Toon posts:

Printer loopt halverwege printopdracht vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon BJC-7000 die sinds een jaar ALTIJD plusminus halverwege de printopdracht vastloopt. In het begin verhielp ik het probleem door de koppen te reinigen en daarna deed-ie het weer. Maar nu helpt niks: koppen reinigen, koppen extra intensief reinigen, nieuwe driver installeren, alleen zwartwit printen. Hij loopt (bijna) altijd vast. Wie weet of er nog iets aan te doen is? Of is het tijd voor de schroot?

Groetjes en alvast bedankt, Willemijn.

PS Met vastlopen bedoel ik dat-ie halverwege ineens regeltje voor regeltje voor regeltje gaat printen. En vervolgens verschijnt de gevreesde communicatiefout-melding: 'Er is een fout opgetreden bij het schrijven naar LPT1'
PPS NEE, de printer heeft geen USB-mogelijkheid.

Verwijderd

hmm, de 1e helft komt helemaal correct op het papier?

Lijkt op schrootspul, zeker omdat je het vroeger nog kon verhelpen met de koppen te reinigen, en nu niet meer.

Maar als het eerste stuk het wel doet, dan is het toch vreemd. Misschien zit er iets fout in je kabel lpt (printer en mobo?).

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 19:51:
hmm, de 1e helft komt helemaal correct op het papier?

Lijkt op schrootspul, zeker omdat je het vroeger nog kon verhelpen met de koppen te reinigen, en nu niet meer.

Maar als het eerste stuk het wel doet, dan is het toch vreemd. Misschien zit er iets fout in je kabel lpt (printer en mobo?).
ja heb je al een keer een andere kabel geprobeerd en de software opnieuw geinstalleerd?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Ik weet niet of een Canon 7000 ongeveer net zo in elkaar zit als een BJC 6000, maar die had bij mij rare problemen die alleen opgelost werden door het vernieuwen van de printkoppen.

(kun je ondertussen nieuwe printer voor kopen, dus of het dat waard is voor die van jou weet ik niet?)