Toon posts:

[Printer] Zwart wit is heel wazig met rare strepen erdoor

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusje moet vandaag voor school een werkstuk afdrukken en dus net ff nieuwe zwarte inktcardridge erin gedaan aangezien die andere leeg was. Dus begonnen we met afdrukken en dan ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cosablaze.com/epson440.gif

Dit terwijl als ik iets in kleur afdruk het er wel gewoon goed uitziet :?
Ik weet zeker dat ik die nieuwe cardridge er goed in heb gedaan en dat het voor het juiste model is.
De printer is trouwens een Epson stylus 440.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet want anders krijg ik onwijze ruzie met mijn zusje :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Kop even schoonmaken, de kop wordt toch niet vervangen met nieuwe cartridge bij epson?

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al een aantal keren gedaan. Dan moet je drie sec op die intwisselknop drukken en dan gaat ie reinigen maar het helpt niks :(

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Hmmm het zou kunnen dat de kop versleten is, maar laten we even ervan uitgaan dat dat nog niet het geval is, dan moet je met alcohol en een wattenstaafje heel voorzichtig zelf even schoonmaken, de printer kan aangekoekte inkt er namelijk niet zelf af krijgen

To be determined...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

MaNdM schreef op 19 februari 2003 @ 17:48:
Hmmm het zou kunnen dat de kop versleten is, maar laten we even ervan uitgaan dat dat nog niet het geval is, dan moet je met alcohol en een wattenstaafje heel voorzichtig zelf even schoonmaken, de printer kan aangekoekte inkt er namelijk niet zelf af krijgen
is dit niet te agressief? ik doe dit altijd met gedestileerd water voor m`n hp 690c.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Alcohol is niet te agressief hoor, aceton weer wel, alcohol kan prima, gebruik het zelf ook vaak genoeg, nooit problemen mee gekregen :Y)

To be determined...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb geen ervaring met Epson... mogelijk dat m'n opmerking je toch helpt.

Als ik bij m'n HP 930c een inktpatroon vervang, vervang ik dus ook de koppen. Niet interessant. Maar op mijn inktpatronen zit ook een plaatje wat kontakt moet maken met een gedeelte van de printer (voor elektrische signalen).
Als ik een keer vergelijkbare problemen heb zoals jij reinig ik ook de koppen. Werkt dat niet, dan reinig ik ook de kontaktpunten tussen inktpatroon en printer.

Misschien heb je hier wat aan, misschien niet... ik hoop van wel.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56
wfvn schreef op 19 February 2003 @ 22:35:
Ik heb geen ervaring met Epson... mogelijk dat m'n opmerking je toch helpt.

Als ik bij m'n HP 930c een inktpatroon vervang, vervang ik dus ook de koppen. Niet interessant. Maar op mijn inktpatronen zit ook een plaatje wat kontakt moet maken met een gedeelte van de printer (voor elektrische signalen).
Als ik een keer vergelijkbare problemen heb zoals jij reinig ik ook de koppen. Werkt dat niet, dan reinig ik ook de kontaktpunten tussen inktpatroon en printer.

Misschien heb je hier wat aan, misschien niet... ik hoop van wel.
Hier heeft hij niets aan, bij een Epson 440 vervang je alleen de inkt. Vuil kan een oorzaak zijn maar meestal krijg je dan zwarte strepen (vuil op de printkop sleept dan over de nog niet droge inkt). Het enige wat je kan doen is een aantal keer achter elkaar de printkoppen laten reinigen, dit kun je overigens ook vanuit de printerdriver doen.

Schoonmaken met alcohol zou ik niet doen, gebruik gewoon water, inkt lost namelijk op in water. Wees wel voorzichtig, als je het goed wil doen moet je printkop demonteren en da's geen klus voor onervaren mensen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Pagina: 1