Toon posts:

pc wordt zeer traag (ik=noob)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow.

Ik heb een atlonxp 1800 en 1x80gig 7200 en 1x30gig 5400 HD Gforce4ti4200-128 ddr, en 256 ddr geheugen. Windows98

Half jaar geleden liep deze systeem zeer snel en was ik tevreden. Maar nu ik adsl heb heb ik wat progjes gedwnd (weining) en loopt me Pc zoo ontzettend langzaam dat het niet meer normaal lijkt. Kan dit ook omdat ik teveel liedjes heb gedownload of films? Me games Unreal2 en Cs lopen ook bijna voor geen meter (Cs valt wel mee).

Nu is me vraag, is dit normaal?
Ik heb uitvoerig schijfcontrole gedaan maar die stopt na 10x te moeten retryen omdat ik iets 'aan' heb laten staan (ik zou bij god niet weten wat). Hierdoor kan ik me systeem niet defragmenteren.
Welke oplossing raden jullie me aan om me Pc weer 'snel' te maken (behalve de boel formateren)?
Is het slim om 256 extra ddr ram te kopen?

Please help me. thnx!!

een noob

Verwijderd

probeer norton systemworks maar eens. nu voor een paar tientjes bij hccnet.nl

en dat ram is alleen slim als je echt veel zware games/ videobewerking doet.

edit: je swapfile staat toch wel op een partitie met genoeg lege ruimte hè?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 14:25 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
vast spyware. Down en draai adaware maar eens. Installeer meteen ook een virusscanner en firewall.

En 256 MB erbij vindt vooral Unreal2 wel fijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 19-02-2003 14:25 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb systemworks wel es geprobeerd maar werkt niet. ik heb ook geen geld om daar geld aan uit te geven. Is er geen grtis oplossing of loopt me PC wel weer op normaal snelheid als ik meer ram bijkoopt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je hebt gewoon te veel zooi gedownload van kazaa enzo en nu zit je systeem vol met spyware en misschien ook nog wel een virus en ja daar gaat je pc een beetje klote van lopen

je kan adware ff installeren maar het beste lijkt mij om je hd gewoon helemaal opnieuw te formatteren en te installeren

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
in msconfig alles uitzetten (bij opstarten) waar geen sytem bij staat en jij niet weet wat het is

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 19-02-2003 14:28 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Toen ik dus Ctrl alt Del drukte zag ik allemaal progamma's die op dat moment niet hoorden te draaien. Ook progamma's die ik niet eens kende zoals Datemanager en allemaal tijd gronisatie enz... Moet je eerst proberen met Xteq systems al de progamma in je opstart modus uit te schakelen wil wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil me Pc niet formatten omdat ik veel films enzow op me HD hebt en die kan ik niet allemaal op cd zette :( Dus het beste is gewoon meer ram bijkopen??
btw. ik heb Z-defragRAM op me pc en daarbij kan ik die zooi met systen meer prioriteit geven om geheugen in te pompen dan bij andere en ik merk het verschil niet ;(

• megaleo
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Al de zooi die je niet meer gebruikt deinstalleren en ook eens defragmenteren. En idd adware ff draaien.
En 256 mb erbij is natuurlijk nooit weg he!! :P

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe ik dat moet doen Juliano, waar kan ik dat downloaden en hoe moet ik die zoi uitzetten??
Thnx!

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 14:31:
ik weet niet hoe ik dat moet doen Juliano, waar kan ik dat downloaden en hoe moet ik die zoi uitzetten??
Thnx!
Bijvoorbeeld hier!!
Makkelijk toch!! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 14:30:
ik wil me Pc niet formatten omdat ik veel films enzow op me HD hebt en die kan ik niet allemaal op cd zette :( Dus het beste is gewoon meer ram bijkopen??
btw. ik heb Z-defragRAM op me pc en daarbij kan ik die zooi met systen meer prioriteit geven om geheugen in te pompen dan bij andere en ik merk het verschil niet ;(
Check nou ff wat er gezegd wordt.
Download ad-aware (gratis); laat dit proggie je PC scannen en je zult een hoop troep vinden volgens mij. Gooi dit allemaal weg.
Vervolgens moet je echt (als je dat nog niet hebt) een virusscanner hebben draaien.

Al die defragtooltjes veroorzaken vaak meer schade dan dat het goed doet dus plur die er ook maar af.

256mb erbij kopen is leuk maar als je de vorige punten niet in acht neemt is je pc over een aantal weken weer zo traag als dikke stroop.
Ga je dan weer 256mb bijkopen???

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Adaware zal (als ik het zo hoor) meer zin hebben dan meer ram... btw, de pc werkte vroegâh toch sneller, waarom zou dat nu niet meer kunnen...!?!?

link:
http://www.lavasoftusa.com/support/download/

Verwijderd

Topicstarter
heheh, Thnx, slimme mensen hiero zeg ;)

Verwijderd

Om precies te zijn hier http://www.xteq.com/downloads/ heel handig progammatje je kan er veel mee wel even goed lezen voor dat je er aan begint :)

Verwijderd

En draai ZoneAlarm of iets dergelijks. Anders kan je dadelijk dagelijks AD-Aware en een virusscanner draaien.

Dus:
- Ad Aware een keertje draaien.
- VirusScanner (Norton of zo)
- FireWall (ZoneAlarm of zoiets)
- Defragmenteren
- Als laatste misschien 256mb bijkopen

Kijk daarnaast wat er allemaal in je geheugen zit te draaien als je computer zo langzaam is. Het is een software probleem en dit probleem is gratis op te lossen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40

psy

schijf in meerdere partities indelen met partition magic; alle belangrijke data overzetten naar andere partitie

c-partitie formatteren; OS er opnieuw op en voila

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
nog iets, zelf zou ik ook nog alle belijkrijke dingen bij Windows-Update binnenhalen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb blackice defender als firewall is dat wat?

• megaleo

megaleo

Special member

Blackice?? 8)7 Nooit van gehoord.
De meest bekende zijn toch wel ZoneAlarm en Norton.

Verwijderd

Ik denk zelf dat het aan windows 98 ligt, neem 2000 of xp is veel beter voor je systeem, vooral met zulke specs

Verwijderd

Tja. Als je permanent een virusscanner aan hebt staan wil je pc ook nog wel eens flink wat langzamer worden :)

Waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van zooi :
teveel dingen ooit gedownload en geprobeerd, teveel tegelijk laten draaien, HD nooit gedefragmenteerd, te weinig schijfruimte over, Windows die zichzelf vervuild na verloop van tijd etc.

Have fun :)

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 15:07:
Ik denk zelf dat het aan windows 98 ligt, neem 2000 of xp is veel beter voor je systeem, vooral met zulke specs
Precies. :7
Bijvoorbeeld ook omdat je dan NTFS kan gebruiken en NTFS is het bestandssysteem dat het beste werkt voor grote schijven. (Het op één na beste bestandssysteem voor grote schijven is FAT32.)

Verwijderd

Topicstarter
uhh ik heb nog een vraagie, als ik nou nog 512 ddr bij koopt (samen dus 768) loopt mijn systeem dan nog? Ik heb gehoord dat win98 niet zo goed met geheugen om kan gaan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 15:18:
uhh ik heb nog een vraagie, als ik nou nog 512 ddr bij koopt (samen dus 768) loopt mijn systeem dan nog? Ik heb gehoord dat win98 niet zo goed met geheugen om kan gaan.
Dat kan je best in onze search vinden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 13:36
psy schreef op 19 February 2003 @ 14:43:
schijf in meerdere partities indelen met partition magic; alle belangrijke data overzetten naar andere partitie

c-partitie formatteren; OS er opnieuw op en voila
_/-\o_ Prachtoplossing _/-\o_

PS: 256 mb erbij kan natuurlijk nooit kwaad

57696520646974206c65657374206973206e657264

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meer geheugen is wel aan te raden, maar als ik jou was zou ik naar een ander OS overgaan zoals Win2000 of XP :)

Je systeem loopt denk ik nog wel onder Win98. maar je zal vaker een vastloper oid krijgen..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:42
win98 is niet geschikt voor systemen met meer als 64mb werkgeheugen.... hint: XP.
verder heb je waarschijnlijk naast spyware een hoop rotzooi geinstalleerd (10 verschillende progjes om je systeem 'sneller' te maken)
dingen als customizeXP en tweakXP (als je XP erop zet dan) werken goed. maar 80% van die progjes maakt je systeem alleen maar trager, vooral als er meerdere tegelijk aanstaan.

als je toch besluit om win98 te houden, zoek dan eens naar 'regclean' . 98 laat nogal wat rotzooi achter int register, en daar wordt je pc sloom van. de meeste mensen installeren win98 dan ook elke 1-2 maanden opnieuw.

TheS4ndm4n#1919

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En voor verdere tips: Zoeken naar 'pc traag' in WOS.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.