Toon posts:

Bestanden versturen via MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje:
Sinds kort heb ik ADSL basic met het Thomson Ethernet Modem
Ik gebruik heel vaak MSN Messenger en nu merk ik dat ik geen bestanden meer kan doorsturen via msn sinds ik adsl heb, mijn vraag dus, hoe is dat op te lossen???

Ik heb in het modem al poorten doorgesluist
(dus dit: Het Grote Poortmappingsverhaal)
naar mijn ip-adres van pc maar dit werkt helaas niet. Verder heb ik erbij aangesloten zo'n sitecom router.

Er moet gewoon een oplossing voor zijn zonder de router weg te halen zodat ik weer fijn bestanden via MSN kan doorsturen naar anderen. Dus hoe??????

Als je DE oplossing weet stuur mij dan ook een e-mail aub: p.brezinski@xs4all.nl

Vriendelijke groeten,
Peter Brezinski

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Poort openzetten in je router. Dit is wel heeel basic.

ennu, mailen doen we niet, dit is een forum :)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
de vraag is dan natuurlijk welke

sorry, ik weet het ook niet, zelfs niet hoe je in die router het moet doen

[ Voor 55% gewijzigd door Kevinp op 19-02-2003 19:33 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Het IP van je router intikken en dan de poorten van msn (1200 nogwat) openzetten.

Zoekmachine wil ook helpen ;)

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik weet niet wat voor versie msn je draait...

http://www.asante.com/sup...ide/advanced/popapps.html

Hier kan je dus wel poorten vinden van msn.

idd wel erg basic: [google]port msn firewall[/google]

edit: erm die google link lijkt niet te werken... Zoek dus op http://www.google.com met de woorden: port msn firewall

[ Voor 22% gewijzigd door jevn op 19-02-2003 19:42 ]

• MisterLeurs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:23
Op sitecom.com kan je update's ophalen voor je router, moest ik ook doen. Daarna werkte het wel weer. Ik heb een DC-201.

Verwijderd

enneh, de vriendelijke groeten doen we ook niet :P

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Raadpleeg de RFC's erop na welke programma's welke poorten draaien. Nu heb je pech, microsoft doet nooit iets volgens de standaarden maar gaat dynamisch toewijzen. Ik heb er nochthans geen problemen mee. Dus zal je routerke ergens een probleem hebben. Efkes naar Microshit surfen en zien wat ze zeggen

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Tada: Het Grote Poortmappingsverhaal ff doorlezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-02-2003 22:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

:) ja een paar collega's van me en ik hadden hetzelfde probleem, 2 win2k server machines met ICS en een routertje... we hebben het router ingesteld voor virtuele servers en alle msn poorten geforward naar het ip adres.. het zelfde geld voor de win2k bakken, gewoon bij services, waar je bv ook een mailserver enz kan configureren, de tcp en udp poorten naar het ip adres van de machine er8er geforward :P hoppa weer files versturen :'( alleen de webcam en geluid doen het nog niet ;) maar dat zijn we ook aan het onderzoeken :P

Het beste kan je ff googlen voor de TCP en UDP poorten van MSN en die dan forwarden naar je PC vanaf je router dus ;) Als het je gelukt is om te cammen laat het me dan ff weten.. :7

Verwijderd

ok en hoe zit het met msn 5, die werkt weer niet :( zeker weer een andere techniek gebruikt

Verwijderd

Met MSN 5 en een Winroute pro (zou het moeten lukken).
Alleen is mij het nog nooit gelukt succesvol een poortmapping te doen, maja bij mij lukt nooit wat.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Waar het om gaat is dat je maar 1 NAT apparaat gebruikt je moet dus even kijken op http://10.0.0.138 of deze toevallig niet in de nat modus staat.

Want als dat wel het geval is moet je bij beide nat devices de poorten mappen.

Kennis van me had dit ook z`n modem was namelijk standaard router met daarachter nog een router. Modem direct aan de switch en filesversturen werkt dit omdat de tomson 510i UPNP heeft en z`n werkstation XP (Dan worden portmappings automatisch gemaakt.

De MSN poorten 6891 tot 6900 forwarden naar je locale ip en dan moet het werken. (voor het geval je geen upnp bezit in je router)

Je moet trouwens wel de laatste nieuwe versei van MSN hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 21-02-2003 13:41 ]

Verwijderd

Doen we wel , echter omdat het vanzelfsprekend is typen we het niet meer, dus alleen krijg tog de %%$#@##$%%%^^&&^%$##@ mag je wel schrijven .
:o
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 20:30:
enneh, de vriendelijke groeten doen we ook niet :P
Pagina: 1