede koperen heatsink met papst fan natuurlijk..... :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Je moet natuurlijk niet de alpha pal8045 vergeten in combinatie met een papst80x80mm @ 12db. Stiller kan volgens mij niet.
Een nadeel. Je moet 4 gaten rondom je socket hebben.

Mijn XP1600+@1600mhz wordt stressed 50 graden. MBM meting (Asus probe geeft 30 aan :( )

Verwijderd

Het antwoord is er al. Zie ook wat de FAQ te melden heeft over koelervragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.