Putting the bit in Biton since 1997
Verwijderd
Als je je harddisk in een andere PC hangt, dan kun je hem toch gewoon bereiken? Waarvoor gebruik je dat importeren dan?
Maar zo hoort het ook gewoon, en zo doe ik het ook altijd, en dat gaat altijd goed, behalve nu, en dat is lomp want ik moet 'm nu bereiken...
Gaat bij mij altijd vanzelf. Als ik de pc opstart herkent XP hem vanzelf.
Copyright: Silverstar
[ Voor 43% gewijzigd door megaleo op 19-02-2003 18:42 ]
Verwijderd
Niet? Hier met IDE schijven iig altijd wel.p_m schreef op 19 February 2003 @ 18:40:
Nee, bij Win2k en WinXP moet je ze eerst bij Schijfbeheer importeren. Hij verschijnt niet zomaar in je verkenner.
Copyright: Silverstar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 18:43 ]
Verwijderd
Zei ie niet vanaf de eerste keer XP opstarten met nieuwe schijf dat ie hardware gevonden had en vervolgens dat ie het geinstalleerd had? Anders heb je wel aparte XP
Die importeermanier via schijfbeheer moest ik *altijd* doen.
Geen RAID oid, gewoon een 80GB schijf met 1 NTFS part.
______
BIOS herkent 'm gewoon, hij staat goed aangesloten etc. bladiebla... in schijfbeheer staat ie dus ook. Het enige punt is dus dat je hem niet kan importeren met behoud van data, windows wil 'm "converteren".... superlomp dus.
[ Voor 36% gewijzigd door p_m op 19-02-2003 20:13 ]
Verwijderd
Nee dat kan die dus niet doen he!Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 22:00:
Probeer dat dan eens?Betekent converteren niet aanpassen of zoiets? Misschien moet je de schijf eerst formatteren in FAT (omdat je bijvoorbeeld je os op FAT heb)... zou kunnen misschien.
[ Voor 14% gewijzigd door megaleo op 20-02-2003 00:14 ]
zoniet, zet eerst je jumpers goed.
ik heb een harddisk bracket, niet hot plugable die ik als hot plug
gebruik in XP, gewoon hdd in bracket , power erop,
en onder apparaatbeheer even scan nieuw hardware, klaar is kees.
ehhh.. noppes
en ja , dan staat hij gelijk in je verkenner erbij, mist hij een partitie heeft.Thc_Nbl schreef op 20 February 2003 @ 00:22:
staat hij wel bij je apparaten overzicht..
zoniet, zet eerst je jumpers goed.![]()
ik heb een harddisk bracket, niet hot plugable die ik als hot plug
gebruik in XP, gewoon hdd in bracket , power erop,
en onder apparaatbeheer even scan nieuw hardware, klaar is kees.
ehhh.. noppes
Hij staat NIET in de verkenner, zoals ik ALTIJD heb met harddisks, want die moet je eerst bij Schijfbeheer importeren. (configuratiescherm --> systeembeheer)
Daar staat ie gewoon tussen (lees nu eens wat ik zeg he
Bij ALLE pc's (en dat zijn er een boel) waar ik deze HD heb ingeplugd moest het op deze manier (zo werd mij ook verteld door (andere) nerds). Bij deze PC wil ie dus niet.
En nog maar een keertje: ja, alles staat goed, en hij wordt ook netjes herkend door Bios en Apparaatbeheer e.d.
Het ligt duidelijk NIET aan de harddisk, maar aan de computer waar ik hem in wil zetten, aangezien dat "importeren" het wel doet bij 5 andere mensen.onkruid71 schreef op 21 February 2003 @ 10:44:
het lijkt me het beste dat je de data, als het kan ff overplaatst en die schijf opnieuw formateerd. (Dus via een andere pc)
Heeft iemand ditzelfde probleem ooit gehad?
Je bedoelt een volledige reinstall alleen vanwege dit? Hmm....
maar t is wel weird, harddisk zou het gewoon moeten doen namelijk.
succes!!
Bedankt voor de tip iig (had ik eigenlijk aan moeten denken)