Toon posts:

Quake II van demo (*.dm2) naar AVI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb laatst Quake 2 en Quake 2 the max weer eens geinstalleerd.
Ben ook opzoek gegaan naar een Quake 2 done quickly na ff zoeken gevonden, tot mijn verbazing waren het nog allemaal *dm2 bestanden die je dus met de Quake 2 engine zeg maar kon bekijken.

Hierna ben ik verder gaan zoeken naar een mogelijkheid om de demo's om tezetten naar avi of mpeg.

Kon hier niets overvinden alleen dat avi aanelkaar geplakte bmp'tjes zijn met geluid en mpeg jpeg'jes maarjah dat wist ik al.

Dus mijn vraag aan jullie, weet iemand hoedat ik de demo bestanden om kan zetten naar een formaat als avi, mpeg etc. zodat ik ze hierna op CD kan branden en bijv bij me vader zijn home cinema set pleur en ga kijken en genieten :)

Demo *.dm2 blaat:

http://www.planetquake.com/demospecs/dm2/

Quake 2 the max(beter graphics):

http://modscape.telefragged.com/q2max/

Quake 2 done quickly:

Kan ik ff zo snel ni meer vinden post ik dalijk er wel ff bij 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 15:35 ]

Verwijderd

Met Fraps, www.fraps.com, kun je video's opnemen als je op een bepaalde letter drukt onder een direct 3d / opengl app. Heb je daar wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk het wel Masera zal vanavond fraps even testen. Thnx :)

Staat alles in over eventuele vragen:

http://www.fraps.com/faq.htm#video

Ik kan het helaas pas zaterdag uittesten heb helemaal geen tijd ;(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 12:15 ]

Verwijderd

aha, hier was ik voor quake3 ook al naar opzoek, kun je met fraps de filmpies ook opslaan in DiVX 5.02 ofzo, dat zou echt chill zijn, of is het ook erg makkelijk om het resultaat van fraps in DiVX om te zetten met encoder :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja Fraps werkt goed bedankt !!

Enige nadeel het moet op een resolutie van 640 x 480 maarjah en het geluid neemt hij niet (wat logisch is omdat het videocapture is).

Weet iemand hier misschien een progje voor om het geluid dus ook op te nemen?
:?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon een progje ernaast laten lopen? (Total recorder of Messer met 'what you hear') en dan je ding doen onder Quake2? Kan je later beeld en geluid weer bij elkaar plakken.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 15:20:
Kon hier niets overvinden alleen dat avi aanelkaar geplakte bmp'tjes zijn met geluid en mpeg jpeg'jes maarjah dat wist ik al.
Fraps doet niks anders dan wat jij al had gevonden, met als verschil dat hij er direct een filmpje van maakt, wat anders ook wel kan via een omweg dmv VirtualDub.

Het geluid zul je inderdaad apart moeten capturen, alhoewel er ook wel weer programma's zijn die dit tegelijkertijd doen (Hypercam geloof ik).

Het direct converteren gaat dus niet, aangezien in de demo alleen maar info staat wat de bewegingen etc zijn, maar de maps, textures etc allemaal niet. ;)
Daarom moet je het dus capturen, waar je al bezig mee bent. Die maximaal 640x480 komt aangezien het te veel kracht voor je PC zou kosten om tegelijkertijd Quake2 te draaien en het capturen..

Wel zou je het direct kunnen capturen met een TV-Out/In kaart, maar dit kost ook geld + een 2e PC ernaast ;)

[ Voor 31% gewijzigd door kamerplant op 20-02-2003 18:17 ]

🌞🍃

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
SRRY FOUTJE

[ Voor 100% gewijzigd door The Dud3 op 20-02-2003 22:24 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Gister HyperCam uitgeprobeerd:

Hypercam, er zit een optie in om het geluid op te nemen dit doet hij echter niet maakt niet uit wat voor instelling.
Capture kwalitieit heel laag ik denk 2 of 3 fps seconde en heel erg donker.De Video bestanden zijn wel erg klein wat wel een plus puntje is.

Fraps:

Neemt geen geluid op. Maximale fps 30 maarjah die video bestanden zijn al gauw heel groot bijvoorbeeld een klein minuutje 250 MB :P

Virtual Dub heb ik echter nog niet geprobeerd.

Geluid maakt in principe ni uit dan mix ik er zelf wel wat muziek doorheen ofzow :D

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 11:16:
Gister HyperCam uitgeprobeerd:

Hypercam, er zit een optie in om het geluid op te nemen dit doet hij echter niet maakt niet uit wat voor instelling.
Capture kwalitieit heel laag ik denk 2 of 3 fps seconde en heel erg donker.De Video bestanden zijn wel erg klein wat wel een plus puntje is.

Fraps:

Neemt geen geluid op. Maximale fps 30 maarjah die video bestanden zijn al gauw heel groot bijvoorbeeld een klein minuutje 250 MB :P
Dit komt omdat Hypercam bij jouw direct het videobestand comprimeert naar (waarschijnlijk) DivX. Het coderen daarvan kost veel processorkracht, wat niet slim is om het tegelijkertijd met het capturen te doen, aangezien dit net zo goed achteraf kan.
Fraps comprimeert het niet maar slaat het in de volledige grootte op. Open dit bestand in VirtualDub waar je het alsnog kunt compressen.
In virtualdub kun je ook je (al gerecorded) geluid toevoegen en ook comprimeren.

Met VirualDub zelf kun je geloof ik niet zelf capturen, het is echt voor het editen.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 21 February 2003 @ 11:31:
[...]

Dit komt omdat Hypercam bij jouw direct het videobestand comprimeert naar (waarschijnlijk) DivX. Het coderen daarvan kost veel processorkracht, wat niet slim is om het tegelijkertijd met het capturen te doen, aangezien dit net zo goed achteraf kan.
Fraps comprimeert het niet maar slaat het in de volledige grootte op. Open dit bestand in VirtualDub waar je het alsnog kunt compressen.
In virtualdub kun je ook je (al gerecorded) geluid toevoegen en ook comprimeren.

Met VirualDub zelf kun je geloof ik niet zelf capturen, het is echt voor het editen.
K bedankt voor de info.

Nog 1 klein vraagje waarmee moet ik het geluid recorde, met HyperCam lukte dit niet :P

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 11:46:
[...]

K bedankt voor de info.

Nog 1 klein vraagje waarmee moet ik het geluid recorde, met HyperCam lukte dit niet :P
Met bijvoorbeeld TotalRecorder kan dat, los van je filmpje.

🌞🍃

Verwijderd

Als je bestand te groot wordt: download VirtualDub met AC3 erin en encode het bestand met AC3 (Xvid) codec, dan is 250MB zo 8MB :D

Verwijderd

Topicstarter
w00t bedankt allemaal het is me gelukt.

Voor degene die het ook ooit willen doen hier staat hoe ik het heb gedaan:

De videobeelden opnemen heb ik met fraps gedaan.

Het geluid met 3d mp3 sound recorder 3.2.4.

De videobeelden en het audiogeluid heb ik bij elkaar gebracht met VirtualDub dit is waarschijnlijk het meest ingewikkelde maar als je het eenmaal heb gedaan dan is het simpel :)

Wil je het eerst gewoon bekijken op je PC dan moet je het volgende doen:

Videobestand wat je met fraps heb gemaakt openen,
dan Full compression mode->Compression hier kun je de codec selecteren ik had gekozen voor Divx 5.0.2.

Om het *.wav bestand wat je met 3d mp3 sound recorder hebt opgenomen er in te plakken moet je naar audio daar selecteren Wav audio (nu het bestand zoeken en selecteren)dan ook weer full compression mode kiezen.

Hierna de avi gewoon opslaan nu gaat hij hem zeg maar compilen ofzoiets als hij hier mee klaar is kun je het bestand gewoon met geluid bekijken in je windows mediaplayer.

Als je het meteen als video CD wil branden moet je het als uncompressed opslaan zowel beeld als geluid.

Hierna branden in Nero of whatever als videoCD en het werkt.

Als je de uncompressed avi afspeeld in je windows media player op je PC begint het geluid te stotteren dit komt omdat je de PC de capaciteit niet heeft maar een DVD speler met de installatie dus wel.

Ook wil ik Kleintje81 nog even bedanken voor zijn 1337 advies :)
Pagina: 1