Toon posts:

[xp] IIS doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs IIS servertje geinstalleerd. Lockdown tool eroverheen gehaald. Wat blijkt nou, heb ik gekozen voor een asp enabled server (wat ik ook wilde) gooit hij meteen me ftp dicht (wat ik niet wilde)!

Nou ik krijg die ftp niet meer open, afijn IIS er weer af en toen werkte alles weer goed...totdat ik die lockdowntool weer ga gebruiken! Dan doettie helemaal NIKS meer....

Ik zit dus nu met een servertje die niks meer doet... :'(
iemand tips om me servertje weer aan de praat te krijgen graag met ftp??
tnx

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 13:09

bonzz.netninja

Niente baffi

hoe bedoel je niks? En over welk OS praten we? En wlke versie van IIS? Welk ftp programma? zoveel vragen, zo weinig antwoorden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik xp (staat in de topic), het gaat ook om die versie IIS (5.1?), met ftp bedoel ik de ftp van de server (m'n ftp root)
En met niks doen bedoel ik dat hij helemaal niet meer reageert, zelfs als ik IIS console opstart vind hij niks meer geen website directory en geen ftp

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 12:20

nIghtorius

Poef!

bonzz.netninja schreef op 19 February 2003 @ 19:39:
hoe bedoel je niks? En over welk OS praten we? En wlke versie van IIS? Welk ftp programma? zoveel vragen, zo weinig antwoorden.
ahum.. ik uit z'n post & titel al concluderen wat voor software hij gebruikt:

a) Windows XP gebruikt
b) De FTP server van IIS
c) de IIS meegeleverd met XP (duh)

misschien moet je dat lockdown tool maar niet gebruiken en het handmatig dichttimmeren.
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 19:43:
ik gebruik xp (staat in de topic), het gaat ook om die versie IIS (5.1?), met ftp bedoel ik de ftp van de server (m'n ftp root)
En met niks doen bedoel ik dat hij helemaal niet meer reageert, zelfs als ik IIS console opstart vind hij niks meer geen website directory en geen ftp
dan maak je ze toch gewoon weer opnieuw aan :?

[ Voor 36% gewijzigd door nIghtorius op 19-02-2003 19:45 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
juist nIghtorius.....dan is mijn vraag hoe ik hem handmatig kan dichttimmeren....ik wil wel zeker weten dat ik niks vergeet....

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw aanmaken lukt nie...als ik me IIS manager opstart moet ik eerst al 5 min wachten voordattie wat gaat doen...en alsie dan is opgestart doettie niks meer

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

je kunt je FTP dichttimmeren door met behulp van de tabblad Beveiligingsaccounts het vinkje Anonieme verbindingen toestaan uit te vinken.. nu kunnen alleen de gebruikers erop die een account & wachtwoord hebben.

dit kan ook worden gedaan met de website:

ga naar "Standaardwebsite" doe rechtermuis eigenschappen en ga naar de tabblad Mapbeveiliging en druk op de knop bewerken van Anonieme toegang en verificatiemethoden

en vink Anonieme toegang uit.

that's all. :p

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 19:46:
opnieuw aanmaken lukt nie...als ik me IIS manager opstart moet ik eerst al 5 min wachten voordattie wat gaat doen...en alsie dan is opgestart doettie niks meer
misschien is je IIS service gestopt? misschien opnieuw starten..

ga naar services en probeer de de volgende services te starten:

FTP-publicatieserver
World Wide Web publicatieservice
IIS-Beheerservice

misschien activeert het je IIS server weer.

kom je er niet uit.. deinstalleer en reinstalleer IIS dan eventjes.

[ Voor 9% gewijzigd door nIghtorius op 19-02-2003 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks nIghtorious! ik ga het meteen ff instellen!

slotje mag wat mij betreft :)

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18-09 13:09

bonzz.netninja

Niente baffi

kun je anders niet een andere ftp server gebruiken (die je ook als service kan laten draaien? )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net me iis er opnieuw opgezet ff kijken oft werkt....enne bonzz.netninja is dat wel handig om er een andere ftp server naast te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
maarre id ik snap wat bonzz.netninja bedoelt, op de manier van nightorious kunnen andere niet mijn ftp op! en dat kan wel als die lockdowntool zou werken....dus hoe kan ik hem nou zo instellen dat het wel veilig is en wel anonieme mensen erop kunnen?

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

ok.. dan activeer je de anonieme aanmelding..

deze aanmelding zit een user aangekoppeld namelijk IUSR_<domein>/<computernaam>..

Dit wil alleen met de NTFS bestandssysteem
Ga naar \inetpub

klik met de rechtermuisknop ftproot aan en ga naar de eigenschappen
ga naar de beveiligingstab

klik op de "IUSR_*" account.

en klik op weigeren bij schrijven/write als het goed is zullen de Full Control en Modify/wijzigen rechten gewoon uitgevinkt worden.

en klik vervolgens toepassen en dan op ok

zo.. nu kunnen alleen de anonieme gebruikers alleen maar downloaden.. wil je dat ze ook kunnen uploaden. dan staat ie al zo'n beetje goed ingesteld standaard :?..

met deze setup.. kunnen anonieme gebruikers downen en geregistreerde gebruikers uppen.

Verwijderd

Topicstarter
Heej nIghtorius, het werkt perfect tnx! Nu heb ik nog 1 vraag over dat uppen. Hoe kan ik nou iemand van buiten mn domein laten uppen?
Ik heb dr ooit al eens eerder een topic over geplaatst maar toen werd er gezegd dat dat niet kon? [rml][ XP]IIS mensen autoriseren om files up te loaden[/rml]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Ga naar configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer en ga naar de Lokale gebruikers en groepen en maak een nieuwe groep aan b.v.: ftpuploaders

dan ga je naar configuratiescherm->systeembeheer->Lokale beveiligingsinstellingen en ga naar de volgende item..

lokaal beleid/Toewijzing van gebruikersrecht

zoek de waarde Lokaal aanmelden op. dubbelklik erop en druk op toevoegen
zoek je zojuist gemaakte groep ftpuploaders op en druk op OK

nu ga je naar je de eigenschappen van je \inetpub\ftproot mapje en voeg de volgende groep toe (ftpuploaders) bij de beveiliging en geef ze alle rechten.

en als je wilt dat ze niet kunnen deleten druk je dan eerst op toepassen en daarna druk je op geavanceerd en zoek je bij de type "toestaan" de ftpuploaders groep op en druk dan op weergeven/wijzigen.. dan zoek je de veld verwijderen op en zet het vinkje op weigeren en druk dan op ok weer op ok en dan vervolgens weer op ok :p.

als het goed is moet je computer ff rebooten en moeten de gebruikers die dan lid worden van ftpuploaders kunnen uploaden en als je het wou geen dingen verwijderen..

aanmaken user die lid wordt van ftpuploaders

ga naar lokale gebruikers en groepen onder computebeheer en maak een nieuwe gebruiker aan, dan ga je naar de eigenschappen van die gebruiker en ga naar tab lid van en druk op toevoegen.. zoek ftpuploaders op en druk op ok. zorg ervoor dat de wachtwoord verloopt nooit aangevinkt is bij het maken van de gebruiker en vermijd het liefst gebruiker moet wachtwoord wijzigen bij volgende aanmelding.. deze kan wel eens problemen geven..

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 22 February 2003 @ 15:57:
Ga naar configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer en ga naar de Lokale gebruikers en groepen en maak een nieuwe groep aan b.v.: ftpuploaders

dan ga je naar configuratiescherm->systeembeheer->Lokale beveiligingsinstellingen en ga naar de volgende item..

lokaal beleid/Toewijzing van gebruikersrecht

zoek de waarde Lokaal aanmelden op. dubbelklik erop en druk op toevoegen
zoek je zojuist gemaakte groep ftpuploaders op en druk op OK

nu ga je naar je de eigenschappen van je \inetpub\ftproot mapje en voeg de volgende groep toe (ftpuploaders) bij de beveiliging en geef ze alle rechten.

en als je wilt dat ze niet kunnen deleten druk je dan eerst op toepassen en daarna druk je op geavanceerd en zoek je bij de type "toestaan" de ftpuploaders groep op en druk dan op weergeven/wijzigen.. dan zoek je de veld verwijderen op en zet het vinkje op weigeren en druk dan op ok weer op ok en dan vervolgens weer op ok :p.

als het goed is moet je computer ff rebooten en moeten de gebruikers die dan lid worden van ftpuploaders kunnen uploaden en als je het wou geen dingen verwijderen..

aanmaken user die lid wordt van ftpuploaders

ga naar lokale gebruikers en groepen onder computebeheer en maak een nieuwe gebruiker aan, dan ga je naar de eigenschappen van die gebruiker en ga naar tab lid van en druk op toevoegen.. zoek ftpuploaders op en druk op ok. zorg ervoor dat de wachtwoord verloopt nooit aangevinkt is bij het maken van de gebruiker en vermijd het liefst gebruiker moet wachtwoord wijzigen bij volgende aanmelding.. deze kan wel eens problemen geven..
Heej nightorious! jaja ik weetet iets later reageren! Nou heb ik al je stappen uitgevoerd maar ik krijg een steeds een foutmelding :? over dat de user geen permission heeft!

Ik heb dus een groep aangemaakt en daar een user lid van gemaakt. In iis allow anonymous connection. Mijn eigenschappen van mn ftproot aangepast zodat mijn groep en user permission hebbe.... :? Toch doettie het niet! heel vaag....

Hebbie nog een tip? of mebie anderen?

Ik wil dus andere permission geven om naar mijn lokale ftp files up te loaden...

de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vantrier/GOT/iisduim.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 21:35 ]

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op 19 februari 2003 @ 19:53:
kun je anders niet een andere ftp server gebruiken (die je ook als service kan laten draaien? )
en draai dan gelijk een operating system omdat je de tijdklok in xp niet goed kan instellen...

oftewel, het is bullshit om iets te installeren dat je al hebt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 21:08:
[...]

Heej nightorious! jaja ik weetet iets later reageren! Nou heb ik al je stappen uitgevoerd maar ik krijg een steeds een foutmelding :? over dat de user geen permission heeft!

Ik heb dus een groep aangemaakt en daar een user lid van gemaakt. In iis allow anonymous connection. Mijn eigenschappen van mn ftproot aangepast zodat mijn groep en user permission hebbe.... :? Toch doettie het niet! heel vaag....

Hebbie nog een tip? of mebie anderen?

Ik wil dus andere permission geven om naar mijn lokale ftp files up te loaden...

de foutmelding:
[afbeelding]
maak eens een (klein) shotje van hoe je de rechten hebt staan...
op je ftp directory dus...

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 23:01:
[...]

maak eens een (klein) shotje van hoe je de rechten hebt staan...
op je ftp directory dus...
psies, want ik vermoed dat je ftproot geen rechten hebt toegekend aan de groep ftpuploaders.

je kunt namelijk wel inloggen als ik 't zo zie.

----

na een keer goed doorlezen begrijp ik dat je anonieme gebruikers (dus zonder aanmeldig toegang wil verschaffen tot je FTP met upload mogelijkheden)..

dit kan.. maar is absoluut niet aanbevolen, omdat dit je veiligheid ernstig schaadt. wil je toch graag hebben dat anonieme gebruikers kunnen uppen ken dan de volgende rechten toe aan de gebruiker IUSR_<domein> op het map FTPROOT

het recht schrijven en het recht wijzigen.

ik beveel je het niet aan, omdat je daardoor al je beveiliging die je van te voren hebt opgebouwd teniet doet

[ Voor 54% gewijzigd door nIghtorius op 01-04-2003 20:39 . Reden: meer nfo na goed door lezen ]

• reddog33hummer
  • Laatst online: 24-08 18:08

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Mischien ten ovevloede maar als je de WWWroot geschared hebt met ftp en je anoniem bestanden kan uploaden naar de WWW server dan kan je via de WWW server de bestanden op de server uitvoeren.....

Ik weet niet of je dat wel wilt aangezien mensen dan ook torjans kunnen uploaden en uitvoeren.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 01 April 2003 @ 20:23:
[...]

psies, want ik vermoed dat je ftproot geen rechten hebt toegekend aan de groep ftpuploaders.

je kunt namelijk wel inloggen als ik 't zo zie.

----

na een keer goed doorlezen begrijp ik dat je anonieme gebruikers (dus zonder aanmeldig toegang wil verschaffen tot je FTP met upload mogelijkheden)..

dit kan.. maar is absoluut niet aanbevolen, omdat dit je veiligheid ernstig schaadt. wil je toch graag hebben dat anonieme gebruikers kunnen uppen ken dan de volgende rechten toe aan de gebruiker IUSR_<domein> op het map FTPROOT

het recht schrijven en het recht wijzigen.

ik beveel je het niet aan, omdat je daardoor al je beveiliging die je van te voren hebt opgebouwd teniet doet
Heej mannen (tnx nightorious dat je nog ff langskwam op me topic!)! jullie hebben gelijk...dat met die anonieme users is mebie toch niet zo verstandig!
Om het iets duidelijker te maken: ik wil dus users aanmaken zodat andere met deze nieuwe accounts kunnen uppen, maar dan alleen die mensen die ik toestemming geef om te uppen.

Hier een dumbje van me rechten op mn ftp directory...
http://www.xs4all.nl/~vantrier/GOT/shot.JPG

;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry mannen dit shotje zegt wat meer:
http://www.xs4all.nl/~vantrier/GOT/shot1.JPG

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

zorg ervoor dat je de groep "everyone" / "iedereen" er niet tussen hebt staan. want bekent is dat elke gebruiker lid van deze groep is en daardoor als deze groep er tussen zit dat de deny rechten overgenomen kan worden..

bijv:

jaapie is lid van ftpuploaders, deze zorgt ervoor dat jaapie kan uploaden.. maar jaapie is ook lid van de groep "everyone"/"iedereen" deze zorgt ervoor dat jaapie niet kan uploaden en dus ook de "ftpuploaders" override.

vaak komen de everyone rechten vanuit een bovenliggende folder.. in windows 2000 zit er een vinkje "Overneembare machtigingen van bovenliggend object doorgeven aan dit object".. probeer zoiets soortgelijks te vinden en je zult een vraag krijgen dat de rechten van de bovenliggende map gekopieerd moeten worden. antwoord dit met ja en haal vervolgens de "everyone" / "iedereen" groep weg en probeer het eens opnieuw.

gebruikers die aanmelden nemen geen rechten over de IUSR_<domein> gebruiker. dus deze mogen best streng ingesteld staan.

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 01 april 2003 @ 21:37:
zorg ervoor dat je de groep "everyone" / "iedereen" er niet tussen hebt staan. want bekent is dat elke gebruiker lid van deze groep is en daardoor als deze groep er tussen zit dat de deny rechten overgenomen kan worden..
De everyone had ik inderdaad er al uitgehaald...als ik in de owner kijk van de ftpuploaders dan staat daar mijn eigen account (flow/floris)....lijkt me oke :?
Pagina: 1