Toon posts:

Chieftec 360 watt voeding wordt erg heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC omgebouwd in een andere kast, de kast waar die inzat was te groot. Nu wordt de voeding erg heet, de cpu temp is 68 graden wat veroorzaakt wordt door de hoge omgevingswarmte.

De volledige omgeving rond de voeding, de bovenkant van de kast, de achterkant bij het rooster worden ook erg heet.

Configuratie is

Asus A7N8X deluxe
AMD 2000+
WD1200JB 120Gb HD
Asus CRW5224A brander
Asus 616E DVD speler

toerental van de voedingsfan is 2200

Na verloop van tijd gaat de machine slechter functioneren, logisch als hij te warm wordt.

Is dit nu een mooi voorbeeld van een slecht werkende voeding.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Die chieftec fans lopen idd altijd al extreem langzaam, maar dan hoor je ze ook niet :z
Maar ik denk dat jouw voeding op zijn teentjes loopt en dus warm wordt, koop dus een zwaardere voeding en natuurlijk 1 van de betere merken (q-tech, antec, zalman, enermax om maar wat te noemen.)

Tweakers Discord

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier een chieftec 360 in een dragon hangen en erg stil en koud met wat ouder bakkie erin... komt er bij jouw warme lucht uit de cooler achter op ? of is het alleen in de voeding zelf

360 moet wel genoeg zijn in jouw geval maybe brakke voeding...

[ Voor 15% gewijzigd door _MaLa_ op 19-02-2003 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er komt inderdaad warme lucht uit de cooler, ik denk dat de voeding op zichzelf zwaar genoeg is. Ik denk dat _MaLa_ eerder gelijk heeft met de brakke voeding, ik ga een andere halen en die eens testen