[ADSL-lite] Ping zakt in tijdens prime time

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Een vriend van mij heeft sinds een maand ADSL lite van Zon. 256kbit down en 64 kbit up ofzo. Hij is best wel verslaafd aan Counter-strike. En normaal haalt hij wel een goeie ping van 60 ofzo, maar op prime time (van 5 tot 9 uur 's avonds ofzo) loopt zijn ping vaak rond de 250.
Is dit normaal? Nee toch? Da is toch een goeie reden om aan te kloppen bij Zon?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het is idd een goede reden om te klagen.
Het duidt op een capaciteitsprobleem bij Zon, of ze er iets aan gaan doen is nog maar de vraag...

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Ik zou het zeer vreemd vinden als het probleem bij Zonnet zou liggen. Je verwacht dit gewoon niet van een fatsoenlijke provider. Er natuurlijk vanuitgaande dat Zonnet ook echt een fatsoenlijke provider is... ;)

De vraag wat het probleem dan wel zou kunnen zijn, kan ik je helaas geen antwoord op geven....

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

EsCo schreef op 19 februari 2003 @ 21:33:
Ik zou het zeer vreemd vinden als het probleem bij Zonnet zou liggen. Je verwacht dit gewoon niet van een fatsoenlijke provider. Er natuurlijk vanuitgaande dat Zonnet ook echt een fatsoenlijke provider is... ;)

De vraag wat het probleem dan wel zou kunnen zijn, kan ik je helaas geen antwoord op geven....
Het gebeurt wel bij meer providers, HCCnet heeft er ook last van gehad. Na een upgrade van de capaciteit ging het allemaal veel beter. Het is dus er aannemelijk dat het probleem bij Zonnet ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Heineken op 19-02-2003 21:37 ]

• Hahn
  • Laatst online: 04-08 20:48
Ik heb zelf ook Zonnet en eigenlijk nooit last gehad. Maar sinds een paar weken heb ik ook last van in ping die boven de 200 komt als het tussen 7 en 9 is. Na 9 uur gaat m'n ping weer omlaag en voor 7 uur heb ik nergens last van. Sommige dagen heb ik er niet last van. Ik heb ADSL Basic via Mxstream.
Het lijkt me dat het inderdaad capaciteitproblemen zijn, hopelijk lossen ze dat wel binnenkort op :)

The devil is in the details.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien merk je nu wat van de overboeking? Het is niet voor niets een lite abo. Overboeking is daar nog erger dan die de standaard kpn adsl diensten.

I'm not as think as you stoned I am

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
WooK schreef op 19 February 2003 @ 23:12:
Misschien merk je nu wat van de overboeking? Het is niet voor niets een lite abo. Overboeking is daar nog erger dan die de standaard kpn adsl diensten.
Overboeking heeft hier nog niks mee te maken, dat speelt voorlopig helemaal nog niet aangezien er meer dan voldoende bandbreedte vanaf de centrales beschikbaar is. Daarbij is de overboeking van een lite abbo netzo als bij de andere abbo's van kpn 1:40, dus zou iedereen met iedere provider op die betreffende centrale er last van moeten hebben, dan had je dus wel meer klachten gehad.

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb ook Zonnet Lite en dit probleem was er een maand geleden ook al. Toen was het een bug in een van de Cisco routers of iets dergelijks... Maar in ieder geval het was toen opgelost. Maar sinds vorige week is het er weer en ze zijn niet erg snel in problemen oplossen bij Zonnet. Zelfs bij de mededelingen zetten ze niks neer terwijl er toch echt een probleem is.

Check dit topic van het Zonnet forum: http://forum.zonnet.nl/viewtopic.php?t=1680&start=625

En mail ook maar naar klantenservice@zonnet.nl

:(

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 02:13
Probleem kan ook op de mdf liggen als de provider een te kleine verbinding heeft naar Zon. Kan me voorstellen dat tussen 17:00 en 21:00 de hele wijk online gaat. Als er dan te weinig bandbreedte overblijft naar Zonnet dan heb je ook een probleem.

Heb je Zonnet via KPN of Versatel?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• MightyMauz
  • Laatst online: 13-06-2024
KPN, alleen die zware abo's zijn toch via Versatel?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Probleem is overigens opgelost, gisteravond was het weer normaal. Hopelijk blijft het ook zo een tijdje :).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Die problemen zijn allang bekend bij zon en ze zijn nu ook aan het upgraden. Voor meer info zie forum.zonnet.nl
Pagina: 1