[VB6] DLL probleem bij zelf gemaakt installatie programma

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik heb zelf een programma geschreven dat enkele dingen update die op de computer staan, er wordt een key uit het register gehaald en dan worden er bestanden aangepast en gekopieerd naar de computer.

Nu is het probleem, dit programma wordt op een groot aantal verschillende computers geïnstalleerd, en niet iedereen heeft de VB runtime bestanden staan.

Graag had ik gehad dat bij het autostarten er gecheckt wordt of deze aanwezig zijn, indien niet, worden deze geupdate. Is dit mogelijk ?

Heb al gezocht op google enzo, het enigste wat ik vond is dat ik van mijn installatie via installshield of inno setup een nieuwe installatie moet maken, maar dit is geen mogelijkheid daar dit programma éénmaal moet draaien en dit van de CD.

Ik had ook de bestanden bij op de CD gezet, maar de klant wil niet dat deze bestanden er staan.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

De klant wil niet dat deze bestanden er staan... wat bedoel je daarmee? Da's ongeveer hetzelfde als tegen een garagehouder zeggen dat je wel je auto gemaakt wil hebben, maar dat hij geen gereedschap mag gebruiken...?
Wellicht is het een idee om ervoor te zorgen dat alle bestanden waar je applicatie van afhankelijk is op te nemen in de executable. Een beetje op dezelfde manier als Delphi dat doet. Als het alleen gaat om de runtime bestanden van VB, dan kun je die toch (standaard) bijwerken?

My personal website

• CBA

CBA

Topicstarter
Deze bestanden mogen niet los op de CD staan, zo deed ik het eerst, is het mogelijk om deze op te nemen in de exe ?

Zoja hoe ?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

er schijnen projecten te zijn die ervoor zorgen dat je de runtime DLL's in je exe opneemt, alhoewel op veel plaatsen op het internet gesproken wordt dat het ONMOGELIJK zou zijn om dit in je EXE op te nemen. Misschien is het dan verstandig om ALTIJD de runtime te installeren. En anders zul je toch echt met Delphi aan de gang moeten... :P

My personal website

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

De "package en deploy wizard" gebruikt een presetup om te kijken of de VB-runtime erop staat, misschien kan je dat 'rippen' en voor je eigen setup plaatsen. Niet zo mooi natuurlijk :P.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54
En als je alle dll's en ocx'en nu wel bij op de cd zet, maar dan hidden?
Ik snap niet echt waarom de klant hier tegen is...

Wat je ook kan doen is eens kijken naar NSIS, een gratis installer systeem van NullSoft, dat erg scriptbaar is.
Ik denk dat het zelfs zo scriptbaar is, dat je een scriptje kan maken dat alle files installeert, dan het programma start, en nadien alles weer opruimt zonder dat de klant hierbij keuzes hoeft te maken.
Dan heb je 1 exe met alle benodigde bestanden in.
NSIS

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• CBA

CBA

Topicstarter
Ja ik had ook gedacht eerst om deze hidden te maken, alleen is deze CD bedoelt voor scholen, de enen school kopieert eerst deze CD naar een netwerkschijf en dan worden de hidden bestanden niet meegekopieert.

Eventjes NSIS bekijken ...

Pagina: 1