[javascript]onclick/saveas

Pagina: 1
Acties:

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
OK ik zit dus met het bekende probleem. Het is de bedoeling dat een linkje naar een word document met een opdracht gebruikt wordt om het document op te slaan (en daarna in te vullen, en het daarna weer in te sturen). Veel te veel mensen doen dat fout en gaan inline in een frame in Word zitten werken, vervolgens saven ze dat (dan krijg je dus een frameset die je saved) en dat sturen ze in. Liefst nadat ze na 20 minuten automatisch zijn uitgelogd, dus wat ik binnen krijg zijn dan allemaal framesets of "log opnieuw in", iig niet de antwoorden. Kortom: de link moet Word openen, of niet links-klikbaar zijn, of automatisch het document saven.
De search leverde al heel veel zinnigs op:
- execcommand('saveas'); maar dat werkt niet, want dat saved de huidige HTML pagina, en niet het Word document;
- mimetypes anders instellen, zodat hij ze niet inline weergeeft; geen optie, dat kan bij deze server nl. alleen server-wide en elders moet het juist wél;
- de onclick capturen met een alert.

Uiteindelijk kan dus (voor zover ik weet) alleen de laatste oplossing (hoewel ik eigenlijk hoop dat iemand hier nog een hele slimme oplossing voor heeft).
Ik ben alleen gek aan het worden want mijn code:

code:
1
<a OnClick="javascript:alert('Gebruik de rechter muisknop om dit bestand op te slaan');" href="/Antwoordformulier.doc">Antwoordformulier.doc</a>

...geeft weliswaar keurig een alert, maar daarna opent hij alsnog het word document inline als je op OK klikt! Wtf doe ik verkeerd?

Verwijderd

return false; toevoegen :)

JavaScript:
1
2
<a OnClick="javascript:alert('bladiebla'); return false;" 
href="/Antwoordformulier.doc">Antwoordformulier.doc</a>

/edit:
verder kun je ook voor een serversided oplossing gaan, dat is imho netter omdat je de user meteen een save as dialog voor kunt schotelen :)

klik :)

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 15:31 ]

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
thx... ik gebruikte return; maar dat moest natuurlijk return false; zijn (omg ik javascript n00b)

Serverside oplossing... ja, was het maar PHP... of desnoods Apache of zelfs IIS... maar nee, dit is Lotus Domino :(