Toon posts:

Monitor blijft op standby staan

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik post hier even omdat een vriend van me een probleem heeft met zijn monitor, en ik eigenlijk ook wel heel benieuwd ben waar het nu aan kan liggen... Heb de search en google gebruikt, maar kon niks vinden (zie onder)

Het gaat om een pentium III 800 met NVidia TNT2 32mb, 128 MB ram.
De bijgeleverde Hyundai monitor ging op een gegeven moment raar doen (sloeg opeens af etc) dus ingeruild bij Hyundai voor een nieuwe:
Hyundai ImageQuest B790+

Als deze op het systeem aangesloten wordt, en de computer aan zet dan blijft deze op standby staan (het oranje lampje gaat dus zodra je m aanzet opeens knipperen) en er verschijnt 'no signal' in beeld.

Een 15" Philips monitor doet het echter wél goed op die computer, en als ik de nieuwe Hyundai monitor naar mijn computer sleep, dan doet die het ook perfect.

Powermanagement in bios (award) van zijn computer staat praktisch gelijk aan die van mij, ook al eea in geprobeerd maar dit mocht niet baten.

Even wat extra info:
• Mijn computer (dus waar de monitor in kwestie het wel op doet) is een AMD 1800+ met GF2 MX (64MB) en 256 MB ram
• De computer springt op het moment van aanzetten *meteen* op standby (lampje gaat opeens knipperen) dus niet pas als je in windows komt (anders had het aan de refresh/resolutie kunnen liggen, maar dan sta je nog te kijken omdat de oudere Philips het gewoon strak blijft doen).
• Kabels checked, dubbel checked, en zoals gezegd doet de monitor het op een andere pc, en doet de pc het met een andere monitor
• Oja! Als ik mijn Hyundai IQ V770 erheen sleep doet hetzelfde probleem zich voor, terwijl dat een maand geleden nog niet zo was.....

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 19:09
refresh rate aanpassen?

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

Verwijderd

Topicstarter
Herstel (kan die edit knop hierzo niet vinden :) )
Er verschijnt geen no signal in beeld, het lampje gaat wel van constant-oranje (als de computer uit staat) naar oranje-groen knipperend, dus de monitor ontvangt wel iets...

En refresh rate ligt het niet aan (denk ik) omdat
• de kats oude philips monitor het zonder problemen doet
• de refresh rate zou niet moeilijk moeten doen voordat je OS überhaupt is opgestart...

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Zeg dan niets :/

Maar zoals jij het uitlegt lijkt het of de videokaart van je vriend niet helemaal goed fungeerd. Zijn monitor doet er vreemd op en die van jou ook. (als ik het goed lees)
En allebei de monitoren doen het goed op jouw PC.

Kijk eens of zijn videokaart er verder goed in zit enzo..

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Topicstarter
The Deaken schreef op 19 February 2003 @ 17:19:
[...]

Zeg dan niets :/

Maar zoals jij het uitlegt lijkt het of de videokaart van je vriend niet helemaal goed fungeerd. Zijn monitor doet er vreemd op en die van jou ook. (als ik het goed lees)
En allebei de monitoren doen het goed op jouw PC.

Kijk eens of zijn videokaart er verder goed in zit enzo..
Okee, ga ik proberen. Wel raar dat die philips het gewoon doet (mocht dit het verhelpen)...

Verwijderd

Kijk eens of 't connector op de TNT nog wel helemaal intact is. En of die van de monitor dat ook nog helemaal is.

'T doet me namelijk denken aan een slecht contact tussen een of twee van de pinnen, waarover 't H-/V-sync signaal gaat. Monitoren gebruiken die signalen vaak om te detecteren of ze in sleepmodus/standby moeten gaan. (Als ze geen DPMS-signaling gebruiken).

De desbetreffende pinnen zijn 13 en 14. Klik hier voor de pinout van de VGA connector. :)

Verwijderd

Probeer een s je eigen geforce erin te zetten. Als ie het dan wel doet dan ligt het gewoon aan de videokaart. Toch wel gek dat die Riva tnt2 niks kan weergeven op hyuandai schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 17:59:
Kijk eens of 't connector op de TNT nog wel helemaal intact is. En of die van de monitor dat ook nog helemaal is.

'T doet me namelijk denken aan een slecht contact tussen een of twee van de pinnen, waarover 't H-/V-sync signaal gaat. Monitoren gebruiken die signalen vaak om te detecteren of ze in sleepmodus/standby moeten gaan. (Als ze geen DPMS-signaling gebruiken).

De desbetreffende pinnen zijn 13 en 14. Klik hier voor de pinout van de VGA connector. :)
Ik heb geprobeerd om de TNT eruit te halen en terug te stoppen -> werkte niet..

De connectors heb ik bekeken, bij de monitor kabel missen 2 pinnen (4 en 11).
Aan de connector van de TNT is niets te zien...
Ik ga nu anders even proberen om de GF2 van mij erin te batsen.
Thanx voor de reacties :)
Jullie horen nog van mij (mits ik mn GF2 niet sloop that is :P )

Verwijderd

En als je in veilige modus start,doet hij het dan ook niet?

Sorry,zover kom je natuurlijk niet...stom |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, jullie lachen je ws kapot, maar ik krijg mn GF2 er niet uit :{
Hij zit blijkbaar vast met een soort zwarte klem die om mn AGP poort heen zit...

Voordeel is wel dat mijn computer het iig nog steeds doet :*)

Ik probeer wel een andere AGP kaart als ik die binnen handbereik heb.

offtopic:
Even wat anders: ik was net behoorlijk onder de indruk van mijn processorkoelblok en idem ventilator. Nu maakt mn pc behoorlijk wat herrie, dus ik zit er aan te denken om een wat stillere koeler er in te gooien... Ach, ik UTFS anders wel effe :P

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Tja het is misschien iets raars, maar ik heb het eens gehad dat door het niet meer loskrijgen van de connector er een pinnetje was afgebroken/ingeduwd. Op die manier is het dus mogelijk om de monitor verkeerd op de connector te zetten. Ja het kan dus echt! :) Dan doet hij het niet.

Het probleem was bij mij dus extra problematisch omdat ik het toen nog op een PCI en op een AGP video-kaart aan het uittesten was. Op de ene computer deed de monitor het wel, op de andere niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 18:40:
Hm, jullie lachen je ws kapot, maar ik krijg mn GF2 er niet uit :{
Hij zit blijkbaar vast met een soort zwarte klem die om mn AGP poort heen zit...
..8<..
Die klem kan je los krijgen door 'm naar achter te trekken/schuiven. (Met naar achter bedoel ik van de 'backplate' af dus.) :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 20:47:
[...]

Die klem kan je los krijgen door 'm naar achter te trekken/schuiven. (Met naar achter bedoel ik van de 'backplate' af dus.) :)
Nah, daar ga ik vanavond niet meer aan beginnen. Wat je zei over die H-/V-Sync, ik zie daar wel een mogelijkheid in; in de bios kun je namelijk ook eea instellen bij powermanagement... Misschien ga ik gewoon dat maar eens proberen, kan dit helpen?

Is de backplate de achterkant van de computer?

Verwijderd

Topicstarter
Even ter volledigheid:
De videokaart is vervangen door een nieuwe (!) GF2MX, en de monitor doet het nu wel. Het lag dus aan de videokaart, al zal het altijd een raadsel blijven waarom op de kapotte kaart de ene monitor het wel deed, en de ander niet...

Maar goed, hij mag op slot enzo :W
Pagina: 1