Toon posts:

[linux] Samba aanmelden met win98 client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux-server (SuSE 8.0), verschillende win98SE clients melden hierop aan, ieder heeft een eigen profiel.
Als iemand zijn gebruikersnaam netjes invult meld de pc netjes aan, niks mis mee.
Typt iemand nu een willekeurige naam in, die niet bestaat, dan gaat de PC wel door, (komt niet op netwerk).
Ik wil dat wanneer iemand een niet-bestaande gebruikersnaam intypt, de pc ook niet naar windows gaat, maar een melding geeft dat de gebruikersnaam niet bestaat en dat het inlogvenster blijft.

Volgens mij is dit een kleine instelling van samba, maar ik kan niet vinden welke.
:)

Verwijderd

nope, moet in register van windows zijn. H-key local machine/network/logon geloof ik
moet regel instaan MustbeValidated.

Maar is makkelijk in te passen met poledit :-)

Verwijderd

Topicstarter
Het zit 'm niet in de lokale PC, deze optie heb ik met poledit al aangezet.
Dit probleem is ontstaan na de herinstallatie van de server

Verwijderd

Dan zou ik de config maar eens posten. Want zo kunnen we er helemaal niks mee. Meer info is dan echt noodzakelijk. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door en post de relevante informatie. :)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Ik heb net alles bij mij thuis ingesteld voor een samba server waar win98SE clients op kunnen inloggen het enige probleem wat ik nog heb is dat de profiles niet worden opgeslagen op de server. Waarschijnlijk is dit een registry instelling in windows maar die heb ik nog niet gevonden. Nu heb ik wel een stukje gevonden in de Samba-Collection-HOWTO

Daar moet je anders maar is kijken! En ik hou me aanbevolen aan de gene die me kan vertellen hoe ik de profiles moet opslaan.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Dat klopt, alleen nt/2000/xp pro (home niet officieel ook geloof ik) kunnen gebruik maken van roaming profiles...

Verwijderd

roving profiles kan anders wel onder Win98 hoor. :)

Verwijderd

roving :?

Ik heb wel een idee wat dat is ;)

Maarre, verder kan windows niet dieper dan 2 dirs (toch?) graven om een profile te vinden.. nog een hint?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 14:47:
roving :?

Ik heb wel een idee wat dat is ;)

Roving profiles ja :)

Google is uwen vrind ;)

Verwijderd

active2 schreef op 19 February 2003 @ 14:20:
Ik heb net alles bij mij thuis ingesteld voor een samba server waar win98SE clients op kunnen inloggen het enige probleem wat ik nog heb is dat de profiles niet worden opgeslagen op de server. Waarschijnlijk is dit een registry instelling in windows maar die heb ik nog niet gevonden. Nu heb ik wel een stukje gevonden in de Samba-Collection-HOWTO

Daar moet je anders maar is kijken! En ik hou me aanbevolen aan de gene die me kan vertellen hoe ik de profiles moet opslaan.
Je moet hierbij niet al te moeilijk doen, het is vrij simpel :)

Je zorgt dat de pc bij het opstarten een mapping maakt ( al dan niet met een domein ) en je stelt in windows 98 bij het profiel aan dat hij zijn profiel op die netwerk schijf moet pleuren. Maak de directory met het profiel desnoods hidden, zodat normale gebruikers er niet bij kunnen :)

<on topic>
Ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Je zou met samba een domein op kunnen zetten, dat werkt perfect! </on topic>
Pagina: 1