Websites in andere talen maken..

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:49
Ik ben aan het uitzoeken wat ik allemaal nodig zou hebben om websites in andere talen te maken. En dan bedoel ik geen Duits ofzo, maar chinees, japans, arabisch enz.

Wat mij tot nu toe duidelijk werd is dat je nodig hebt:
- "vreemde taal versie" Windows
- "vreemde taal versie" toetenbord

maar waar ik niet uitkom is of je bijv ook je webdesignprogramma in de vreemde taal moet hebben dan?
En of er nog meer dingen nodig zijn (ja ik snap dat je die vreemde taal moet kunnen, maar daar is iemand voor in te huren).....

En werkt het ook goed als je met bijv. een language ini file werkt, en dus simpelwel alles vertaald, of kan dat dan gewoon niet?

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Volgens mij kun je dat gewoon doen door de tekst welke op de website moet komen uit een database te halen. Voor de verschillende talen kun je ze dan uit een andere tabel plukken, dan heb je in principe geen andere software versies nodig, behalve iemand die de tekst kan vertalen in word met ondersteuning voor die talen. etc.

Maar als je een website van de grond af wilt ontwikkelen zal het ook volgens mij op de manier gaan zoals jij het hier zegt. Alleen een webdesignprogramma is niet nodig in een andere taal (HTML / PHP blijft hetzelfde).

En alles vertalen met een language file is rampzalig :) kijk maar eens naar bablefish van altavista. Dan kun je beter de tekst laten vertalen en deze uit een database halen (al heb je dan geen controle over de vertaling).

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik snap je probleem met soft en hardware niet zo.
Waarom kan ik geen Turkse website bouwen met oer Nederlandse spullen?

Als je de tekst en bijhorend fontje maar hebt...

Wat Exyge zegt over databases lijkt me de meest handige oplossing voor websites

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ook is het handig de charset te defineren:
http://www.htmlgoodies.com/tutors/charset.html

En de taal:
code:
1
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">

(deze is dus voor "nl", Nederlands)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Ik weet niet of dit iets toevoegt, maar je kunt apache ook zelf laten kiezen met talen en hoef je in principe daarmee geen rare fratsen uit te halen. (kijk daarvoor hier)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

om in een ander schrift te typen heb je echt geen andere windows versie nodig. Bij Word zit standaard geloof ik al een arabische tekenset, en zo kan je van de site van microsoft ook input engines downloaden om bijvoorbeeld in het japans te typen (met een normaal qwerty toetsenbord).

Om dat op je website te laten zien is een kwestie van je charcter coding goed zetten (Shift_JIP ofzoiets voor japans geloof ik). Alle (nou ja, 99%) van de browsers zal de site dan goed laten zien (nadat ze eventueel de goede tekenset hebben geinstaleerd uiteraard, maar je kan er vanuit gaan dat een japanner ook een japanse tekenset heeft geinstaleerd ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Tim op 19-02-2003 20:29 ]

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:39

DeFeCt

je wéét toch

Timpie schreef op 19 February 2003 @ 20:27:
en zo kan je van de site van microsoft ook input engines downloaden om bijvoorbeeld in het japans te typen (met een normaal qwerty toetsenbord).
Hoe kun je nou japans typen met een qwerty bord? Die hebben toch hele andere characters? Ik bedoel meer dan 26 letters... :?

Op mijn werk zijn we momenteel bezig om 75 websites voor een klant te bouwen, uiteraard ook met verschillende talen, om russisch te testen hebben we een russische versie van windows op een machine geinstalleerd, en met een qwerty toetsenbord is dat nog best moeilijk typen :)

Wat volgens mij erg belangrijk is is dat je de character set goed definieerd in je HTML document en voor zover ik heb begrepen van de nerds bij ons moet dat utf-8 zijn.. http://www.columbia.edu/kermit/utf8.html

Flickr

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

DeFeCt schreef op 19 February 2003 @ 21:20:
[...]

Hoe kun je nou japans typen met een qwerty bord? Die hebben toch hele andere characters? Ik bedoel meer dan 26 letters... :?
Hangt er vanaf welk schrift je neemt. Een japans toetsenbord is ook gewoon qwerty, alleen staat er dan meer dan 1 letter op een toets. Volgens mij werkt dit ook zo bij andere talen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:15
Kijkt u eens: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/keyboard1.jpg
van de pagina: http://members.tripod.com...nimages/22July/july22.htm

Dat wil dus zeggen dat de japanse versie geen 'windows'- toetsen heeft, maar extra shifts. Ik denk dat je dat met configuratiescherm wel aan kunt passen, maar dan moet je maar net weten welk teken onder welke toets zit aangezien sommigen 4 karakters bevatten...

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-02-2003 22:27 . Reden: breedte íets aangepast ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1