perproxy en adsl

Pagina: 1
Acties:

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Nou heb ik dus mooi adsl en als proxy draai ik versie 333
Maar wat is nu het geval, alleen intern kan ik op de proxy komen en de proxy wil ook alles netjes versturen naar de keyserver en anders om.

Maar nu wil een vriend van me blokjes versturen naar mijn proxy maar laat dat nou net niet eens gebeuren :(

Als ip geven we het ip van mijn adsl op. Maar kijk ik op mijn server, dan heeft mijn netwerkkaart het ipadres 10.0.0.150 :? Hoe kan dit, en hoe kan ik het toch oplossen dat het goed komt.

Verwijderd

10.0.0.150 geeft ie altijd aan.
Dubbelklik op het verbindingsicoontje in je systray en klik op tabblad details. Dan heb je het goede ip adres.

Verwijderd

Het kan zijn dat je dat iccontje niet ziet, of dat je de verkeerde ziet. Als je em wel ziet, maar dat tweede tabblad heet ondersteuning, dan is dat het LAN-icoontje.
Ga naar config scherm --> Netwerkverbindingen --> Virtueel Particulier nertwerk-icoon eigenschappen --> onderaan in het venster dat vinkje aankruisen.

BTW: Ik ga er nu vanuit dat je XP hebt. Misschien is dat iets te voorbarig...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

als ik me niet vergis is 10.0.0.150 onderdeel van een reserved range voor intern LAN gebruik. Het kan dus nooit het juiste IP zijn dat je via het internet kunt bereiken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• MeneerKrab
ik gebruik win2k server.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
10.10.x.x is je netwerkadres waaroverheen je vpn-adsl verbinding loopt. Het beste is om je perproxy gewoon aan * te binden, dan pakt ie elk adres dat beschikbaar is op je pc.

• MeneerKrab
DukeBox schreef op 19 februari 2003 @ 20:29:
10.10.x.x is je netwerkadres waaroverheen je vpn-adsl verbinding loopt. Het beste is om je perproxy gewoon aan * te binden, dan pakt ie elk adres dat beschikbaar is op je pc.
ik dat dus even niet snappen aan * te binden???

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Je hebt niet toevallig een getweakte Alcatel modem?

• MeneerKrab
nee, nog niet getweaked.

ook geen idee hoe ik dat moet doen

[ Voor 46% gewijzigd door MeneerKrab op 19-02-2003 20:46 ]

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Poortje in je router/modem forwarden naar je interne pc nummer.
Anders misschien eens een no-ip.com domein aanvragen.
Is misschien ook erg handig (en gratis).
http://www.no-ip.com

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

als je op www.privacy.net kijkt zie je of je het goede ip te pakken hebt waar je maat op flushed.
Dan moet je in de router (bij virtual server of portmappingen) de poort 2064 naar de computer laten wijzen waar de perporxy op draait (b.v. 10.0.0.150)

De range 10.0.0.xxx waar jij op zit zijn ip adressen die gebruikt worden voor interne netwerken en is waarschijnlijk door je router aan je computer gegeven. Je router zorgt dan middels de portmapping dat de blokkies bij de goede pc komen.

Heb je nog vragen, mail/icq/msn me maar ;)

edit:

en een gratis dns naam aanvragen is inderdaad geen slecht id

[ Voor 8% gewijzigd door Pim. op 19-02-2003 21:05 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MeneerKrab
ik gebruik dus geen router. Ik heb een server thuis staan die het internet deelt

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Je ADSL modem is je router.
Je server komt daar pas weer achter.
Maar ik kan je zeggen: dat gratis dns naampje aanvragen is heel erg handig.
Aanradertje (ik het het zelf ook en ben op die manier altijd bereikbaar).

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

DPCKippie schreef op 19 februari 2003 @ 21:35:
Je ADSL modem is je router.
Je server komt daar pas weer achter.
Maar ik kan je zeggen: dat gratis dns naampje aanvragen is heel erg handig.
Aanradertje (ik het het zelf ook en ben op die manier altijd bereikbaar).
Z'n ADSL modem is gewoon z'n ADSL modem en z'n server is z'n router.
Draait op de server ook perproxy. Als dit niet zo is moet je je server zo instellen dat hij de betreffende poorten forward naar de juiste pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Heineken op 19-02-2003 21:41 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Heineken schreef op 19 februari 2003 @ 21:40:
[...]
Z'n ADSL modem is gewoon z'n ADSL modem en z'n server is z'n router.
Draait op de server ook perproxy.

Klopt.. en om vage reden kan hij geen connectie van buitenaf krijgen, niet met Pproxy, vnc e.d. . Norton staat al uit

maar jah

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MeneerKrab
hmz vreemd, heel vreemd. Ik ga volgende week mijn server toch upgraden, dus dan ga ik gelijk die modem ff tweaken, kijken of het nog wat uitmaakt.

kewl, het forum kijkt nu ook of je hetzelfde bericht al eens hebt gepost. Dubbel post checker dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door MeneerKrab op 19-02-2003 22:26 ]

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 23:05
Hij bouwt toch een VPN verbinding op vanaf de bak zelf? Bij linux wordt het simpelweg een ppp verbinding met het eigen, externe IP. Daar kan je dan gewoon op flushen als je je proxy op alle verbindingen laat luisteren (wat met bind to * wordt bedoelt). Het ip van je nic (10.0.0.150) heeft er helemaal niets mee te maken :)

We spend our years as a tale that is told

• MeneerKrab
hmz, op verschillende forums lees ik dat de speedtouch 510 beschikt over een ingebouwde firewall. Dit zal dan wel het probleem zijn.

• DukeBox
  • Niet online
Op welk ip connect die vriend dan ?

Verwijderd

De speedtouch 510 heeft idd een ingebouwde firewall, maar die staat standaard uit, alleen functioneert hij standaard wel als router. Door even naar je router te surfen kan je daar dmv nap al het binnekomende verkeer voor 2064 (of andere poort natuurlijk) forwarden naar het goede interne ip.

• DukeBox
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid, het betreft hier een kpnadsl modem, d.m.v. vpn krijg je je ip-adres OVER een private adres. Het modem fungeerd dan alleen als bridge en heeft geen enkele router en firewall functie.

Als je ipconfig draait in een cmd box, zie je welk ipadres gekoppeld is aan je vpn verbinding, laat je vriend dan eens op dat adres connecten.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 20-02-2003 09:52 ]

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Bij mij is het zo dat als je standaard je adsl installeerd dat de firewall van speedtouch niet gebruikt wordt. je krijgt het volgende schema

internet->jou externe ip (bv. 80.86.86.80)<-speedtouch->10.0.0.138-->VPN<--10.0.0.150 server-->intern netwerk 192.168.1.1--><--192.168.1.2 werkpc.

wat betekent dit?

op je server heb je in theorie 3 ip's

internet ip (80.86.86.80) daar moeten de koeitjes van buitenaf op mikken (kun je opvragen hier www.privacy.net )
interconnetc met adsl (10.0.0.150)
en je interne netwerk (192.168.1.1) hier moeten je interne koetjes op mikken

mensen van buitenaf mogen die wel op poort 2064 flushen anders kun je het bijvoorbeeld even omzetten naar poort 80

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Verwijderd

http://www.speedtouch.com/prod510.htm

Als het goed is gaat het over dit modem? :?
En die werkt als het goed is hetzelfde als mijn speedtouch 510

• DukeBox
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 09:56:
http://www.speedtouch.com/prod510.htm

Als het goed is gaat het over dit modem? :?
En die werkt als het goed is hetzelfde als mijn speedtouch 510
nope, deze http://www.speedtouch.com/prodhome.htm

Niet lullig bedoeld, maar je maakt het hem wel erg onduidelijk met jouw uitleg.. zijn situatie is geheel anders dan jouw nat router oplossing. Daar kan je idd wel poorten mappen e.d.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 20-02-2003 10:07 ]

Verwijderd

hmz, op verschillende forums lees ik dat de speedtouch 510 beschikt over een ingebouwde firewall. Dit zal dan wel het probleem zijn.
Hieruit begrijp ik dat hij over een 510 beschikt en niet over een Home. Plus dat hij waarschijnlijk net een adsl verbinding heeft en KPN levert tegen woordig 510's op nieuwe verbindingen.

Maar goed ik zou het idd fout begrepen kunnen hebben natuurlijk, en dan mijn excuses voor de veroorzaakte chaos.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 10:24 ]

• DukeBox
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 10:23:
[...]
Maar goed ik zou het idd fout begrepen kunnen hebben natuurlijk, en dan mijn excuses voor de veroorzaakte chaos.
Hmm.. je hebt gelijk.. hij maakt er zelf een onduidelijke boel van :P
(sorry)
Omdat hij in het begin begon over 10.10.10.150 adres e.d....

PowerCow... wat heb je nu eigenlijk ?

• MeneerKrab
ik heb een alcatel speedtouch 510 zoals ik al eerder heb gezegt. Ik weet wat het probleem is nu en ga dat vanavond gelijk even oplossen door de modem in mijn switch te hangen en ff poort 2064 te forwarden naar 10.0.0.150 (ip van de server via netwerkkaart).

Zo zouden alle problemen verholpen moeten zijn.

oja ik heb duidelijk niet deze dukebox >>> http://www.speedtouch.com/prodhome.htm
maar de 510 >>> http://www.speedtouch.com/prod510.htm

het hele probleem was dus eigenlijk dat ik niet wist dat mijn modem ook als router fungeerde en routerde dus ook nog eens via mijn server.

Het blijkt dat hij gewoon in mijn switch gehangen kan worden dat elke pc in het netwerk moet werken vanaf 10.0.0.150 en zo verder.

en nog iets, ik ben heus niet zo dom dat ik mijn ip niet kan achterhalen, maar dat terzijde.

[ Voor 35% gewijzigd door MeneerKrab op 20-02-2003 13:25 ]

Verwijderd

PowerCow schreef op 20 February 2003 @ 13:22:
ik heb een alcatel speedtouch 510 zoals ik al eerder heb gezegt. Ik weet wat het probleem is nu en ga dat vanavond gelijk even oplossen door de modem in mijn switch te hangen en ff poort 2064 te forwarden naar 10.0.0.150 (ip van de server via netwerkkaart).

Zo zouden alle problemen verholpen moeten zijn.

oja ik heb duidelijk niet deze dukebox >>> http://www.speedtouch.com/prodhome.htm
maar de 510 >>> http://www.speedtouch.com/prod510.htm

het hele probleem was dus eigenlijk dat ik niet wist dat mijn modem ook als router fungeerde en routerde dus ook nog eens via mijn server.

Het blijkt dat hij gewoon in mijn switch gehangen kan worden dat elke pc in het netwerk moet werken vanaf 10.0.0.150 en zo verder.

en nog iets, ik ben heus niet zo dom dat ik mijn ip niet kan achterhalen, maar dat terzijde.
dat is precies dezelfde die ik heb en ik heb er gewoon een proxy achter draaien.
als het goed is dan is het ip van je rooter/modem 10.0.0.138
en dan kan je het als het goed is bij NAT (Network Address & Port Translation (NAPT)) instellen.
had eerst ook hetzelfde probleem dat er niemand kon connecten met m'n proxy maar dat is zo opgelost ;)

• MeneerKrab
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:32:
[...]

dat is precies dezelfde die ik heb en ik heb er gewoon een proxy achter draaien.
als het goed is dan is het ip van je rooter/modem 10.0.0.138
en dan kan je het als het goed is bij NAT (Network Address & Port Translation (NAPT)) instellen.
had eerst ook hetzelfde probleem dat er niemand kon connecten met m'n proxy maar dat is zo opgelost ;)
klopt, jullie zullen binnenkort wel zien of het gewerkt heeft :)

• DukeBox
  • Niet online
Ok.. ik wist niet dat KPN nog steeds die rare ipstructuur gebruikte bij hun nieuwe opzet..

• MeneerKrab
Nou uit eindelijk is het gelukt. Heb gelijk maar het hele netwerk hier thuis om gegooit. Iig bedankt voor jullie moeite.

Verwijderd

PowerCow schreef op 20 February 2003 @ 18:35:
Nou uit eindelijk is het gelukt. Heb gelijk maar het hele netwerk hier thuis om gegooit. Iig bedankt voor jullie moeite.
Your welcome :)
Pagina: 1