Ik heb zitten zoeken in de FAQ, de search, en de site van ECS, maar ik ben er nog niet uit: hoe kan ik een 180 GB schijf op een ECS K7S5A aan de praat krijgen?
In de pricewatch zie ik al een ATA133 raid controller staan voor 31 euro, is dat dan goed genoeg om alles werkend te krijgen?
Ik kan op de site van ECS niet een bios-update vinden waar dat bij staat (maar misschien zoek ik op een verkeerde manier daar), maar als er echt geen updates voor te vinden zijn: moet ik dan een losse controller kopen daarvoor?uit de faq:
Om een harddisk groter dan 128GB goed te kunnen gebruiken is er ook een ATA133 controller nodig, al dan niet voorzien van de meest recente BIOS update.
[..]
De meeste ATA100 controllers kun je middels een simpel BIOS update klaar maken voor schijven groter dan 128GB. [..] Voor de onboard controller zul je op de website van de moederbordfabrikant moeten kijken of deze ondersteuning in de laatste BIOS zit.
In de pricewatch zie ik al een ATA133 raid controller staan voor 31 euro, is dat dan goed genoeg om alles werkend te krijgen?