Toon posts:

[n00b] install linux mandrake 9.0

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, ik wil dus Linux Mandrake 9.0 installeren maar
op het begin krijg je dus een welcome msg en dan boot: en dan typ je in wat je wilt ik typ dan "linux" zonder ""
dan krijg je een lap text (syntaxes) en dan krijg je een soort DOS gui van wil je een andere kernel ofzowiets blabla ok no
ok Second install ofzowiets

en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.hazeleger1/linux2.JPG
Signal 11 ¿ wasda?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je ISO's heb gedownload en die op cd hebt gezet... heb je de MD5sum gecontroleerd? (klik of via de ftp server waar je de files vandaan hebt.)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

offtopic:
Topics die een plaatje met foutmeldingen bevatten heb ik liever niet. Dit omdat je op den duur het plaatje van webspace verwijdert en de topic dan nergens meer op slaat.

ontopic:
FAQ over random crashes
Lees dat eens door. en draai bijvoorbeeld eens memtest86.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 15:51 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Signal 11 = programma is gecrashed. Het lijkt er hier op dat de kernel zelf bikkelhard crashed bij het proben van de serieele poort, wat wel vrij apart is moet ik toegeven, nog nooit eerder gezien.

Je probeert het ook te installeren in VMware, ik weet niet of Mandrake 9 wel een ondersteund OS is in VMWare. Je kunt natuurlijk contact opnemen met hun support-gebeuren om daar achter te komen...Check inderdaad ook eerst of de Mandrake ISO's wel in orde zijn...

Is misschien een veel betere oplossing om Linux eens te proberen het branden van een isootje met Knoppix? Gebeurt er niks met je HD, en je kunt vanaf CD alles eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
md5 = f7a093af34b8cbe1abc165213fea9deb
name = Mandrake90-cd1-inst.i586.iso
size = 711.264 kb

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 19 February 2003 @ 15:52:
Signal 11 = programma is gecrashed. Het lijkt er hier op dat de kernel zelf bikkelhard crashed bij het proben van de serieele poort, wat wel vrij apart is moet ik toegeven, nog nooit eerder gezien.

Je probeert het ook te installeren in VMware, ik weet niet of Mandrake 9 wel een ondersteund OS is in VMWare. Je kunt natuurlijk contact opnemen met hun support-gebeuren om daar achter te komen...Check inderdaad ook eerst of de Mandrake ISO's wel in orde zijn...

Is misschien een veel betere oplossing om Linux eens te proberen het branden van een isootje met Knoppix? Gebeurt er niks met je HD, en je kunt vanaf CD alles eens proberen.
weet je toevallig ook een Linux die VMware wel ondersteund? als deze het niet doet?

Verwijderd

Verwijderd in "mandrake iso probleem"
kijk eens naar die linkjes die ik daar geef. Wordt het md5gebeuren netjes uitgelegd.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 15:57:

weet je toevallig ook een Linux die VMware wel ondersteund? als deze het niet doet?

Kijk, dat je een topic als dit opent, kan ik me voorstellen, maar we verwachten in NOS wel dat je zelf een beetje zoekwerk kunt verrichten.

Zie hier, het kostte me ongeveer 30 seconden om dat op te zoeken.

Dit topic sluit ik bij deze, probeer en zoek eerst zelf eens verder, er staan nu genoeg suggesties, je kunt controleren of de CD's wel goed zijn, een andere distributie proberen, de distributie niet in VMware installeren, Knoppix uitproberen etc.

Succes ermee dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.