Toon posts:

[Linux] Programma mee opstarten in X

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een probleempje waar ik geen oplossing voor weet en wellicht en van jullie wel:

Heb VNC draaien onder RedHat 8 dat werkt.
Maar deze zou eigenlijk automatisch mee moeten starten, nadat X al is gestart... en dat lukt me dus niet.... (beetje zoals in windows je dat soort dingen met msconfig kunt editen).
Iemand enig idee in welke file ik dingen moet gaan editen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

~/.xinitrc ? :?.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Daar is SysV voor uitgevonden...kijk eens rond in /etc/rc.d/ en lees de hulpbestanden die daar vast wel staan. Ook in de FAQ staat er geloof ik iets over. Voor KDE is er 'ksysv', dat je eenvoudig programma's laat starten en afsluiten bij het opstarten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Je vermeldt niet welke desktop omgeving je gebruikt. In KDE is er een autostart folder aanwezig in je home-dir. In gnome zal er ook wel zoiets zijn, zie http://www.gnome.org/lear...-2.html#gosstartsession-6

Maar wat heb je zelf al geprobeerd ? Heb je al gezocht, manuals gelezen etc ? Het wordt allemaal niet duidelijk in je post.
Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door.

Dit topic is gesloten.