Toon posts:

Nieuw geheugen gekocht maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een msi kt3 ultra 2 moederbord met een amd xp 1900. Nu heb ik geheugen bij gekocht. Er zat 256 in ddr en nu heb ik 512 bij gekocht. Ik draai XP. Maar als ik die van 512 erbij zet dan krijg ik een vette foutmelding bij het opstarten van xp.

Een blauw scherm met gezeik over virus scanners enzo

plz hellup me

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je al een mem tester over een laten gaan, deze http://www.memtest86.com/

[ Voor 34% gewijzigd door Meneer aard op 19-02-2003 19:28 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:12

LopeZ

Too much is never enough

Jup je ram is gaar. Misschien dat je ram timings wat te hoog staan, maar ik denk dat het gewoon omruilen wordt.

Verwijderd

al eens opgestart met alleen het nieuwe geheugen? sommige merken geheugens willen niet goed samen werken. En gebruik de andere membanken ook eens . en idd gebruik memtest....

Verwijderd

Topicstarter
Kheb der twee gekocht. Eentje zegt dat je op een toets moet drukken voor opnieuw op te starten. Als ik er die apart induw.

En als ik die andere erin duw dan start hij niet eens door :S

Kheb trouwens net ook al een bios update gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 19:32 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
kevin4you (or me? :+ ), doe eerst eens alleen die nieuwe 512MB DIMM er in (dus de oude 256MB'er er uit). Kijk of het werkt en check je BIOS geheugeninstellingen. Doe vervolgens de memtest waar LopeZ naar verwijst. Krijg je foutmeldingen in combinatie met geheugentimings waarvoor de DIMM gespecificeerd is (dus niet té strak instellen) dan weet je dat je de DIMM kunt ruilen. Simpel :)

Oh ja, ik misbruik m'n 'macht' door die MSN smilie uit de topictitle te editten :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt al. Kheb ff wat zitten klotuh in de bios met de puls breedtes enzo. Harstikke bedankt :D. Het helpt nog steeds gewoon lopen k*tten :D
Pagina: 1