Toon posts:

standalone dvd diditale uit aansluiten op live 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de digitale uitgang van mijn standalone dvd speler aansluiten op mijn sb live 1024? Na een hoop gezocht te hebben vond ik dat er op die 40 pins connector spdif ingang en digital ingang op zit. De digital uit op mijn dvd is dolby digital, dts en others. Ik kan ze alle 3 op raw of pcm zetten welk van de pinnen moet ik hebben (als het kan).

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

JWO

volgens mij kun je dan alleen PCM gebruiken en niet DD of DTS, dit ondersteund die geluidskaart volgens mij niet

Verwijderd

Klopt, de digitale ingang van de SB Live! 1024 kan alleen PCM decoderen, geen DD en DTS.
Met de Audigy en Audigy2 is het mogelijk om een SPDIF signaal te decoden naar 5.1

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
wat wil je er precies mee?

als je de pc als DD decoder wilt gebruiken: dan kan niet

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 19:31:
Klopt, de digitale ingang van de SB Live! 1024 kan alleen PCM decoderen, geen DD en DTS.
Met de Audigy en Audigy2 is het mogelijk om een SPDIF signaal te decoden naar 5.1
dit heb ik dus afgelopen weekend geprobeerd, maar het lukt me eerlijk gezegd niet?
ik heb volgens de guides die je op internet vindt een spdif (gewoon tulp) aansluiting op de betreffende pinnetjes op mijn audigy gezet, maar ik krijg er toch echt niks uit...

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 19 February 2003 @ 19:33:
wat wil je er precies mee?

als je de pc als DD decoder wilt gebruiken: dan kan niet
nee wil opnemen via tv kaart, ik heb van beneden naar boven een coax kabel en een dubbele kabel met tulp stekkers als ik het alleen via die tulp stekkers doe dan heb ik alleen mono geluid, de andere is dan voor beeld.
als het niet kan dan moet ik er gewoon een kabel bij leggen, maar als het niet hoeft dan is het jammer van mijn geld.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
let op: de meeste dvds gebruiken macrovision beveiliging en dan kun je niet capturen met een tvkaart. Kun je trouwens niet beter kijken naar een losse dvdspeler voor in je pc? Dan kun je schok- en verliesvrij dvds op je pc zetten.

Verder kun je niets met die digitale ingang als het gaat om ac3 of dts. Als je je dvd kunt forceren om pcm uit te spugen zou het wel moeten lukken. Alleen weet ik niet of je als geluidsinputbron van je tvkaart een digitaal kanaal kan selecteren

Verder kun je beter ipv een derde tulpkabel een svideokabel leggen. Is beter geschikt voor videosignaal en geeft ook een hogere kwaliteit door, dan kun je de tulpkabels gebruiken voor je geluid
Pagina: 1