[mysql][php] select en delete

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
ik heb ff een probleempje (*lees uitdaging* voor mij dan ;) )

Ik heb een tabel en daar staat wat player informatie in.
Nu wil ik een pagina maken, waarmee je players ( t is voor een unreal clan website) weer kan verwijderen

opzich weet ik wel wat de commands daar voor zijn maar ik weet niet hoe ik het moet uitvoeren, want, hij moet eerst met een query alle players selecten, dan kan je dmv een checkbox aangeven welke player verwijderd moet worden.

dus je krijg een select query en een delete query en een form die dan weer de delete query aan moet spreken?

Hoe kan je er voor zorgen dat eerst de select wordt uitgevoerd en dan pas on submit de delete query?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 14:25
Door de submit button te laten linken naar een ander script :?
(lijkt me logish of ik snap je vraag verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31
best wel basic (als ik je begrijp): som de spelers op, maar met een linkje ipv alleen de naam: <a href="removespeler.php?id=x">Spelernaam</a>. Die x voor ID kan je uit je select halen, evenals je spelersnaam. Removespeler.php controleert $_GET['id'], en verwijdert deze. Wel beveiliging inbouwen dat niet iedereen alles kan removen :).

Dit is een van de vele mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Je phpcode voert iets uit aan de hand van een stel aanroep parameters.
Die parameters kunnen ofwel via een GET of via een POST request gestuurd worden en eventueel een combinatie daarvan.

Als je die parameters (bijvoorbeeld playerid = 10; om te bepalen welke gedelete moet worden, maar dat kan je beter anders oplossen) binnen je phpcode bekijkt kan je in het ene geval een overzicht van je players tonen (en daar is toevallig een select query voor nodig, maar draai het niet om in je gedachten) en in een ander geval kan het goed reageren op het verwijderen van een player (waar die delete query dus handig voor is, maar je spreekt het php script aan, niet een query).

En je kan natuurlijk ook verschillende stukken code in verschillende scripts stoppen en daar naar submitten (met de action= parameter van de form-tag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
sjroorda schreef op 19 February 2003 @ 14:16:
best wel basic (als ik je begrijp): som de spelers op, maar met een linkje ipv alleen de naam: <a href="removespeler.php?id=x">Spelernaam</a>. Die x voor ID kan je uit je select halen, evenals je spelersnaam. Removespeler.php controleert $_GET['id'], en verwijdert deze. Wel beveiliging inbouwen dat niet iedereen alles kan removen :).

Ik zou niet een remove-opdracht met een GET-request uitvoeren...
Dan speel je crosssite scripting en andere vormen van misbruik wel heel erg in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
sjroorda schreef op 19 February 2003 @ 14:16:

het is ook wel basic, want ik ben er nog niet zo lang mee bezig, maar dat besides.
Dat moet ik maar eens proberen.
ACM schreef op 19 February 2003 @ 14:20:
Je phpcode voert iets uit aan de hand van een stel aanroep parameters.
Die parameters kunnen ofwel via een GET of via een POST request gestuurd worden en eventueel een combinatie daarvan.

Als je die parameters (bijvoorbeeld playerid = 10; om te bepalen welke gedelete moet worden, maar dat kan je beter anders oplossen) binnen je phpcode bekijkt kan je in het ene geval een overzicht van je players tonen (en daar is toevallig een select query voor nodig, maar draai het niet om in je gedachten) en in een ander geval kan het goed reageren op het verwijderen van een player (waar die delete query dus handig voor is, maar je spreekt het php script aan, niet een query).

En je kan natuurlijk ook verschillende stukken code in verschillende scripts stoppen en daar naar submitten (met de action= parameter van de form-tag).
Dat verduidelijkt wel ja. over je laatste regel: ik wilde dat juist niet doen omdat ik het zat ben om voor elke actie een nieuwe file te hebben :)

Ik ga het morgen direct proberen, heb er nu geen puf meer an

thanks zo ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

ACM schreef op 19 February 2003 @ 14:21:
Ik zou niet een remove-opdracht met een GET-request uitvoeren...
Dan speel je crosssite scripting en andere vormen van misbruik wel heel erg in de hand.
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om POST data (bijvoorbeeld de player id en actie) te versturen zonder gebruik te maken van een form?

Ik ken maar 2 methoden: Of je plakt de variabelen in de URL waarna je ze met $_GET kan uitlezen, of je stuurt ze door met een form waarna je de waarden kan uitlezen met $_POST. Ik heb zelf een relatief grote lijst waarin talrijke opties per rij mogelijk zijn (die elks naar andere PHP pagina's verwijzen). Dus ik gebruik de URL om de veriabelen door te geven. Anders moet ik per rij al meerdere forms gebruiken.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Met javascript kan je een heleboel doen iig :)
Onder andere de action van je form aanpassen zodra erop geklikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Aha, zo had ik het nog niet bekeken. Ik moet me toch eens wat meer verdiepen in JavaScript. Alleszins bedankt voor de tip :)

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

form action=phpfile.php
<input type=submit name=submit>

in je phpfile:

if($submit =1){
$qeury= DELETE $player from SPELERS;
mysql_query($query);
}
?ideetje?

(type fouten voorbehouden)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:40:
form action=phpfile.php
<input type=submit name=submit>

in je phpfile:

if($submit =1){
$qeury= DELETE $player from SPELERS;
mysql_query($query);
}
?ideetje?

(type fouten voorbehouden)
oftewel, gooi alle speler in een klap weg? :P

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:49:
[...]

oftewel, gooi alle speler in een klap weg? :P
Hij had $playerID oid ipv $player moeten doen maar het is wel een ideetje

Alwhoewel... die qeury, gaat ie die pas onclick uitvoeren of leest ie daar doorheen?

Verwijderd

Tobiaz schreef op 20 februari 2003 @ 15:29:
[...]

Hij had $playerID oid ipv $player moeten doen maar het is wel een ideetje

Alwhoewel... die qeury, gaat ie die pas onclick uitvoeren of leest ie daar doorheen?
$player was bedoelt als voorbeeld, hij kan er inderdaad hebben staan $playerID (zal voortaan wat duidelijker zijn voordat ik zulke dingen zeg..strax neemt iemand het serieus over) |:(

maar die qeuery voert ie pas uit als er op submit wordt gedrukt aangezien de qeury dan pas het teken van leven ziet anders is ie aan het :z

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
normaal ziet een delete query er zo uit hoor:
delete from tabelnaam where veldnaam = waarde

dus bovenstaande query lijkt me sowieso nogal fout.

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

nog afgezien van de "if($submit =1){", welke conditie altijd true is, maar goed. 't Zou op prijs gesteld worden als je iets meer tijd besteed aan je post. Onvolledige en incorrecte replies (met wat voor oorzaak dan ook ;)) heeft niemand wat aan :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

me = sorry! :'(
Pagina: 1