Toon posts:

Dode Lite-On drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een Lite-On 24-10-40 brander. Plotseling werd deze totaal niet meer herkent door Windows 2000. In de Bios werd nog steeds het juiste type vermeld maar onder Windows kwam er wat raar gebrabbel te staan.

Nu dacht ik dat lossen we wel even op door dat ding te flashen maar omdat hij niet herkend werd onder Windows kon ik hem ook niet flashen. Vandaar een of andere dostool gezocht op internet en de drive daarmee geflashed. Dit bleek echter niet zo'n goede zet want nu wordt er helemaal niks meer herkend. Waarschijnlijk toch niet helemaal de juiste flash image te pakken gehad en is ie nou helemaal van streek.

Is het nog mogelijk om de drive weer tot leven te wekken met een goede image?

Zo ja, kan iemand mij vertellen waar ik een en ander kan vinden op internet voor de:

LTR-24102B.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Meneer aard

Porsche rulez!

deze heb ik wel gevonden voor je:

http://www.liteonit.com/english/index-english.htm onder het kopje firmware. Daar staat wel een win flash proggie, waar heb je dat dos tooltje vandaan? Zie je de brander met een vraagteken in het systeem staan onder windows, dan moet je die opnieuw installeren.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf nog maar even verder gaan zoeken en ik denk iets gevonden te hebben:

http://www.tksystems.co.u...es/liteon_flash_recovery/

ik ben nu niet in de mogelijkheid het te testen, maar na vanavond horen jullie meer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Heb je qua hardware en software überhaupt al een beetje getroubleshoot? Hang hem single aan de kanaal, check eventviewer, kijk of hij in DOS werkt, etc..etc..

Zie ook FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) :)