Toon posts:

php mail sheduling door middel van CGI mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb ik PHP een script geschreven om groupmails te versturen dat werkt allemaal goed maar nu heb ik een probleempje ik krijg het niet voor elkaar om de mail een bepaalde datum en tijd te versturen.

Het gaat hier om een Linux slackware server.
het Programmatje AT wil niet zo goed werken om dat ze daat php in safe mode draaien, en een crontab doen ze liever niet.

Is het mogenlijk om dat dan fia een CGI script te doen?
Ik weet dat het mogenlijk is alleen de vraag is hoe, ik kan onder google geen site vinden waar ze dat uitleggen hoe je dat moet doen of een voorbeeld script hebben.

Of zijn er nog meer mogenlijkheden dan hoor ik het graag.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Toch een crontab. Wat los je op met een CGI script? Die zul je toch ook moeten aanroepen, kun je net zogoed meteen PHP gebruiken :/

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

move -> NOS :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Een PHP script kan geloog ik maar zo'n 30 sec actief blijven en ik geloof een dat een CGI script dat langer kan of heb ik dat nu mis?

Maar er moeten toch een andere oplossing zijn als crontab?

• Postman
PHP kan ook langer actief zijn. Execution limit ofzo kun je net zo hoog zetten als je wilt.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In het kader 'knullige oplossingen die wel werken': laat een andere computer via een cron/at/whatever-scriptje elke keer op die bepaalde datum of tijd een verbinding maken met de server waar je PHP-code staat en dan die functie uitvoeren. Dan kun je bovendien zelf op die andere computer aangeven wanneer je wilt dat het script gestart wordt...nadeel is wel dat je twee pc's draaiend moet hebben :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Die moet ik zeker onthouden in iedergeval.

maar nog even een anders vraagje word het niet moeilijker met PHP safe mode en crontab?
ik zet het op mijn eigen server altijd uit maar de server waar ik op host heeft het aan staan kan dat hinder op leveren om een crontab aan te roepen?
Want de rechten zijn dan echt maar beperkt.

• Postman
Volgens mij kun je altijd een crontab draaien. Je hebt er standaard 1, en meer ook niet. Dat hun moeilijk doen over een crontab kan ik begrijpen, maar voor een klein script maakt dat niet veel uit. Mocht je nu eggdrops gaan draaien ofzo, dan is het iets anders. Dat gezeur ook altijd van hosting bedrijven, lever dan geen hosting via *nix systemen maar met Windows ofzo :X
Pagina: 1