Ik heb een vraagje, als iemand in zijn internet browser mijn \\"mijnIP" intypt dan ziet hij mijn gesharde HD! Als ik dit bij een vriend van me doe dan vraag hij om een PASSWORD. Hoe kan ik instellen dat ie dat bij mij ook vraagt? En moet ik om dit in te stellen mijn PC opnieuw inhstalleren?
Welk OS? Kan je niet bij de eigenschappen van de share een wachtwoord instellen? Als je btw wil dat je van buitenaf de share niet kan zien, moet je zorgen dat Filesharing for Microsoft Networks niet aan de internet NIC/modem gebonden is.
Hij ziet je hele HDD
Met alle rechten (RWDAMLSK)?
Als je het helemaal niet wil, maar wel binnen je netwerk moet je gewoon sharing voor "Everyone" compleet op deny zetten en dan handmatig users toevoegen.
Als je het helemaal niet wil, maar wel binnen je netwerk moet je gewoon sharing voor "Everyone" compleet op deny zetten en dan handmatig users toevoegen.
niet erg handig dat mensen zomaar op je shares komen.
vertel eens hoe zit je netwerk inelkaar.
vertel eens hoe zit je netwerk inelkaar.
Verwijderd
Dit lijkt me niet zo handig, je kunt "everyone" beter deleten, en dan zoals je zei gebruikers toevoegen. Everyone gaat namelijk boven allesinternetinfo schreef op 19 februari 2003 @ 17:03:
Hij ziet je hele HDDMet alle rechten (RWDAMLSK)?
Ehm, dan weet ik niet over welk OS jij het hebt, maar hier heb ik everyone er gewoon in staan en zet ik af en toe op enable omdat er hier nog wel eens mensen over de vloer komen met hun eigen laptop enzo. Everyone gaat zeker niet boven alles, want verder heb ik gewoon \\users gedaan en dat werkt perfect.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 17:05:
[...]
Dit lijkt me niet zo handig, je kunt "everyone" beter deleten, en dan zoals je zei gebruikers toevoegen. Everyone gaat namelijk boven alles
Windows XP en 2k server btw.
Neuh.Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 17:05:
[...]
Dit lijkt me niet zo handig, je kunt "everyone" beter deleten, en dan zoals je zei gebruikers toevoegen. Everyone gaat namelijk boven alles
Everyone Deny All + Administrator Allow all = effectief admin allow all
p.s. met NT4 was dit nog wel zo, everyone deny all = deny all
[ Voor 11% gewijzigd door zion op 19-02-2003 17:09 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik heb een E-Tech Router met een Chello internet verbinding. Verder zit er een PC aan met het lokale IP 192.168.1.100. Op dit IP heb ik DMZ host ook ingesteld. Als je nu mijn IP adres dat ik van Chello gekregen heb in je internet-browser intypt dan zie je mijn gesharde bestanden.
Nu heeft een vriend van me tijdens de setup van Windows XP Pro een administrator password ingesteld en als je dit bij hem doet vraagt hij om een password in het internet Explorer venster.
Nu is mijn vraag, kan ik een ADMINISTRTOR password instellen zonder mijn PC opnieuwe te installeren. Ik bedoel dus niet een gebruikersaccout password.
Nu heeft een vriend van me tijdens de setup van Windows XP Pro een administrator password ingesteld en als je dit bij hem doet vraagt hij om een password in het internet Explorer venster.
Nu is mijn vraag, kan ik een ADMINISTRTOR password instellen zonder mijn PC opnieuwe te installeren. Ik bedoel dus niet een gebruikersaccout password.
Dat is wel heel basic.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 17:33:
Ik heb een E-Tech Router met een Chello internet verbinding. Verder zit er een PC aan met het lokale IP 192.168.1.100. Op dit IP heb ik DMZ host ook ingesteld. Als je nu mijn IP adres dat ik van Chello gekregen heb in je internet-browser intypt dan zie je mijn gesharde bestanden.
Ja dat kan
bij control panel > administrative tools > computermanagement > users > administrator
En dan een password opgeven.
p.s. dit had je ook wel kunnen vinden in de search
[ Voor 8% gewijzigd door zion op 19-02-2003 17:41 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 17:33:
Je doet zelf heel erg weinig moeite zo te zien.
Dat kan je toch echt wel zelf vinden.
en anders ga je best eens op www.beginnersweb.nl gaan kijken, want dat soort dingen zijn echt TE basic.
Ook je vraag over je shares kan je zelf wel vinden met de search.
Met de beste wil van de wereld kan ik me niet voorstellen dat je al iets zelf gezocht hebt.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()