[FreeBSD] geen x op ftp.freebsd.org?

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Effe wat vaags, ik probeer FreeBSD.5.0-RELEASE te installeren
vanaf de ftp site ftp.freebsd.org
en nu loopt ie te muiten dat hij Xfree niet kan vinden (tijdens het installeren dus)
blijkbaar staat het niet op de site :?

ehm,
iemand enig idee hoe dat kan?
de rest doet ie prima...

leuk zo'n half uur wachten tot ie alles binnen heeft en dan vertikt ie het om het laatste te installeren...
errug fijntjes.......

edit:

Ik weet, ik kan ook gewoon achteraf de port installeren, maar dat heb ik al eens geprobeerd en dan krijg je een shitload aan vragen voor je kiezen tijdens de install.. en daar snap ik over het algemeen geen *** van. Dus vandaar dat ik het gewoon lekker via de installatie van freebsd doe. (overigens was dit nog bij de oudere versies van X)

[ Voor 33% gewijzigd door xzenor op 19-02-2003 13:32 ]

Verwijderd

uh, nee niet precies. Het lijkt niet op die server te staan. Probeer een andere server te pakken, toen werkte het bij mij wel. Ik geloof dat ik de 1ste nederlandse server pakte, en dat de 2de server niet werkte. ( kan ook andersom zijn )

suc6

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
su -
Password:
mkdir /usr/ports/distfiles/xc
cd /usr/ports/distfiles/xc
for n in 1 2 3; do
  fetch ftp://ftp.nl.uu.net/pub/XFree86/4.2.0/source/X420src-$n.tgz
done

en dan moet je zelf nog ff de extra requirements downloaden...

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

possamai schreef op 19 februari 2003 @ 13:29:
edit:

Ik weet, ik kan ook gewoon achteraf de port installeren, maar dat heb ik al eens geprobeerd en dan krijg je een shitload aan vragen voor je kiezen tijdens de install.. en daar snap ik over het algemeen geen *** van. Dus vandaar dat ik het gewoon lekker via de installatie van freebsd doe. (overigens was dit nog bij de oudere versies van X)
Bij het installeren van de port krijg je geen enkele vraag voor je kiezen. Niet 1. Dus ik zou zeggen - installeer die port (als je een beetje recente machine hebt duurt dit niet zo lang) en draai XFree86 -Configure !

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
klotp inderdaad.. dat van die vragen dat was bij versie 3 van XFree
Wil je support voor dit installeren, of anders support voor dat misschien.. blablabla.
dat is bij 4 niet meer heb ik gemerkt
het draait nu als een zonnetje.
gewoon maar effe vanaf een andere server geinstalleerd