Medion transmissiesysteem: zolder->begane grond stoort

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb met de search al veel gezocht hier, maar niet op mijn probleem gestuit

Ik heb gisteren bij de Makro dat draadloos transmissiesysteem gekocht. Het moet in een open veld 100 meter kunnen, binnen in huis zo'n 30 meter staat er ook. Ik dacht dan moet het wel lukken, van m'n zolder tot onder in de kamer.

Nu heb ik het zo dat het geluid een beetje zoemt en het beeld is niet zo'n goede kwaliteit. Hij heeft 4 kanalen, maar veranderen ervan heeft weinig effect. Het doel waar ik um voor heb gekocht (dat ik van m'n dvd of video of pc van boven onder dingen kan kijken) wordt niet echt goed bereikt zo.

Iemand anders ervaring hiermee en/of hetzelfde probleem?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen van beide. Wat ik echter denk, en dat zou me niet verbazen, is dat je met betonnen vloeren zit. Als daar ook nog eens betonvlechtwerk in zit (je kent dat wel, van die stevige ruiten), dan gaat dat idd storen. Vraag me dan ook af of je dit ooit goed zult krijgen. Hou ons maar op de hoogte

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Da's zwaar klote dan. Moet ik maar een manier vinden om een kastje hoger te kunnen plaatsen of de andere lager... :(

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39

TdV

Wat je nog kan proberen:
-Kortere en beter kabels gebruiken zodat het laatste en het eerste stuk het minste kwaliteit verliest.
-Geluid op de pc harder zetten
-Schoteltjes echt goed richten (dit scheelt het meest)
Ik heb zelf een marmitek door 1 betonnen vloer en maar 3 meter afstand en dat gaat behoorlijk goed al vind ik dat er wel kwaliteitsverschil in het geluid zit.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
als je super kwaliteit wilt, moet je niet iets van medion ophalen. Was niet zo duur zeker. Dat is voor een duppie op de 1ste rang willen zitten. ;) Heb je al geprobeerd om de schoteltjes vlak naast elkaar te zetten? Kun je zien of het idd aan de vloer ligt of aan het setje.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07
Misschien kan je ze met wat bekabeling gewoon op de overloop zetten en beneden onder aan de trap, dan hoeft het niet door beton. Ik geeft toe dat draadloos dan een wat loos begrip is, maarja :D

Verwijderd

Beton heeft inderdaad een ERG negatieve invloed op je signaal. Indien mogelijk probeer beton te vermijden (via trapgat etc.)
Pagina: 1