Toon posts:

processor beetje stuk -> garantie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde van een kennis dat mijn AMD Athlon XP 1800+ ook nog wel 2100mhz zou moeten draaien en simpelweg door het aanpassen van de FSB. Dus ik zet de FSB wat hoger, 1600mhz geen probleem, 1700mhz ook geen probleem... dan nog wat hoger en geen beeld meer ....

Ik 'probeer' de bios te resetten, de manual zegt dat ik bij dit bord 2 soldeercontacten met elkaar moet verbinden (ASrock moederbord K7VT2) en dan denk ik dat dat wel gelukt is.

Maar nog steeds geen beeld .... zonder CPU zelfde resultaat, dus ik denk dat de CPU dan stuk is ... maar is hier nog garantie op te verhalen bij de computerboer ? De processor is nog niet zo heel oud.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Uiteraard niet. Je processor frituren valt onder 'user abuse'. Hiervoor ga je (helaas terecht) geen garantie ontvangen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik denk dat je bios niet terug gereset is.
Probeer de batterij er is uit te halen en verbindt de contacten
(pc wel uit de stekker halen natuurlijk)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 20:13:
Ik hoorde van een kennis dat mijn AMD Athlon XP 1800+ ook nog wel 2100mhz zou moeten draaien en simpelweg door het aanpassen van de FSB. Dus ik zet de FSB wat hoger, 1600mhz geen probleem, 1700mhz ook geen probleem... dan nog wat hoger en geen beeld meer ....

Ik 'probeer' de bios te resetten, de manual zegt dat ik bij dit bord 2 soldeercontacten met elkaar moet verbinden (ASrock moederbord K7VT2) en dan denk ik dat dat wel gelukt is.

Maar nog steeds geen beeld .... zonder CPU zelfde resultaat, dus ik denk dat de CPU dan stuk is ... maar is hier nog garantie op te verhalen bij de computerboer ? De processor is nog niet zo heel oud.
simpel op papier niet :>

mare je kan er altijd naar toe gaan en van de domme houden (zo heb ik zelf nogal wat cputjes vergoed gekregen O-)

mare probeer eens echt goed de bios te resetten
want ik denk niet dat je cpu dood is hoor

en btw chek de oc faq eens dat lijkt me net zo safe :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38
stekker eruit.. biosbatterij er een paar minuutjes uitlaten... moet ook voldoende zijn. (is het ook bij asusborden zonder een bios reset mogelijkheid. Zelfs geen soldeercontactjes.)

UNOX: The worst operating system

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Garantie vragen mag je zelf met de leverancier overleggen, zeker als het dit soort (eigen schuld!) gevallen betreft. Sorry dat ik het zeg maar als je weet waar je mee bezig bent stel je niet dit soort vragen hier na zulke acties.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.