[winxp] Kan geen mappen meer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 14:59

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Een vrij irritant probleem.

Als ik een map wil verwijderen wacht het systeem even en meld dan dat ik het bestand niet kan verwijderen omdat het in gebruik is door een bepaald programma/user. Maar ik kan wel gewoon enkele bestanden verwijderen en uninstalls van programma's doen het ook gewoon.

Ik gebruik winxp pro. Er zijn geen users aangemeld op het netwerk of op de pc. Ik ben de enige die hem gebruikt en ik heb alle programma's afgesloten en zelfs enkele processen gestopt maar nog geen resultaat.

Gamebak Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat staat er in die directories? Multimedia? Kijk hoe dan ook even in de WOS FAQ: XP faq en Algemene windows faq (afhankelijk van welke processen je hebt gestopt heb je die tip dus al geprobeerd :) )

En je bent niet de eerste die het vraagt, loop eventuele extra tips bij zoeken naar directoryverwijderen even langs - grote kans dat je gouden tip er tussen staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2003 22:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik kan bijvoorbeeld geen start menu mappen verwijderen. Geen lege mappen verwijderen. Maar wel bestanden. Het zijn alle mappen en ik ben als admin ingelogt.

[ Voor 20% gewijzigd door nihitsia op 20-02-2003 09:19 ]

Gamebak Specs

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

dit probleem had ik ook op mijn server. Bij mij hielp alleen een reboot :(

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Gewoon rebooten heb ik al meerdere keren gedaan. Dat is ook de oplossing niet.

Is er niet ergens een soort invenarisatie lijst met alle processen die er normaal draaien. Zodat ik kan zien welke er horen te draaien voor normaal functioneren en welke extra zut zijn?

Gamebak Specs

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

nihitsia schreef op 20 februari 2003 @ 10:46:
Gewoon rebooten heb ik al meerdere keren gedaan. Dat is ook de oplossing niet.

Is er niet ergens een soort invenarisatie lijst met alle processen die er normaal draaien. Zodat ik kan zien welke er horen te draaien voor normaal functioneren en welke extra zut zijn?
Heb je al die twee linkjes bekeken die F_J_K jouw gaf? Metname die tweede. Het is even wat werk, maar er wordt wel van jou verwacht dat je zelf wat moeite doet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik heb het doorgezocht ja. Maar ik heb het niet alleen over *.avi bestanden. Gewoon alle mappen. Preview opties uitdoen zal ik thuis ff proberen. Preview geprobeerd, helpt ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door nihitsia op 20-02-2003 16:56 ]

Gamebak Specs

Verwijderd

Welke mappen met welke inhoud probeer je dan weg te gooien???

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 18:00

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Start eens op in veilige modus en geef jezelf volledig beheer over die mappen (hoogst waarschijnlijk staat er nu alleen SYSTEM). Daarna moet je ze kunnen verwijderen.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik heb het hier gewoon over alle mappen. Alles van het start-menu tot gewone lege mappen waar spellen of mp3's inzaten. Alle mappen.

Gamebak Specs

Pagina: 1