WD 180 GB schijf op een K7S5A ?

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik heb zitten zoeken in de FAQ, de search, en de site van ECS, maar ik ben er nog niet uit: hoe kan ik een 180 GB schijf op een ECS K7S5A aan de praat krijgen?
uit de faq:
Om een harddisk groter dan 128GB goed te kunnen gebruiken is er ook een ATA133 controller nodig, al dan niet voorzien van de meest recente BIOS update.
[..]
De meeste ATA100 controllers kun je middels een simpel BIOS update klaar maken voor schijven groter dan 128GB. [..] Voor de onboard controller zul je op de website van de moederbordfabrikant moeten kijken of deze ondersteuning in de laatste BIOS zit.
Ik kan op de site van ECS niet een bios-update vinden waar dat bij staat (maar misschien zoek ik op een verkeerde manier daar), maar als er echt geen updates voor te vinden zijn: moet ik dan een losse controller kopen daarvoor?

In de pricewatch zie ik al een ATA133 raid controller staan voor 31 euro, is dat dan goed genoeg om alles werkend te krijgen? :)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Met die ata controller is je prob opgelost.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt inderdaad een ATA133 controller nodig :)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weet iemand of dit probleem eventueel te omzeilen is, door de HD in twee partities te delen? Of is dit puur een hardware probleem dat niet softwarematig is op te lossen?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op 19 February 2003 @ 15:02:
Weet iemand of dit probleem eventueel te omzeilen is, door de HD in twee partities te delen? Of is dit puur een hardware probleem dat niet softwarematig is op te lossen?
Dat zal niet helpen. er wordt niet gekeken naar partities

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
BalusC schreef op 19 februari 2003 @ 14:55:
Je hebt inderdaad een ATA133 controller nodig :)
hmkay, er is dus geen mogelijkheid om 't nog op de ECS aan te sluiten door een biosupdate die jij wel weet te vinden? ;)

En die ATA133 controller: eentje van 31 euro is goed genoeg?
Pagina: 1