Toon posts:

[Snel] De Canon A40 of Sony DSC-P71?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een een week ben ik op zoek naar een goede camera tegen een niet al te hoge prijs. Nu kwamen deze twee camera's (altijd de A40 weer hè ;)) er boven uit.
Dit wordt dan mijn eerste digitale camera. Ik wil vooral foto's maken op vakantie en van vliegtuigen.

Canon A40

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/bd7a4effd60c4826c12568ae00331e74/5149bddd4e17341cc1256b9100643c82/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Sony DSC-P71

Afbeeldingslocatie: http://www.chadron.com/banner/images/DSCP71.jpg

De Sony kan ik voor €399,- krijgen inclusief de batterijen en lader (deze is de laatste bij BCC, omdat iemand 'm niet opgehaald heeft) en de Canon kost ongeveer €350,- zonder batterijen en lader.

Welke camera raden jullie mij aan?!

P.S. omdat het de laatste is moet ik snel beslissen, anders is de camera straks weg :+

Alvast bedankt,

Mark Groeneveld

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 20:29 ]

Verwijderd

Ik zie weinig verschil :+

Verwijderd

Topicstarter
ging niet zo goed met uploaden :|

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Heb je geen eisen ofzo, waaraan de camera moet voldoen?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

pro sony:
meer megapixel
goede battarij
cons sony:
memory stick (mits je die nog hebt liggen)
rode/groene vlakken in foto's zijn scherp

pro canon:
mooie kleuren
normale battarijen (dus zo verwisselen)
alles instelbaar, ik geloof de sony niet
goedkoper geheugen

cons canon:
matige macro
voor de rest zijn er eigenlijk geen nadelen....

de A40 halen dus :)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
Ik heb zelf ook een tijdje aan de sony lopen denken maar heb uiteindelijk da A40 genomen vanwegen de foto kwaliteit en de instel mogelijkheden. En ik moet zeggen ik ben er erg blij mee. Batterijen gaan ook erg lang mee. Heb 2 1800mAh setjes en een lader erbij gekocht.

De sony ken ik verder niet maar die viel af vanwege het geheugen, de memorysticks die alleen maar in sony apparaten kunnen

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Die sony is echt kut met accu gebruik. Mijn pa heeft de dcp5, en doet fftjes met accu en dan slooz. Ik heb de A40 en doe dagen lang echt heletijd schieten met flits op 4 keer 1800mah bat. En dan heb ik nog 2de setje, dus zit echt nooit zonder stroom.

zou zeker weten voor die canon gaan

edit
Enige voordeel van die sony je kunt instellen dat je foto's op formaat 3:2 maakt. dus hoef je ze niet te verknippen als je ze wilt laten afdrukken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Bobbert op 19-02-2003 21:15 ]

Verwijderd

PENTAX OPTIO 330GS is ook een leuke digicam voor niet al teveel geld (365 EURO bij http://www.koopdigitaal.nl/). Ik zelf wacht op de pentax optio S of op de Casio EXILIM EX-Z 3. Beide kosten rond de 500 euro. En is super klein ......nog kleiner dan de canon ixus V3.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt, alleen ben ik er uit en ga voor de Sony, mede omdat die goedkoper is dan normaal en meer pixels...

sorry, jullie zijn allemaal pro-canon ;)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 23:16:
Allemaal bedankt, alleen ben ik er uit en ga voor de Sony, mede omdat die goedkoper is dan normaal en meer pixels...

Zo dan verwacht ik als je em hebt wel heel veel vliegtuig foto's @ EHAM (of anywhere) van je >:) :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Makkelijk
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 23:16:

dan moet ge t ook niet vragen he ;)
maar we zijn niet pro-canon, de canon is gewoon beter. Maar ja :+
misschien is de prijs van de sony ook wel wat hoor, en wat je zeker niet moet vergeten is dat die canon toch groter is.

Waarom nie gewoone en fuji A303 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 19-02-2003 23:49 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
ik heb een Sony DSC P51 gekocht een weekje geleden en ik ben er zeer tevreden over :) Dus ik zie geen reden om niet voor zijn grotere broer, de P71, te gaan :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Toch raad ik je aan om voor de Canon te gaan. Mijn broer heeft ook de A40 en deze maakt erg mooie foto's.

Deze werkt met CF-kaartje die over het algemeem toch (flink) goedkoper zijn dan Memory Sticks... Daarnaast is deze camera erg zuinig met batterijen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40

Canon is simpelweg beter... Sony staat bekend om z'n kut-kleuren (rood en groen), memorystick (duur, beperkte grootte en weinig compatibel), en deze cam heeft geeneens manual controls (dus alleen point-aim-click).

"mede omdat die goedkoper is dan normaal en meer pixels...."

Wat zijn in hemelsnaam dan je andere argumenten om voor de Sony te kiezen?

PS. Waarom vraag je uberhaupt advies als het je toch alleen gaat om de megapixels en de prijs?

PPS. Veel plezier met je digicam! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 20-02-2003 07:45 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Weer iemand die voor de megapixels valt :X

Het gaat toch niet alleen om de MP's |:( Ik heb zelf een a40! Alles is in te stellen, foto's zijn superscherp (en toch "maar" 2,1mp's...h'mmm hoe kan dat nou..scherpe foto's met weinig mp's? ;) )

Check dan eens wat revieuws van deze cam's!

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nadat ik dit topic geopend heb nog heel wat reviews gelezen.

Conclusie: Iedereen die een A40 heeft is er heel blij mee en iedereen die een P71 heeft is er heel blij mee. Dus ik ga voor de P71, omdat die goedkoper is en de canon over het algemeen wat slechter is in het maken van macro's (wat me erg leuk lijkt om te doen).

Die kleuren van de sony maak ik mij niet zo druk om, want ik heb een foto gezien van de P71, die was toch erg mooi met een hele lap groen gras er in..

Bedankt! :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Maar toch is het jammer, je vraagt wat raad je me aan, iedereen raad je de A40 aan met hele goede argumenten. Daar ga je dwars tegenin. Waarom dan vragen om raad :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Bobbert schreef op 20 februari 2003 @ 15:10:
Maar toch is het jammer, je vraagt wat raad je me aan, iedereen raad je de A40 aan met hele goede argumenten. Daar ga je dwars tegenin. Waarom dan vragen om raad :?
Hij wil gewoon z'n beslissing bekrachtigd zien :z En als dat niet gebeurt gewoon lekker eigenwijs zijn.

Ik had toch echt de A40 genomen om alle genoemde redenen in deze topic, en bovendien heeft de A40 voor z'n prijsklasse heel goeie lenzen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 23:16:

Ik heb zelf een sony. En na een tijdje ga je heel wat zaken missen. Daarom zou ik nu ook de canon kiezen. Mijn neef heeft dat ding en je kan er zoveel meer mee...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 15:26:
[...]

Ik heb zelf een sony. En na een tijdje ga je heel wat zaken missen. Daarom zou ik nu ook de canon kiezen. Mijn neef heeft dat ding en je kan er zoveel meer mee...
Een Sony? Zijn alle Sony's hetzelfde dan?

• Vrieskist
  • Laatst online: 05-02 16:22
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 17:50:
[...]

Een Sony? Zijn alle Sony's hetzelfde dan?
Ik wens je succes met je sony :) Ik heb er ook een en ben er nog steeds tevreden mee :D

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn ouders zijn na mijn ervaringen met mijn canon powershot s30 zover dat zij ook een digicam willen. Mijn vader had van zijn behulpzame collegae al de nodige tips gekregen, maar uiteindelijk heb ik ze toch kunnen overtuigen dat de A40 dé camera voor hun is.

Dus zaterdag gaan we even lekker shoppen. Meteen even een geheugen switch: mijn 128 Dane Elec CF naar hun en dan haal ik een 256 MB CF card :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Vrieskist schreef op 20 February 2003 @ 18:08:
[...]

Ik wens je succes met je sony :) Ik heb er ook een en ben er nog steeds tevreden mee :D
dank u wel :*) ik heb vandaag de sony gekocht, alleen die batterijen moeten weer eerst opladen. Dat haat ik zo erg! Ik wil gelijk testen.. :(
Pagina: 1