[micro-atx] stille voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb (dus) een divx/dvd/mp3 box gebouwd. Werkt allemaal prima, op 1 nadeel na: de herrie. De kast zelf is koel genoeg (Lian Lia PC-9300) voor wat er in zit, maar de herrie wordt veroorzaakt door de voeding. Da's verplicht een micro-atx voeding (230W heb ik nu, ding bij Alternate.nl besteld) maar zijn daar ook "stille versies" van ofzo? De keus is namelijk zeer beperkt overal. Iemand ideetjes?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:26
kun je geen stillere fan er zelf inzetten? volgens mij kun je hier op het forum genoeg posts vinden van mensen die dit gedaan hebben.

Deze bijvoorbeeld:
EINDELIJK stilte mod klaar

[ Voor 29% gewijzigd door Byte_Me op 19-02-2003 17:39 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb zelf een mATX voeding aangeschaft via een inkoopactie... was ook nogal luidruchtig.. (komt vaak omdat ze kleine 40mm fannetjes gebruiken).

Oplossing: met wat modwerk er een 80mm fan @ 5 volt ingezet... die hoor je niet meer...

Of als er een 60mm fan inzit: vervang m door een stille (weet merk eff niet meer uit mijn hoofd maar als je zoekt op stille fan zul je wel wat vinden)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Is al oud bericht dit, maar helaas nog steeds actueel. Nu ben ik 't echt zat en heb zojuist 't ding opengeschroeft. In de MicroATX voeding van CWT zit een fan van 6cm (12V) van Jamicon. Die maakt dus takkeherrie. Ik heb ze nog niet gevonden, zijn deze ook in stille versies? Of kan ik zoiets op 5 volt laten draaien zonder dat m'n voeding wegfikt? Een grotere fan past gewoon niet, die hele voeding is 6.3cm hoog ofzo. Of bestaan er ondertussen TOCH stille micro-atx voedingen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Interessant maar toch meer OH voer dan PMG stuff, hence the move :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

spaceboy schreef op 03 July 2003 @ 19:42:
Is al oud bericht dit, maar helaas nog steeds actueel. Nu ben ik 't echt zat en heb zojuist 't ding opengeschroeft. In de MicroATX voeding van CWT zit een fan van 6cm (12V) van Jamicon. Die maakt dus takkeherrie. Ik heb ze nog niet gevonden, zijn deze ook in stille versies? Of kan ik zoiets op 5 volt laten draaien zonder dat m'n voeding wegfikt? Een grotere fan past gewoon niet, die hele voeding is 6.3cm hoog ofzo. Of bestaan er ondertussen TOCH stille micro-atx voedingen?
Je kunt hem gewoon op 5 volt laten lopen hoor.
Dat doe ik hier ook met een dikke 300 watt voeding.
en 60mm fans zijn er ook in stille uitvoeringen uiteraard, misschien net per se van dat merk. Heb zelf een 60mm spire op mijn cpu zitten, die best stil is (nog niet stil genoeg echter, dus daar wordt een 80 opgezet).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn genoeg 6cm 12V FANs te vinden, zoek maar eens op 60mm fans. :) Ze zijn o.a. verkrijgbaar bij FreezingHardware. En wat betreft de stilte; er wordt een Papst 60mm fann bij die webstore verkocht, deze dingen zijn best stil. :) (19 DBa)

Ik wou nog een stukje hierbij editten over dat 5V gedoe, maar ik zie dat Terw_Dan al daarover info heeft gegeven. :) Ik sluit me bij hem aan. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 03-07-2003 20:04 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Monteer als je de fan op 6V zet als het kan een casefan erin... De voedingsfan is vaak de enige die warme lucht uitblaast, en het kan net te weinig zijn op 6V.

Die tweede Fan kun je dan natuurlijk ook wat langzamer laten draaien.

Edit: 2 casefans is al genoeg hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pinockio op 03-07-2003 20:23 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Die FreezingHardware site is erg mooi, maar helaas zijn alle 60mm fans daar ook 2.5cm dik. In die voeding die ik heb past dat echt niet. De originele fan is 1.5cm dik. Zal morgen maar 's aan 't solderen slaan om 'm op 6V te laten draaien. Er zitten trouwens in de (Lian Li) kast al 2 case-fans. Dus dan is 't toch niet nodig om nog een extra fan in te bouwen?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

spaceboy schreef op 03 July 2003 @ 19:42:
Kijk maar eens op Laupro
Loopt ook een inkoopactie voor Papst fans, onder andere ook voor de 6 cm.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1